Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Into hiipu? Laiskuus iski? Aika loppu?

Vierailija
27.09.2011 |

Miten tässä nyt näin kävi?

Se perhanan vitsi onkin ihan totta...

Ekan muksun odotusajasta ja vauva-ajasta on päiväkirjoissa ja varmaan kolmessa eri vauvakirjassa IHAN kaikki. Milloin oli masussa eka hikka ja milloin aivasti, pulautti tai kakkasi ekan kerran. Päivämäärä ja kellonaika. Noin suunnilleen.

Vauvan puin prikulleen sointuviin vaatteisiin ja tuttikin oli aina valittu asun mukaan. Mä virikkeistin vauvaa, loruttelin ja laulelin ja luin sille varmaan 1-2kk ikäisestä jnejnejne. Se oli just eikä melkeen. Kaikki.

Toisen vauvakirjassa on merkattuna milloin se läks ryömimään ja milloin rakensi ekan torninsa ja sen semmoista. Vaatteet oli silläkin päällä aika tarkkaan sointuvasti, mutta ei se nyt ollut niin justiinsa. Suuhun tällättiin tasan se tutti mikä löytyi. Ja ihan hyvin pojalle voi laittaa punaiset talvisaappaat, joissa on kukkakuviot. Eiks vaan? Suttasin mä mustalla tussilla ne kukkaset vähän himmeemmiksi... Pari vuotta myöhemmin se kulki siskon vanhassa punaisessa haalarissa. Hyvin se meni. Laitoin siihen Salama McQueenin kuvan.

Kolmannen vauvakirjassa taitaa lukea sen syntymäaika ja mitat. Noin vuoden kuluttua totesin, että jossain välissä se on näköjään oppinut ryömimään ja konttaamaan, käveleekin mokoma ja saanut rivin hampaita. Osasikin jo kaikenlaista. Ei vaan hajuakaan milloin oppi. Tai ehkä pieni käry, muttei uskalla ääneen ees sanoa, jos menikin ihan metsään.

Noin 1,5-vuotiaaksi asti tälläsin kotioloissa tenavalle päälle just tasan sen ekan puseron, joka kaapista puhtaana löytyi ja sitä rataa. Ihmisten ilmoille nyt vielä sentään tsemppasin. Sen jälkeen pikkuprinsessa on valinnut ihan itse useimmiten vaatteensa. (Glitteriä, paljetteja, kukkia ja poneja - kiitos!) Noh, mikäs siinä, niin kauan, kun ei palele... :D

Ja nämä kaksi jälkimmäistä on saaneet virikkeistyä ihan siinä sivussa, kun olen isommille kirjaa lukenut tms.

Karmivaa. Neljäs olis varmaan sit jo ihan hunnigolla... ;D Onneksi meille ei semmoista ole tarkoitus tulla.

Sen jutun piti olla vitsi. Mutta kun tarkemmin alkaa asiaa aatella...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi