Millainen äiti antaa tyttärelleen nimen Jasmin,
Kommentit (93)
ylipainoinen & ylimeikattu bilehile, jonka tytär seuraa äitinsä jalanjälkiä. yhdessä vedetään röökiä & otetaan lävistyksiä..
Erittäin varakas kuntosaliyrittäjä
Mä mietin tätä samaa just eilen sillä törmäsin Facebookissa yhteen pikkusiskon lapsuudenkaveriin nimeltä Jasmin ja voi herranjestas tyttö oli nykyään kuin kirveellä veistetty, ihan isänsä näköinen eikä oikein tiennyt onko kyseessä tyttö vai poika :( Onhan se nimi varmasti äidistä silloin tuntunut suloiselta kun lapsi oli vielä pieni, mutta jos Jasmin nimen omaava on aikuisiällä kaikkea muuta kuin suloinen tai naisellisen näköinen niin kyllä siinä on tehnyt karhun palveluksen lapselleen.
Jasmin on minun mielestä super kaunis nimi ja itse tunnen muutaman Jasminin. Minusta erittäin lapsellinen kysymys että millainen äiti antaa lapselleen tälläisen nimen. Sellainen äiti jolla on upea nimimaku. Kaikki nimet eivät ole kaikkien mielestä kivoja, mutta se on makuasia josta ei voi kiistellä.
Vierailija kirjoitti:
vastaus perustuu puhtaasti tuttavapiiriini:
- Jasun numero 1 äiti on ylimeikattu, tyhjäpäisen bodarin kanssa naimisiin mennyt blondi
- Jasun numero 2 äiti taas on huonohampainen, eronnut pubiruusu
TIIVISTETTYNÄ: kukaan normaali & täysjärkinen anna lapselleen nimeksi Jasmin!
Kukaan normaali & täysjärkinen ei kutsu Jasminea Jasuksi.
Minusta tuossa nimessä ei ole muuta vikaa kuin se "söpöys". Jos lapsesta kasvaa poikatyttö, niin nimi voi olla vaikea paikka. Kuinka moni antaa nimen vain vauva/pikkulapsi-aikaa ajatellen? Itse annoin tytöilleni reippaat nimet, jotka sopivat sekä tytölle että naiselle.
Minusta Jasmin on ihan neutraali ja hyvin suomalaistunut nimi. Ihan kivakin.
Ja niin kuin joku tuolla sanoi, niin pahempia on Jessicat ja Jameliat... Mitä näitä nyt onkaan.
Jessica-nimi lausutaan Suomessa niin rumasti "Jessika". Tulee väistämättä mieleen, että joku sanoisi: "jes, sika!" Tuo nyt oli yksi nimihirvitys, niitä on paljon, joten älkää Jes sikojen mammat ottako kuumaa!
Miten sanotaan suomessa nimi Jasemin? Niin kuin kirjotetaan vai? Hyi. Kyllä Jasmin tai jopa Yasminkin on parempi! Niille on kuitenkin selkeä lausuntatapa.
Mä voin kertoa!! Sellainen äiti joka pitää nimeä kauniina , olet idiootti jos et itse sitä ymmärrä.
Entäs Jeanetet Julietet Juliannat? :D
Minun äitini ainakin antoi eikä hän ole mitenkään erikoinen tyyppi ...
Hän halusi minulle kaksi etunimeä samalla kirjaimella (J:llä) koska sukunimi on J:llä alkava.
Nimeni on Jasmin Julia + sukunimi.
Eikä se ole mitenkään erikoinen nimi ...
:D
Minä en tiedä kuin yhden. Oli muinoin naapurini. Asuttiin kaupungin vuokratalossa. Lapsi, siis tämä Yasmin, oli tummaihoinen, Nainen oli suomalainen yksinhuoltaja, elämänhallinta hukassa. Keräsi juoppokööriä asuntoonsa, joka oli yksiö. Tässä eräs äiti, joka antoi tyttärelleen kyseisen nimen.
Kun ihan huvikseen lukee noita viestiketjuja ja niitä alkuja,ei voi kuin nauraa,että joku on oikeesti niin idiootti,että näkee vaivaa kaikenmaailman asioista,mutta sitä se kai noilla on,kun oma elämä on tyhjää täynnä ja ei kykene ajattelemaan järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
ja haluaa varustaa lapsen kärsimään tästä "hajuvesi lihapullassa" mielleyhtymästä jonka nimi herättää jokaisessa jolla nyt alkeellisinta tyylitajua. Vielä paremmat kiksit vanhemmat saavat jos tyttö on ruma - vielä enemmän huomioarvoa nimivalinnalla.
Hajuvesi lihapullassa on vain sellaisen näkemys, jonka koko ystäväpiiri koostuu nen-päätteisistä ihmisistä, jonka ulkomaanmatkailu ulottuu kahteen kertaan ja jolla on VAIN omasta mielestä hyvä tyylitaju. Kenties onkin, siinä omassa peräseinäjokeilaisessa ympyrässä. :)
Minusta oikein kaunis nimi ja monta Jasminia tunnenkin. Kaikilla on koulutetut ja varakkaat vanhemmat, ja tyylitajuakin. Mikähän lainaamani kirjoittajan lapsen nimi on?
Sellainen joka tykkää Jasmin nimestä.
Jäänyt päähän, että Jasmin on ihan pakko ääntää aina Zäsmiiin.
Muslimimamma muslimilapselleeen:
26
Jasmin
Flower
Jasminalla sama merkitys.