Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisköhän vaihtaa tohtorin hommat maisterin hommiin?

Vierailija
27.09.2011 |

Olen siis siinä mielessä onnekas tohtori, että teen ihan koulutusta vastaavaa tutkimustyötä. Kuitenkin opiskelukavereistani kaikki maisterit tienaavat minua enemmän. Olen alkanut miettiä, että pitäisiköhän harkita töiden vaihtamista. Lähestyn kohta neljääkymppiä ja onhan sillä väliä, onko palkka loppuelämän noin 3500 eur paikkeilla (nyt) vai 4500 eur paikkeilla (opiskelukavereilla).

Hassua on, että teen noita paremmin palkattuja koulutus- ym. hommia sivutyönä eli todennäköisesti pääsisin hyvinkin noihin "rahakkaampiin" hommiin, jos vaan haluan. Toisaalta tutkimustyö kyllä kiinnostaa, mutta tuonne reilusti yli neljän tonnin palkoille pääsy vaatii jos sitten lähes professuuria, jonka saavuttaminen ei olisi realistista vuosikausiin.

Miten olette muut tohtorit ratkaisseet asioita?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt palkka kaksinkertainen, 7000 egeä. Ei kaduta.

Vierailija
2/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko kysyä mihin/mille alalle vaihdoit, kun palkkasi tuplaantui?

ystävällisesti kyselee

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 30-vuotias tutkija ja haaveilee professuurista. Teollisuudesta on kysytty hommiin useamman kerran, palkka olisi parempi ja paljon, mutta miehen haave on tulla professoriksi. Tuo onkin uran seuraava vaihe ja ehkä totta seuravaan viiden vuoden sisällä. Lisätienestejä mies voi alkaa tienata muutaman vuoden päästä konsultoimalla firmoja. Oletko kokeillut tuota? Yleensä päivän hommasta sa 1000-2000 euroa plus matkat.

(mä olen teollisuuteen lähtenyt tohtori...)

Vierailija
4/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistollako olet töissä, kun on noin huono palkka? Vaihda oman alasi sektoritutkimuslaitokseen, paremmat palkat ja vakituiset työsuhteet.

Vierailija
5/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on hyvä, ja työ vastaa koulutusta.

Vierailija
6/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistollako olet töissä, kun on noin huono palkka? Vaihda oman alasi sektoritutkimuslaitokseen, paremmat palkat ja vakituiset työsuhteet.

mikä on sektoritutkimuslaitos ja entäs jos ei alalla ole semmoista?

Vierailija
7/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tutkimushommissa.

Mut niinhän se on, että joskus pitää valita, haluaako tehdä sitä, mitä haluaa, vai päästä helpolla.

Vierailija
8/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö niistä sitten kerry tuon verran lisäpalkkaa?

Vierailija
9/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sektoritutkimuslaitos ja entäs jos ei alalla ole semmoista?

metla tai stakes tai evira. Tai lääketeollisuuden tutkimuslaitokset. Näistä joissain on paremmat palkat kuin yliopistoissa, toisissa taas ei.

Missä tohtorikoulutus on niin surkeaa, ettei joku tohtori tiedä tätä? (ja ei, älä vastaa, please, että mäsaan pitää illuusioni!)

Vierailija
10/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500 eurolla kuukaudessa, minua ei kiinnostaisi pätkääkään muiden ansiot. Olisin vain onnellinen. Ehkä finanssialalle hakeutuu vähän toisenlaiset tyypit. Ahneet?

Vierailija
11/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva, että saa työskennellä samojen asioiden parissa. Niissä kun on se oma osaaminen, nyt vaan katsoo asioita hieman eri näkökulmasta. Suosittelen.

Vierailija
12/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lääketeollisuudessa asiantuntijahommissa, joihin vaatimuksena on tohtorintutkinto. Palkka 4600. Välillä kyllä mietin, myinkö itseni liian halvalla, kun suostuivat palkkatoivomukseen sellaisenaan. En tiedä, mitä medical affairs -tyypit saa muissa firmoissa.

Teollissuudessa on siis muitakin kuin maisterinhommia.

Vierailija
13/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva, että saa työskennellä samojen asioiden parissa. Niissä kun on se oma osaaminen, nyt vaan katsoo asioita hieman eri näkökulmasta. Suosittelen.

Vierailija
14/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet itse tyytyväinen.

