Yle: suomalaisilla ennätysmäärä laskuja ulosotossa
Yhä useampi maksumuistutus päätyy perintään. Kesäkuun loppuun mennessä perintään päätyi 38,5 prosenttia maksumuistutuksista, kertoo luotonhallintayhtiö Intrum. Kasvua vuodentakaisesta on liki 10 prosenttiyksikköä. Perintään päätyneiden laskujen määrä, joist on läheetty muistutus, on kääntynyt kuluneen vuoden aikana selvään nousuun. Myös pienemmät summat päätyvät perintään kuin aiemmin. Tämä kertoo kuluttajien heikosta maksukyvystä.
Kommentit (16)
Tähän voi laittaa vinkiksi, että lasku kannattaa riitauttaa ennen perintään laittamista, niin intrumit ei koske siihen pitkällä tikullakaan.
Lähetä postia aspaan, että en voi hväksyä laskua, koska (tekoäly auttaa)...
suomessa on ennätysmäärä typeryksiä ketkä eivät ymmärrä raha asioistansa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tähän voi laittaa vinkiksi, että lasku kannattaa riitauttaa ennen perintään laittamista, niin intrumit ei koske siihen pitkällä tikullakaan.
Miksi eivät koske??
Vierailija kirjoitti:
suomessa on ennätysmäärä typeryksiä ketkä eivät ymmärrä raha asioistansa mitään.
Minä olen tämän palstan älykkäin.
Osan pitäisi ehkä siirtyä takaisin käyttämään käteistä niin olisi helpompi ymmärtää paljonko rahaa on käytettävissä. Nykyään ei vaan voi toimia pelkällä käteisellä, mutta esim. pelkkä debitkortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät koske??
Koska riitautettua laskua ei saa laittaa perintään ennen käräjiä.
Jos ei ole rahaa niin sitten ei osteta vaan ollaan. Näin helppoa se on. Ei otet velalle, osamaksuna eikä päästetä perintään ja ulosottoon. Ihmisten tulisi elää tulojen mukaan ja suu säkkiä myöten ja jos on pakko säästää niin karsitaan menoja ja kiristetään vyötä.
Hallitus on siirtänyt 10 miljardia taloudesta piiloon.
P Ö L J Ä! Ulosotto ja perintä ei ole sama asia! Vttu mitä porukkaa täällä....
Taas hallituksen syy että nuoret aikuiset elävät kuin pellossa. Minä jos jotain nuorena halusin, sain ensin tienata rahat ja sitten vasta. Nyt on kasvatettu jotenkin kieroon
En ymmärrä miten voi joutua ulosottoon. Olen työtön enkä ole joutunut ulosottoon. Miksi joku joka tienaa tuhansia vaikkak 5000 euroa kk joutuu ulosottoon. Saan 1000 euroa kk ja rahat riittää hyvin ja saan laskut maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Taas hallituksen syy että nuoret aikuiset elävät kuin pellossa. Minä jos jotain nuorena halusin, sain ensin tienata rahat ja sitten vasta. Nyt on kasvatettu jotenkin kieroon
Turhaa syyttää hallitusta siitä että ne omat elämän- ja taloudenhallintataidot ovat hukassa eikä osata elää säästeliäästi ja omien tulojen mukaan vaan eletään yli varojen ja velaksi.
Onpahan ainakin ulosottajilla reilusti töitä.
Nuorilla on paljon opittavaa. Koko elämäni elänyt täysin veloitta, kertaakan en ole ottanut lainaa, en ole ostanut mitään luotolla enkä osamaksulla, enkä ole jättänyt mitään laskua enkä vuokraa maksamatta niin että se olisi memnyt perintään.
Petterin ja Purran johtamassa valtiossa on eläminen kallista.