Voiko raskaus laukaista aurallisen migreenin?
Migreeni mulla on aina ollut, mutta nyt tämän raskauden aikana on kaksi kertaa tullut aurallinen migreeni, jota mulla ei ole aikaisemmin ollut.
Ihmettelen vain, että voiko tämä liittyä raskauteen vai onko ajankohta puhdas sattuma?
Kommentit (6)
tai siis hormonaalistahan se yleensä on, joten kaikki hornomimuutokset voi myös laukaista. Ja raskaus on sellainen.
Mullakin laukaisi. Onnea. Tai sinänsä hyvä, että ainakin mulla aurallisen migreenin särky on helpompi kuin aurattoman. Muuten kyllä kettumaista ja pelottavaakin.
neuvolaan tai lääkäriin. Itselläni ei ole migreeniä (aurallista) muulloin kuin raskaana ollessa ja joka kerta on lääkäri halunnut tutkia, ettei ole kyse mistään vakavammasta. Koko ajan odotan koska migreenit alkavat ihan näin muutenkin ilman raskautta...meillä äidin puoleisessa suvussa kaikilla naisilla, etenkin siskollani tosi paha ja hänelläkin alkoi raskauden myötä.
toinen raskaus oli ihanaa, kun sain olla koko raskauden ilman migreeniä..
jos oireet pysyvät näin helppoina. Oireina pelkästään näköhäiriö vasemmassa silmässä (tällä puolella auraton migreeni oireilee pahiten) ja kun näköhäiriöt helpottaa, sormien puutuminen ja huono olo. Kokonaiskesto max. 15 min. Huono olo tosin kestää hieman kauemmin. Aurattomassa migreenissä menee puolipäivää oksennellen, valonarkuus ja kun olo helpottaa niin loppupäivä on kuin horkassa. Tämä aurallinen tuntuu toistaiseksi lasten leikiltä vaikkakin vähän pelottavalta.
Ajattelinkin neuvolasta vähän kysäistä tarvinneeko tästä huolestua. Ensin tietysti kuvittelin aivokasvaimet (muita sairauksiahan ei ole :-P) sun muut kunnes hoksasin tämän, joka on ihan lähisuvustakin tuttu vaiva.
AP
tai siis hormonaalistahan se yleensä on, joten kaikki hornomimuutokset voi myös laukaista. Ja raskaus on sellainen.
Mullakin laukaisi. Onnea. Tai sinänsä hyvä, että ainakin mulla aurallisen migreenin särky on helpompi kuin aurattoman. Muuten kyllä kettumaista ja pelottavaakin.
poissa.
Ennen raskautta oli 6vuoden tauko, ettei ollu migreenin migreeniä, sitten alkoi ja oli jokusen kuukauden, useemman kerran viikossa kohtaus, melkeen päivittäin.
Sitten  tulin raskaaksi, nyt vk:lla 22 eikä oo ollu kertaakaan migreeniä tänä aikana, ihanaa!
Vähän pelottaa jo raskauden jälkeinen aika, jos palaa takasin. Mulla migreeniin ei liity mitään kipuja,mutta muuten on todella inhottava ja pelottavakin vaiva.
Mulla erilaisten näköhäiriöiden lisäksi saattaa lähteä puhekyky,menee jutut ihan änkyttämiseksi.
Ja usein kohtaus alkaa autoa ajaessa, kiva sitten lasten kanssa istuskella parkissa ja odotella sen ohi menemistä.
Tutkimuksissa oon käyny, pään kuvissa ja ihan oli se puoli kunnossa, samoten silmät tutkittu.
Mulla ei ennen ensimmäistä raskautta ollut ollut migreenejä ollenkaan, ja ekan raskauden aikana ne alkoivat.