tuleva teiniäiti vastailee kysymyksiin!
Kommentit (39)
enpä siitä rikkaudesta nyt tiedä. Siinä talossa missä tietsikka on asuu miehen veli perheineen ja sitten siinä talon yhteydessä on sellainen pienempi talo jossa miehen vanhemmat asuu. Levottomuuksia siellä on kamalasti, siksi pääsi pakolaisena sieltä pois.
Vierailija:
ai kamalaa..senhän täytyy sitten olla trolli!
Tai niin, no joo se järkihän kasvaa vasta iän myötä. Tule sitten ap kertomaan 5 vuoden päästä mitä sinulle ja " perheellesi" kuuluu. ;)
En ole tälläistä koskaan aiemmin kokenut ja mies tuntuu oikealta minulle. Ajattelemme samoin ja kiinnostuksen kohteet ym. samoja ja kyllä uskon, että viiden vuoden päästä olemme yhdessä.
mä sain 17 uotiaana lapsen ja mun vanhemmat ei oo ikinöä kyllä ollut lapsen huoltajia!!!! taidat puhua asioista joista et mitään tiedä!!!!!!! oot kyl vähän pehmee.
AP:lle hyvin mä ainakin oon pärjännyt ja nyt poika jo 14v. ja Olen ollut 13 vuotta jo yksinhuoltaja ja silti ihan hyvin pärjännyt ja koulut käyny. ym. jos kysyttävää niin vastailen kyllä.
niin lapsi, että tosissasi uskot että " tämä on oikea minulle" . Ja seurustelua oli takana pitkään.....?? Ja kyllä varmasti vanhempiasi nolottaa puolestasi, kun teini on pamahtanut paksuksi ja vielä ählämin kanssa. Kerran on mies silmää vinkuttanut ja siinä ollaan sängyssä saman tien....voi, voi sinua tyttörukkaa.
Niin ja kauvan ku te nyt sitten ootte nii ku syylänny sen muslimi miehen kanssa?
Eikös ne muslimit oo just niitä jotka joutuu pitään huivia päässä naiset siis? Oletko valmis laittamaan huivin päähäsi? Ja mahdollinen tyttö lapsikinhan sen huivin sitten joutuu päähänsä laittamaan jos kerta olette sopineet että lapsista tulee muslimeja. Aikas naurettava sanon minä!
Vierailija:
Ovat siis hyväksyneet minut sukuunsa jne. Jutellaan heidän kanssa viikoittain mesessä. Poikaystäväni on muslimi ja on sanonut että hän ainakin hyväksyy jos tyttö menee ei-muslimin kanssa naimisiin. Hän ei ole myöskään minua yrittänyt käännyttää islamiin. Sen sijaan on sovittu että lapsista tulee muslimeja.
Ekaksikin ei olla seurusteltu vielä kovin kauaa, viisi kuukautta tulee kohta täyteen ja laskettu aika meillä on huhtikuussa 2006. Mutta ainakin minulla on sen verran hyvä " ihmistuntemus" , että kyllä tunnistan jos ihminen on tosissaan tai jos ei ole. Lisäksi ei mitään sellaista sääntöä ole, että kuinka kauan pitäis seurustella ennen lapsia tai avioliittoa ym.
Myönnän etten tiedä kauheasti islamista mitä tässä nyt olen vähäsen nähnyt poikaystävästä. Hän mm. vietti paastoa, joka juuri loppui. Jonkun verran olen yrittänyt lukea kirjoja mutta ei aina vaan aika riitä kaikkeen. Mutta sen kuitenkin tiedän että huivin käyttö (tai käyttämättömyys) on jokaisen tytön ja naisen oma valinta. Huivia ei siis ole pakko käyttää, esim. poikaystävän siskoista yksi käyttää kaksi ei. Joissakin maissa kuten iran on pakko käyttää huivia mutta se ei ole oikeaa islamia.
Poikaystävän kanssa kerran juteltiin lapsista niin hän sanoi että häntä ei haittaa jos mahdollinen tyttölapsi menee joskus esim. suomalaisen kristityn kanssa naimisiin. Kuitenkin muuten hän on ihan muslimi, ei kaikki kristitytkään ajattele samalla tavalla, joten miksi muslimitkaan ei saisi olla eri mieltä?
