En tajua noita tuettuja lomia.
Eikös se omavastuu ole aika iso? Minä ainakin laskin että jos tämä porukka lähtisi tuetulle lomalle, se olisi meille paljon kalliimpaa kuin lähteä mökille ja käydä sieltä huvipuistossa, ulkona syömässä ja shoppailemassa.
Kommentit (21)
Olemme myös olleet firman mökillä, 170 euroa viikko, meren rannalla.
Oma mökki hankittiin köyhimmässä vaiheessa, laina alle 20 000 ja lyhennys kuussa 111, kuivan maan mummonmökki.
Kaverini oli viikon tuetulla lomalla, maksoi hänelle ja lapselle 180€. Mietin vaan että eihän kaikissa ansaitsevissakaan perheissä pistetä tuota summaa lomailuun...vai?
Juu ei pistetäkään,summa on yleensä paljon suurempi! Eihän tuollaisella summalla saa tehtyä loman aikana yhtään mitään,kotona möllöttäminen on tietty ilmaista.
tuetulla lomalla Ikaalisten kylpylässä. Omavastuu oli 50e/aikuinen, alle 16-vuotiaat maksutta. Viiden vuorokauden loma, sisältyi aamupala, lounas ja päivällinen, kylpylän rajaton käyttöoikeus, erilaiset aktiviteetit ym. Oli ihanaa!! Eikä tolla satasella olis päässy tämä porukka kuin yhdeksi yöksi mökille, ja olis pitäny ruoat ostaa sun muuta...
pienituloiselle liian iso. Ainakin jos ei ole autoa, ja pitää julkisilla matkustaa. Me on monta vuotta haaveiltu lomasta, mutta ei ole ollut varaa edes tuettuun lomaan. Omavastuu + matkat on jo tosi iso summa oikeasti köyhälle. Nyt taloustilanne näyttää kuitenkin hetken aikaa vähän paremmalta, joten ehkä ensi kesänä pystytään hakemaan lomaa. Toivottavasti saadaan sellainen.
pienituloiselle liian iso. Ainakin jos ei ole autoa, ja pitää julkisilla matkustaa. Me on monta vuotta haaveiltu lomasta, mutta ei ole ollut varaa edes tuettuun lomaan. Omavastuu + matkat on jo tosi iso summa oikeasti köyhälle. Nyt taloustilanne näyttää kuitenkin hetken aikaa vähän paremmalta, joten ehkä ensi kesänä pystytään hakemaan lomaa. Toivottavasti saadaan sellainen.
Sit kun tulot kasvaa, ei ole enää oikeutettu tuettuun lomaan?
tulojen perusteella myönnettävä loma. Esim. itse olin sellaisella lapsena, vaikka vanhempani ansaitsivat varmaan keskimääräistä paremmin.
Minulla on vammainen sisarus, minkä vuoksi tuon loman saimme, parikin kertaa ( toisella kerralla vanhempien avioerokin varmasti vaikutti asiaan).
tulojen perusteella myönnettävä loma. Esim. itse olin sellaisella lapsena, vaikka vanhempani ansaitsivat varmaan keskimääräistä paremmin.
Minulla on vammainen sisarus, minkä vuoksi tuon loman saimme, parikin kertaa ( toisella kerralla vanhempien avioerokin varmasti vaikutti asiaan).
myös perheille jotka ovat vaikeassa sosiaalisessa tilanteessa, perheellä on ollut pahoja vastoinkäymisiä, perheessä on vammaisia lapsia jne. Niin vastoinkäyminen ei tarkoita sitä, että ettei pysty ostamaan 1000 eurolla kuukaudessa merkkivaatteita, vaikka kuinka haluaisi.
perhe voisi omavastuurahoilla jonkin pienen loman saada aikaiseksi, mutta näillä lomilla on järjestettyä ohjelmaa erikseen ja yhdessä, sekä lapsille että vanhemmille.
Sekä myös seuraa muista vanhemmista, jos on vaikka yh-perhe.
