Miten salaan raskauden työpaikalla, kun en voi juoda kahvia tai alkoholia?
Miten kieltäytyä kahvista ja alkoholista ilman epäilyksiä? En oikein osaa valehdella.
Työpaikalla on lähiakoina tiedossa kissanristiäisiä, joissa aina alkoholia tarjolla.
Heti jos joku ei juo, hänen epäillään olevan raskaana.
Kuljen myös työssäni asiakkaiden luona, ja ainoa mitä siellä tarjotaan on kahvi. Herättäisi kummastusta, jos en yhtäkkiä joisikaan kahvia.
Kommentit (29)
Ihan niin kuin kaikki EI-raskaana olevat joisi alkoholia ja kehvia.
Sanot vaan, ettei enää maistu vaan pidät enemmän teestä ja siitä, että pää ei sumene!
Miten se voi olla niin vaikeaa vain ottaa se alkoholiton vaihtoehto ilman, että keksii naurettavia selityksiä sille? Onko siis Suomessa oletusarvo, että alkoholittoman vaihtoehdon haluava on jotenkin poikkeustapaus, jolta odotetaan perusteluja? Käsittämätöntä.
ole tietenkään pakko selitellä mitenkään. Mutta jos työkavereilla on sellainen mentaliteetti, että lähdetään heti muka-kivasti kiusoittelemaan, että oletkos nyt raskaana kun ei maistu, niin se ei ole hauskaa. Ei etenkään, jos pelkää, että raskaus menee kesken ja ei siksi halua kertoa kenellekään kovin ajoissa.
Toki ap:n on mahdollista marssia juhliin ja ottaa juomaksi limua tai lasi vettä, mutta se on alle 5 sekuntia, kun joku on siinä kiehnäämässä, että jahas, nyt sitä on pulla uunissa sitten. Ja jos ei tosiaan halua kertoa asiasta, niin paha se on mennä kieltämään ja sitten parin kuukauden päästä sanoa, että olin sitten kuitenkin raskaana. Enkä ainakaan itse koskaan valehtele suoraan kysymykseen... Joten vaikea on pitää oma raskaus omana asiana, jos työkaverit ovat "hankalia".
Siksi onkin helpointa näytellä ja välttyä hankalilta kysymyksiltä. Jos et vaan käsitä, niin ei mahda mitään. Kiitä onneasi, että sulla on ollut niin kivat työkaverit, etteivät ole painostaneet sinua mihinkään mitä et tahdo. Meillä muilla ei välttämättä ole asiat niin mukavasti.
Ihan niin kuin kaikki EI-raskaana olevat joisi alkoholia ja kehvia.
Sanot vaan, ettei enää maistu vaan pidät enemmän teestä ja siitä, että pää ei sumene!
ap:n tapauksesta alkoholin suhteen, mutta juuri hän sanoi, että normaalisti juo "ämpäreittäin" kahvia. Niin nytkö sitten onkin yhtäkkiä teen puolestapuhuja?
Ja itse olin 11 vuotta samassa työpaikassa ja kaikissa kissanristiäisissä kännissä kuin käki, niinkun kaikki muutkin työntekijät. Siinäpä onkin sitten helppoa esittää yllättäen absolutistia kun on raskaana ja väittää, ettei tämä mitenkään liity mihinkään.
Miten se voi olla niin vaikeaa vain ottaa se alkoholiton vaihtoehto ilman, että keksii naurettavia selityksiä sille? Onko siis Suomessa oletusarvo, että alkoholittoman vaihtoehdon haluava on jotenkin poikkeustapaus, jolta odotetaan perusteluja? Käsittämätöntä.