Voi olla että teille vanhemmille (oletan että täällä käy vähän vanhempaa porukkaa kuin itse olen) on jotenkin outoa jos joku minun ikäiseni sanoo löytäneensä elämänkumppaninsa mutta itse tunnen sen sydämelläni ja tiedän, että hän on oikea minulle.
missäköhän on tuokin lapsi viiden vuoden päästä? Lastenkodissa luultavasti.
Minä ainakin olen ihan varma, että pärjäämme lapsen kanssa. Ei 30 vuoden ikä auto ja punainen perunamaa takaa että olette hyviä vanhempia. Yhtä lailla teiniäiditkin osaavat olla äitejä.
enpä sano juuta enkä jaata siihen ovatko yhdessä vielä viiden vuoden kuluttua, aikahan tuon vain voi näyttää. tunnen joitain nuorena lapsensa saaneita, kaikilla elämä ihan mallillaan.
toivon sinulle ja lapsen isälle kaikkea hyvää! Itse olen seurustellut nykyisen mieheni ja lapseni isän kanssa 15 vuotiaasta asti. Silloin jo tiesin löytäneeni elämäni miehen! Lapsen sain 20 vuotiaana.
Opiskella kerkeät vielä, lapsi on tottakai etusijalla!
T: äiti 22v
Mukava lukea täältä myös kivoja viestejä!
Toivottavasti suhteenne kestää ja miehesi on hyvä mies. Valitettavan usein vain kuulee juttuja, joissa " aikuinen" muslimimies on hurmannut suomalaisen teinitytön ja siitä huonot seuraukset.
Suomalaisten asenne on rasistinen, anna sen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Sulla ap paistaa vain läpi jutuistasi tietty " lapsellinen" sinisilmäisyys, aina asiat eivät mene juuri niin kuin on suunniteltu. Toivottavasti teillä menee. Mutta kulttuurierot ovat suuret ja teillä on niin lyhyt yhteinen menneisyys takana, että mitä vain voi tapahtua. Mutta pidetään peukkuja, että sulla menisi hyvin miehesi kanssa.
Ja eiköhän kaikki suju lapsen suhteen kivasti. Joudutte vaan nyt nielemään tämän pahenevan rasismin... Tsemppiä siihenkin.
Mut yhtä toivoisin. Haeppas kirjastosta kirja: Lastani ette saa. Ja lue se ilman ennakkoluuloja. Ja jos vielä asia kiinostaa, niin katso kirjan pohjalta tehty dokumentti. Mut ehdottomasti lue ensin se kurja ja sit vasta elokuva!!! Ehkä auttaa näkemään mitä toivottavasti koskaan ei tule sinun kohdallesi eikä kenenkään muunkaan. Valitettavasti se on vaan arkipäivää... Ja muitakin vastaavaa asiaa koskevaa kirjallisuutta on olemassa. Kysy kirjastosta. Saat tietoa eläämääsi koskevista asioista. Toisaalta tieto voi luoda tuskaa, mut toisaalta se auttaa ymmärtämään.
Vauva on aina ihana riippumatta vanhemien väristä tai uskonnosta. Äiti rakastaa vauvaansa ja mitään niin ihanaa ei olekkaan kuin oman pienokainen.
Nauti odotuksesta ja vauvasta!!! Tsemppiä, kyllä pärjäätte!
T.suurperheen äiti, joka on myös joutunut yhden pienokaisen hautaamaan.
edellinen kirjoittaja on sekoittanut lahjakkaasti elokuvan ja dokumentin..eli katso vain se leffa mutta älä ota sitä kovin vakavasti (kuten ei muitakaan hollywood -leffoja kannata ottaa).
Ihan samalla tavalla kun suurin osa suomalaisista on tapakristittyjä, on muslimeissakin tapamuslimeja. Olen minäkin seurustellut muslimin kanssa joka joi alkoholia, ei rukoillut ym. mutta kuitenkin oli jotain uskontoon liittyviä tapoja kuitenkin joita noudatti. Se oli vaan se kulttuuri jossa oli elänyt.