Valmis ruoka on myös monelle ylellisyyttä.
Olen monta kertaa hakenut mutta ikinä ei päästy. Olisin minäkin halunnut vähän tukea jostakin. :-(
Olen monta kertaa hakenut mutta ikinä ei päästy. Olisin minäkin halunnut vähän tukea jostakin. :-(
Ja millaisia?
Ja millaisia?
- oma väsymys ja yksinäisyys ja uupumus
- omaisen kuolema
- omaisen sairaus
- työttömyys
- taloudelliset vaikeudet
- oma terveys
- aviolliset vaikeudet
mutta ei siitä mitään apua ollut. olin silloin viimeksi kun yritin ihan lopen uupunut ja hajalla mutta ei ikinä saatu lomaa yhtään mistään.
Olen sitten vaan elänyt eteenpäin ja kerännyt katkeruutta sisääni ja pelkään että joku päivä vielä poksahdan tuhoisasti
myös liitteinä?
voikohan sitten olla, että jos katsovat hakijan "liian pahaan tilaan" ei silloin pääse. Noilla syillä kyllä itse sain loman, paitsi olin yh ja lisäksi vielä hoidin paljon vammaisen sisarukseni asioita.
myös liitteinä?
voikohan sitten olla, että jos katsovat hakijan "liian pahaan tilaan" ei silloin pääse. Noilla syillä kyllä itse sain loman, paitsi olin yh ja lisäksi vielä hoidin paljon vammaisen sisarukseni asioita.
kaikkia, ei se ole mikään tuetun loman syy. Ja väsyneitä ja työttömiä on useimmat suomalaiset joskus. Samoin yksinäisiä. Aviollisia vaikeuksia on kaikilla joskus.
Jos tuettua lomaa myönnettäs noilla perusteilla, jouduttas koko Suomen kansa pistämään tuetulle lomalle....
kaikkia, ei se ole mikään tuetun loman syy. Ja väsyneitä ja työttömiä on useimmat suomalaiset joskus. Samoin yksinäisiä. Aviollisia vaikeuksia on kaikilla joskus.
Jos tuettua lomaa myönnettäs noilla perusteilla, jouduttas koko Suomen kansa pistämään tuetulle lomalle....
Jos kerran kaikilla on kaikkea joskus. Mulla vain toi lista oli päällä yhtäaikaa ei peräjälkeen.
Jos kerran kaikilla on kaikkea joskus. Mulla vain toi lista oli päällä yhtäaikaa ei peräjälkeen.
äitini oli kuollut pitkän sairauden jälkeen, hoidin hänen asioitaan ja vammaisen siskoni asioita, ja koitin vielä huolehtia yksin lapsestanikin siinä sitten.
Varmaan tuo yksinhuoltajuus oli ratkaiseva seikka? Mene ja tiedä. Aika paljon olen täältä lukenut, että ei ole tullut lomaa. Mitä kautta hait?
Jopa omasta seurakunnasta yritin etsiä jotakin sopivaa leiriä tms. mutten saanut mitään apua mistään.
Pettymys vaan jäi mieleen kun ajattelin, että sitä niin turhaan yrittää hakea apua vaikeaan elämäntilanteeseen. Kaveri joka oli myös yh sai vaikka mitä mutta mä en yhtään mitään. Edes lääkäri ei terveyskeskuksessa jaksanut kuunnella kun kerran rupesin avautumaan.
Jos kerran kaikilla on kaikkea joskus. Mulla vain toi lista oli päällä yhtäaikaa ei peräjälkeen.äitini oli kuollut pitkän sairauden jälkeen, hoidin hänen asioitaan ja vammaisen siskoni asioita, ja koitin vielä huolehtia yksin lapsestanikin siinä sitten.
Varmaan tuo yksinhuoltajuus oli ratkaiseva seikka? Mene ja tiedä. Aika paljon olen täältä lukenut, että ei ole tullut lomaa. Mitä kautta hait?
5 päivää, maksoi 120 euroa.
Mutta enää meitä ei ne kiinnosta.