Minkäikäisen antaisit kuunnella Pottereita äänikirjana?
Kommentit (5)
Luimme pottereita lapselle noin 7-8-vuotiaana ja mielestänit viimeiset kirjat olivat liian kamalia. 10-vuotiaana hän luki koko sarjan itse ja tykkäsi.
Mutta kyllä minäkin ne viimeiset kirjat jättäisin sinne kymmenen korville.
Ekat kolme oli meillä jo 6-vuotiaalle sopivia, ja hän myös luki ne itse omin päin uudestaan (parikin kertaa... lukutoukka). Neljännestä alkoi sellainen sävyn synkkeneminen, että se harmitti meitä kaikkia. Meillä on nyt luettu ääneen (yleisön pyynnöstä) viisi ensimmäistä, ja kyllä mua on välillä todella ketuttanut se miten vakavaksi se menee ja miten oudoilla jutuilla siinä mässäillään. Lapsetkin haikailee niitä ensimmäisiä; eka ja kolmas on kaikkien suosikit.
Seitsemänvuotiaani itse sanoi viimeisen osan jälkeen ettei halua seuraavaa (kuudetta) osaa vielä kuunnella, mutta yhdeksänvuotias aikoo lukea sen omin päin.
Meidän esikoinen luki kaikki Potterit jo eka-tokaluokkalaisena eli sais kyllä kuunnellakin niitä, jos haluaisi. Keskimmäinen ei vielä lue Pottereita (on nyt tokalla), joten en kyllä antais kuunnellakaan. Tuskin pysyis tarinasta kärryillä.
Meidän esikoinen luki kaikki Potterit jo eka-tokaluokkalaisena eli sais kyllä kuunnellakin niitä, jos haluaisi. Keskimmäinen ei vielä lue Pottereita (on nyt tokalla), joten en kyllä antais kuunnellakaan. Tuskin pysyis tarinasta kärryillä.
ei myöskään pysty kuuntelemalla seuraamaan samaa tarinaa...?
Mielenkiintoinen ajatustapa.
Mutta asiaan. Meidän eskarissa oli jo luettu 1-3
Ja kyllä nämä eka - kolmasluokkalaiset ovat niitä kuunnelleet äänikirjoina. Autossa mitä mainiointa kuunneltavaa. Meni 600 km hujauksessa :)
On katsellut jo jokusen vuoden, joten kyllä mielestäni voisi muutaman vuoden nuorempikin kuunnella.