ole tietenkään pakko selitellä mitenkään. Mutta jos työkavereilla on sellainen mentaliteetti, että lähdetään heti muka-kivasti kiusoittelemaan, että oletkos nyt raskaana kun ei maistu, niin se ei ole hauskaa. Ei etenkään, jos pelkää, että raskaus menee kesken ja ei siksi halua kertoa kenellekään kovin ajoissa. Toki ap:n on mahdollista marssia juhliin ja ottaa juomaksi limua tai lasi vettä, mutta se on alle 5 sekuntia, kun joku on siinä kiehnäämässä, että jahas, nyt sitä on pulla uunissa sitten. Ja jos ei tosiaan halua kertoa asiasta, niin paha se on mennä kieltämään ja sitten parin kuukauden päästä sanoa, että olin sitten kuitenkin raskaana. Enkä ainakaan itse koskaan valehtele suoraan kysymykseen... Joten vaikea on pitää oma raskaus omana asiana, jos työkaverit ovat "hankalia". Siksi onkin helpointa näytellä ja välttyä hankalilta kysymyksiltä. Jos et vaan käsitä, niin ei mahda mitään. Kiitä onneasi, että sulla on ollut niin kivat työkaverit, etteivät ole painostaneet sinua mihinkään mitä et tahdo. Meillä muilla ei välttämättä ole asiat niin mukavasti.
Täällä ei ketään voisi vähempää kiinnostaa, mitä kaverin lasissa on. Ei tarvitse näytellä mitään tai kaataa kuoharia salaa lavuaariin.
niin ostat vaikka viinipullon tai siideripullon, jonka tyhjennät (pistät vaikka miehesi juomaan) ja sitten täytät pullon alkoholittomalla versiolla. Ei kannata mitään etikettien liuotusjuttuja tehdä.
Ja kahvia voit ottaa vain vähän ja laittaa paljon maitoa. Ei kukaan kyttää sun kahvinjuomista niin että huomaisivat että nyt juot vain puolikkaita mukeja.
Ei kannata riskeerata, että joisit ainakaan säännöllisesti edes sitä yhtä viinilasia "pakollisilla" illallisilla. Väität vaikka olevasi antibioottikuurilla tai liikenteessä autolla.
Ja eihän sun tarvitse yrittää pitää salassa raskautta kuin pari-kolme kuukautta, jonka jälkeen on varmaan ok, että ihmiset huomaavat? 
ja kilistelet, käyt vaikka pesemässä kädet ja kaadat sen pois ja pyydät lisää jne. Ei kukaan kiinnitä mitään huomiota!
aivan kauhea olla työssä jossa oletetaan että kaikki haluaa käyttää alkoholia...
Otat kahvia pienen kupin ja juot sitä vähän. Ja kyllä kahvia voi juoda, ei se ole kielletty. Jos oksettaa, niin koita olla haistamatta....
Sama homma Alkoholin kanssa. Otat kiltisti tarjotut juomat, otat pienen huikan ja joko jätät lasisi pöydän nurkalle tai heivaat vessan lavuaariin.
ja pidät matalaa profiilia muutenkin.
Komppaan tätä! Tekosyyt vatsahaavoista ja lääkekuureista kyllä haistellaan heti raskaudeksi. Kaikki tajuavat mistä on kyse. Sen sijaan kukaan ei huomaa jos vaivihkaa jättää juomatta kupistaan/lasistaan.
Ja jos voit kertoa jollekin yhdelle työkaverille, hän voi "auttaa huijauksessa". Itse tein niin alkuraskaudessa firman pikkujouluissa, että vaihdoin luottotyökaverin kanssa vaivihkaa laseja jossain vaiheessa. Olimme siis sopineet tämän etukäteen. Muut eivät huomanneet mitään. :)
Minä olen 3 lasta saanut ja kokemusta työelämästä tarpeeksi. Kertaakaan en ole raskaana tai muutenkaan selostanut syytä sille, miksen juo. En myöskään vapaa-ajan pippaloissa. Miten se voi olla niin vaikeaa vain ottaa se alkoholiton vaihtoehto ilman, että keksii naurettavia selityksiä sille? Onko siis Suomessa oletusarvo, että alkoholittoman vaihtoehdon haluava on jotenkin poikkeustapaus, jolta odotetaan perusteluja? Käsittämätöntä.