Luotatko Facebookin tietoturvaan?
Kommentit (13)
ja sen vuoksi en olekaan siellä. Viestin sähköpostin kautta. Meseä ja skypeäkin tarvittaessa käytän, mutta Facebook on no no.
Luotan facebookin ilmoitukseen, ettei heillä mitään tietoturvaa ole tarkoituskaan olla!
Arkijärjellä ajateltuna palvelu, jonka tehtävänä on kerätä mahdollisimman paljon tietoa käyttäjistään, ei juuri panosta tietoturvaan.
Olen facebookissa, mutta koen sen käyttämisen tosi epämiellyttävänä. Koko ajan siihen tehdään muutoksia ja minusta koko järjestelmä suorastaan painostaa ihmisiä antamaan tietojaan.
Olen aikanaan tienannut opiskelurahoja keräämällä ihmisten osoitetietoja ja kiinnostuksen kohteita markkinointitarkoituksiin. Ne ovat todella arvokasta tavaraa. Ja sitten naamakirjassa ihmiset levittelevät iloisesti koko elämänsä, kaikki tietonsa ja perheenjäsentensä tiedot mainostajille ihan ilmaiseksi. Se tuntuu ihan hullulta.
Minulla ei ole mitään hinkua antaa itsestäni mitään tietoja ulkopuolisille. Siksi en myöskään ole Facebookissa.
On aika jännä kuinka tarkkoja ihmiset ovat yksityisyyden suojastaan esim. että kauppias ei saa rekisteröidä heidän ostoksiaan tai sairaalassa ei saa mennä katsomaan syyttä suotta potilastietoja. Sitten Facebookin annetaan kerätä tietoa ihan surutta.
En ymmärrä.
kun facessa lukee, että mun suojaustasoni on "matala". Saisin sen korkeammaksi, kun ilmoittaisin matkapuhelinnumeroni siihen. WTF? Taas jaat enemmän tietoa, ja mukamas turvallisuus lisääntyy?
Pidän jonkinlaista suodatinta siinä, mitä kirjoittelen facebookiin. Saatan kirjoitella henkilökohtaisiakin asioita, mutta ne on kuitenkin sellaisia liirumlaarumia, ei mitään maatamullistavia salaisuuksia.
mutta pitää laittaa sinne vaan sellaista tietoa, että ei haittaa jos menee yleiseen jakoon. Nimet ja osoitteethan saa numerohaustakin, että ei niitä kannata kovin salaisena tietona kuvitella pitävänsäkään.
En ole sinne mitään puhelinnumeroitani yms. laittanut. Kirjautumiseen käyttämääni sähköpostiosoitetta en käytä mihinkään muuhun kuin Facebookiin. Syntymäpäiväni on tahallaan väärin yms. Sinällään mulle on ihan sama, jos joku stalkkaisi FB:n kautta, mitä olen sinne milloinkin päivittänyt. Periaatteessa voisi pitää blogiakin ja kertoa siellä samantapaisia asioita.
joten ei saa mistään hausta; ei myöskään facebookista. t: 7
mutta pitää laittaa sinne vaan sellaista tietoa, että ei haittaa jos menee yleiseen jakoon. Nimet ja osoitteethan saa numerohaustakin, että ei niitä kannata kovin salaisena tietona kuvitella pitävänsäkään.
Ettekö ole lukeneet uutisia?
Parin kuukauden sisällä facebook kerää esim nettiosoitetietosi vaikka olet kirjautunut ULOS palvelusta. Esim jos käyt vaikka sukupuolitaudeista kertovalla sivulla, kaikki kaverisi näkevät sen siitä aikajanasta joka sinne tulee..
Ettekö ole lukeneet uutisia?
Parin kuukauden sisällä facebook kerää esim nettiosoitetietosi vaikka olet kirjautunut ULOS palvelusta. Esim jos käyt vaikka sukupuolitaudeista kertovalla sivulla, kaikki kaverisi näkevät sen siitä aikajanasta joka sinne tulee..
ensin ymmärtää lukemansa, ja sitten vasta jakaa "tietonsa" :)
että jotkut ystävistäni ovat pistäneet kavereidensa (useiden satojen) nähtäväksi esimerkiksi lastensa koko nimen ja tarkan syntymäajan, ja sen jälkeen suurinpiirtein päivittäin päivittävät sinne kuvia ja tietoja lapsestaan. Onhan se kiva, että luottaa kaikkiin kavereihinsa, mutta itse en ehkä ihan noin toimisi.
En luota tietoturvaan, mutta mulle sillä ei ole mitään väliä siis :)