Itse olen lääketeollisuudessa asiantuntijahommissa, joihin vaatimuksena on tohtorintutkinto. Palkka 4600. Välillä kyllä mietin, myinkö itseni liian halvalla, kun suostuivat palkkatoivomukseen sellaisenaan. En tiedä, mitä medical affairs -tyypit saa muissa firmoissa. Teollissuudessa on siis muitakin kuin maisterinhommia.

Vierailija
15/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoittenani on että viimeistään nelikymppisenä palkka alkaa vitosella. Olin tätä ennen toisella toimialalla jossa teollisuudessa paljon alemmat palkat enkä siksi älynnyt pyytää enempää.

Tiedän kyllä että lääketeollisuudessakin markkinoinnissa tuotepääliköiden palkoissa on hyvin tonnin-puolentoista haitari firmojen välillä (seurasin tuttuni työnhakua).

Välillä kyllä mietin, myinkö itseni liian halvalla, kun suostuivat palkkatoivomukseen sellaisenaan. En tiedä, mitä medical affairs -tyypit saa muissa

Vierailija
16/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoittenani on että viimeistään nelikymppisenä palkka alkaa vitosella. Olin tätä ennen toisella toimialalla jossa teollisuudessa paljon alemmat palkat enkä siksi älynnyt pyytää enempää.

Tiedän kyllä että lääketeollisuudessakin markkinoinnissa tuotepääliköiden palkoissa on hyvin tonnin-puolentoista haitari firmojen välillä (seurasin tuttuni työnhakua).

Välillä kyllä mietin, myinkö itseni liian halvalla, kun suostuivat palkkatoivomukseen sellaisenaan. En tiedä, mitä medical affairs -tyypit saa muissa

Vierailija
17/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis minulla kyse ei ole pelkästään palkasta - en älynnyt heti tätä kirjoittaa - vaan myös siitä, että olen lahjakas muissakin hommissa kuin tutkijan hommissa. Olen mm. hyvä kouluttamaan, puhumaan ja esiintymään ja olisin mielelläni töissä, jotka eivät olisi puhtaita tutkimustöitä, mutta jossa tohtorintutkinnosta olisi selvästi hyötyä. Ja saisi tehdä tutkimustyyppisiä tehtäviä (laveasti ymmärrettynä) ainakin osan työajasta.

Ehkäpä mietin noita tutkimuslaitoksia tai yksityistä puolta - osaamiseni ja myös tekemäni tutkimus on sen verran laaja-alaista, että mahdollisuuksia voisi ehkä hyvinkin olla :) E

Suurkiitos kannustuksesta! Lisääkin kokemuksia saa vielä laittaa.

Ap

Vierailija
18/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitte sitten tohtoreita tai maistereita.

t. FT, 6400 e/kk

Vierailija
19/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten viisikymppisenä jo kutosella.

Vierailija
20/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vetää pohjat...palkasta ei väliä, tutkimuksen tekemistä aion jatkaa vaikka täysin ilman mitään rahoitusta

ja näistä yliopistoista, isot on erot, meillä ei edes kerrota miten pääsee jatkamaan, koko tutkinnon olen suorittanut istuen paikan päällä yhden (1) pakollisen kurssin, siitä huumoria

opetus ei ole kovin kaksista enkä palkasta suuria odota mutta jatkotutkimus olisi ollut kivaa, tosin ei ole ketään keneltä kysyä, ketään ei kiinnosta mitä tehdään, "opettajat" ovat niin paikalleen ja kaavoihin juurtuneita että on täysi illuusio odottaa että uskaltaisivat ottaa kantaa mihinkään uuteen

en edes tiedä paljonko yliopistolle maksetaan valmistuvista kandeista entä maistereista saati alan keskipalkkaa, vaikka aiheesta käytiin oikein kurssikin erikseen, tämä ei tullut ilmi

veikkaan että ne jotka ei työttöminä tienaa jotain välillä 2000-max. 3000risat

tieteellisen tutkimuksen tekeminen ei kiinnosta ei niin ketään, siis sellainen joka poikkeaisi siitä mitä on jo sataan kertaan tutkittu

itse haluan sitä vielä tehdä silkasta mielenkiinnosta vaikka se ei rahoiksi lyö enkä sen varaan aio jäädä, mainekaan ei siis ole tavoitteena vain mielenkiinto aiheitani kohtaan

mutta käsitys sivistyksestä niin että yliopistoll aolisi jotain tekemistä sen kanssa on romuttunut jo aikaa sitten...

että sellasta