Johtuu kateudesta
Näillä palstoilla parjataan meitä uskovaisia (vl) koska meillä on usein iso perhe. Tieättekö että nykyään saa lukea usein, miten moni nainen haluaisi enemmän lapsia, mutta mies ei siihen suostu. Oletteko parjaajat salaa kateellisia vl-äideille, jotka saavat kokea syntymän ja elämän ihmeen yhä uudelleen ja uudelleen ja saavat kokea rakkauden moninkertaisena pieneen perheeseen verrattuna? Rakkauden määrähän vain lisääntyy, kun rakastettavia saa lisää.
Kommentit (26)
Rakkauden määrähän vain lisääntyy, kun rakastettavia saa lisää.
mene noin, tuossa on paha ristiriita.
Sinulla on kymmenen lasta, minulla yksi. Jaat aikasi, energiasi, rahasi, kaikki kymmenellä. Minun lapseni saa siis kymmenen kertaa enemmän kuin sinun lapsesi. Rakkautta, huomiota, uusia vaatteita, monenlaisia kehittäviä harrastuksia, kannustusta, mistään ei ole puutetta...
Haluan antaa lapselleni kaiken, elämyksiä, ulkomaanmatkoja, asunnon, koulutuksen, haluan että lapseni on lellitty ja hemmoteltu. Hän on aina puhdas, kauniisti puettu ja hyvinhoidettu. Ei räkäistä nokkaa, likaisia vaatteita tai takkutukkaa. Ei nälkäistä vatsaa, ikinä. Isossa perheessä nahistelevat ruuastakin, järkyttävää.
Hän elää sitä elämää mitä itse olisin halunnut elää lapsena. En kadehdi sinua, päinvastoin.
Ainoa mitä lapseltasi puuttuu on elämä ympärillä, omaan sukupolveen kuuluva perheenjäsen, eli joku joka katsoisi tätä maailmaa samasta vinkkelistä kuin hän, joku jolle ei koskaan tarvitse selittää mistä on tullut, ja joku, joka todennäköisesti kulkee tämän elämän siinä rinnalla, ja on aikanaan hänen kanssaan kantamassa vastuuta myös sinusta kun vanhenet.
Joku jonka kanssa hän ei jää yksin ja juurettomaksi, kun teistä aika jättää.
En ikinä kadehdi yhtään ainoaa lasta.
vain sisarus voi olla saman ikäluokan ystävä??? Se että lapsi on ainoa, ei estä häneltä ystäviä, serkkuja ja muita sukulaisia. Lapsellani on niin hyviä ystäviä, että pidämme heitä sisaruksina, ja ovat meille kuin omia lapsia. Pieni on sen äidin syli johon ei mahdu kuin omat lapset, vai miten se meni...
"Oikea" sisarus voi olla myös taakka, sisarus voi olla aivan eri aaltopituudella, voi olla mielisairas tai vaikeasti vammainen. Sisaruksesta voi aikuisena tulla alkoholisti tai huumeidenkäyttäjä, sisarus voi aiheuttaa pelkkää murhetta.
Ystävät saa itse valita.
eikä rakkauden määrä välttämättä lisäänny.
Moni kokee muista syistä edustamasi uskon vastenmieliseksi ja mielivaltaiseksi.
Ei se määrä vaan se laatu, näin meillä! ;))
Kolme riittää meille, molemmille.
" Lestoilla taasen iso perhe ei liity vapaaseen tahtoon, vaan helvetillä pelotteluun. Sitä ei kadehdi kukaan. "
Tässä on hyvä kiteytys, näinhän asia on. perheasiat pitää olla täysin vapaita, eläköön yksilönvapaus.
vois uskotella miehelleen käyttävänsä ehkäisyä, jos tosiaan halauais lisää lapsia ja mies ei.
kun silmissä siintää helvetti ja taivaspaikan menetys...Tosi terve vaihtoehto...
Kirjoitit osuvasti. Useamman lapsen perheessä kasvaneena tunnustan kärsineeni siitä, etten saanut vanhempieni jakamatonta huomiota ja kaikesta piti kinata ja jotakin lakupatukkaa veitsen ja mittanauhan kanssa jakaa useampaan osaan... Jakamisen taito on hyvä osata, mutta kyllä saisi olla kohtuus siinäkin asiassa. Nälkää meillä ei tarvinnut nähdä, mutta esim. harrastuksiin ei ollut varaa. Olen päässyt katkeruuteni yli siinä asiassa, mutta omalle lapselleni en halua aiheuttaa tuollaista puutteellista elämää. Meille ei hankita suurperhettä ja koska olemme herkästi sikiävää sakkia, olenkin pohtinut meneväni sterilisaatioon.