Minkä ikäisenä teillä on menty omaan huoneeseen nukkumaan?
Otsikossa kysymys? Oma lapsi 1v, ja tähän asti olen nukkunut samassa huoneessa. Lapsi nukkuu melko hyvin läpi yön, joskus pitää kerran laittaa tuttia suuhun. Mietinkin, josko muuttaisi tuonne toiseen makkariin...
Kommentit (11)
eli 2v ja 5v tenavat. Sujui kohtuullisen kivuttomasti. Pienempi nukahti muutaman kerran vanhempien sänkyyn ja sieltä kannettin omaansa. Nyt siirrosta n. 3kk ja menee kuin rasvattu. Minä halusin että ainakin pääsee kertomaan jos joku hätänä eli esim. oksentaa yöllä tai iskee laryngiitti. Näitäkin kun on ollut...
Silloin kun esikoisella oli niitä vaiheita, joissa nukkuminen on hankalampaa, menin itse lapsen huoneeseen patjalle sängyn viereen nukkumaan, sillä tavalla lapsen unirytmit ja -tavat eivät muuttuneet eikä rutiinit muuttuneet kuin jos olisin ottanut takaisin meidän makkariin nukkumaan.
aamuisin miehen töihinlähtökahinoista. Kuopus vasta 8 kk iässä lopetettuani imetyksen.
puolenvuoden iästä saakka nukkui jo täysiä öitä, joten olisin voinut ennemminkin laittaa, mutten malttanut :D
nukkunut pitkiä unia, joten jo 2 kk iässä siirsimme hänet omaan huoneeseensa nukkumaan. Yösyötöillä piti käydä n. 2 vk siirron jälkeen, mutta koska huone on ihan meidän makkarin vieressä, ei se muuttanut juuri mitään. Yhden askelen sijasta nyt pitää ottaa viisi, ennenkuin on vauvan sängyn vieressä.
Itse ajattelin, että vauva on helpointa siirtää siinä vaiheessa, kun hän ei vielä osaa tai ymmärrä protestoida muuttoa. Ja lopulta tämä on kaikille parempi ratkaisu, sillä mies kuorsaa alkuyön ja lähtee töihin aamuyöstä. Tyttö häiriintyi isänsä elämöinnistä, kun nukkui samassa huoneessa. Minä taas häiriinnyn tytön pienestäkin tuhinasta ja pyöriskelystä ja en saa unta, kun kuuntelen touhua. Nykyään herään vasta, kun vauva alkaa nostaa kovempaa meteliä - noin kerran viikossa haluaa yöllä tutin ja kähisee siksi minut hereille. Ja samalla sitten tyttö ei herätä satunnaisella kähinällään miestä, joka pystyy kyllä nukkumaan kovankin kitinän läpi, kunhan se ei kuulu samasta huoneesta.
Eli siinä 2vrk- yhden viikon iässä.
Näin kaikilla meidän lapsilla.
tulee menemään, olisin laittanut jo monta kuukautta sitten, mutta nyt vasta päästään muuttamaan isompaan asuntoon jossa on lapselle oma huone.
En saanut nukuttua kun vauva oli samassa huoneessa. Heräsin aina kun vaihtoi asentoa.
Ok, eli on jo aikakin! Ja tässä tapauksessa edes lapsi ei muuta mihinkään vaan minä. Itsekseenhän tuo on jo pitkään tuossa samaisessa huoneessa nukahtanut, ja itse olen mennyt vasta myöhemmin nukkumaan.
samaan huoneeseen esikoisen kanssa. Siirrettiin siinä vaiheessa, kun nukkuivat yöt heräämättä.
Lapseni taas meni vuoden ikäisenä.