Kuinka kauan olet onnistunut salaamaan raskautesi?
Sinä, jota ehkä ahdistaa muiden osoittama huomio ja utelut ja kommentointi raskausaikana: kuinka kauan olet onnistunut salaamaan raskautesi esimerkiksi työpaikalla tai tietyiltä sukulaisilta? Missä vaiheessa oli ihan pakko tunnustaa, että odotat vauvaa? Oliko sinulla pieni vatsa ja/tai onnistuitko oikeanlaisella pukeutumisella peittämään sen?
Yksilöllistähän tämä on, mutta kiinnostaisi tietää, missä vaiheessa on ihan pakko jakaa raskaus kaikkien kanssa eli kuinka kauan sitä kaikkien mahdollisten ihmisten kommentointia joutuu kestämään. :)
Kommentit (23)
ylipainoiselta ystävältäni, että aiotteko tehdä vielä lapsia, kun hänen toinen lapsensa täytti 3. Hän vastasi: "Laskettu aika on ensi viikolla". Arvatkaa vaan, hävettikö. En unohda tuota ikinä, vaikka siitä on vuosia aikaa.
Hän oli ollut 10 vuotta saman kokoinen, oli raskaana tai ei. Nykyisin urheilee mielettömästi ja on normaalipainoinen.
eka raskaudessa mun piti sanoa pomolle, että jään äitiyslomalle, kun kuukuausi loman alkuun oli aikaa. Kukaan ei ollut huomannut mitään. Kun laskettuaika oli jo ohi, kysyi eräs asiakas, kun näki mut, et "ai, sulla on vapaapäivä tänään?" Joo, mulla oli viime viikolla laskettuaika, olen äitiyslomalla! Lihoin 7kiloa
Toista odottaessa olin eri työpaikassa ja 2kk ennen loman alkua, pomo pyysi juttusille. Hän oli ajatellut vakinaistavasna mun työpaikan.
Joo, kyllä se mulle käy, mut jään 2kk päästä äitiyslomalle! (Eivät olleet taaskaan huomanneet mitään) Lihoin 3 kiloa.
Kolmatta odottaessa taisin sanoa itse jo 13 viikon jälkeen, mutta kuka ei tiennyt, ei huomannut koko raskausaikana mitään. Lihoin 5kiloa.
Neljännessä raskaudessa myöskään kukaan ei huomannut mitään. Oksentelin koko ajan ja laihduin raskausaikana 2kiloa.
Jouudin äitiyslomalle aiemmin sairasloman kautta.
lanteikas ja rintava, mutta en läski. Vauva oli jotenkin piilossa tuolla jossain takana kohdussa. Koskaan ei tullut sellaista isoa mahaa ja ehkä osin syynä oli se, et vauva oli pää alaspäin koko ajan rv28 lähtien. Syntyessään tyttö oli 47cm, painoi 2,7kg. Aika kirppu siis:-)