Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua, kuinka kaveri kehtasi pröystäillä mulle synnytyksellään.

Vierailija
26.09.2011 |

En oikeasti tajua, kun varmasti ymmärsi, miten kipeä kokemus mun epäonnistunut synnytys oli. Hän kehuskeli synnytyksellään tyyliin "se oli nopea, lähes kivuton epiduraalin takia, enkä edes revennyt!" "uskomattoman hieno kokemus, helppo!" ja odottiko hän oikeasti että iloitsisin tai jotain, kun oma hätäsektioarpeni on kipeä vielä puolen vuoden jälkeenkin, ja melkein kuolin synnytyksessä, joka kesti 3 vrk.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erehdyt kertomaan hänelle että olet jossain epäonnistunut, hänen suulleen leviää mielihyvästä kertova hymy. Sitten hän kertoo kuinka hänellä on asiat paremmin. Ja kerrot mitä tahansa itsestäsi, narskulla on asiat aina paremmin. Sitten kun tulee tilanne ettet huomaakaan pönkittää hänen egoaan, hän muistuttaa sinua epäonnistumisistasi ja korottaa itsensä yläpuolellesi. Sitten kertoo kaupungilla kuinka sinä olet kateellinen kun hänellä (narskulla) on asiat paremmin kuin sinulla. koettu on. varokaa näitä ihmisiä.

Vierailija
22/27 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:lla olisi yksi yksittäinen asia selvitettävänä.

Ei niinkuin yhdellä joka kävi 10 v terapiassa selvittämässä lapsuuttaan... ei selvinny, Ei yhtään edistyny, eikä mikään muuttunut. Mutta saipahan vapaa-aikaa kotiäidin hommista. Masennusta en kiellä, mutta se 10 v terapiaa oli melko ihmeellistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap ja hänen kaltaisensa, jonkun vaikean asian elämässään kohdanneet kuvittelevat, että muiden pitäisi aina muistaa valikoida sanansa tarkasti heidän läsnäollessaan.

Tunnen aika monia naisia, joiden synnytys on ollut kamala, yhdellä meinasi mennä sekä oman että vauvan henki, mutta ei kukaan heistä ole sanonut, etteivät enää haluaisi kuulla muiden synnytysjuttuja! Eivätkä nämä helpot synnyttäjät oikeasti varmastikaan tajua, että kun he kertovat, miten HEILLÄ meni, sinä menet takaisin sinne traumaasi ja olet katkera siitä, että jollakulla muulla oli helppoa ja sinulla ei.

Olen pahoillani ap, mutta minusta voisit käsitellä asian itse etkä syytellä muita. Meillä jokaisella on asioita, joista voisimme vääntää samanlaisen katkeruuden, mutta vain päätämme että onneksi moni muu asia on hyvin ja jatkamme elämää.

Vierailija
24/27 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen synnytys jännittää KAIKKIA. Ja vaikuttaa siltä että ap:n kaveri on ollut huojentunut synnytyksestä selviytymisestään, eikä ole tajunnut että sinulle jäi synnyttämisestä traumat. Tai tajusi ja juuri siksi halusi sanoa, että on myös helppoja synnytyksiä, että et jättäisi lapsen tekoa yhteen (jos oli eka..).

Itse en ole kertonut synnytyksestä kenellekään, paitsi silloin kun kysyttiin/kysytään.

Vierailija
25/27 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole mikään suoritus- tai kilpailulaji! Vauvat ovat kaikki erilaisia, raskaudet myös ja naisten fysiikat. Synnytyssairaalan varustelutaso on erilainen, vuorossa olevan kätilön ammattitaito on erilainen, vireystila vaihtelee jnejne.

Joten eihän synnytyksiä koskaan voi verrata, ja sen takia se, että ap kokee EPÄONNISTUNEENSA synnytyksessä on minusta totaalisen outoa itsetunnon puutetta.

Joku iloitsee, että pelätty ja jännitetty asia sujuikin mukavasti. Siihen ei voi sanoa kuin että onneksi olkoon, se on hieno juttu!

Vierailija
26/27 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myönnettäköön, että myös toi ihmistyyppi on melkoisen ärsyttävä...

Kyllä tajusin. Tarkoitin vain, että mua enemmänkin ärsyttää ne ihmiset (enkä tarkoita ap:tä!), jotka aina vaahtoavat, kuinka heillä aina kaikki on huonommin kuin muilla. Jos sua siis ärsyttää ne, jotka kehuvat elämänsä helppoudella, niin mua ärsyttää se toinen ihmistyyppi. Ihan sama, mitä heille omasta elämästään kertoo, voi olla varma, että heille on käynyt sata kertaa huonommin.

Vierailija
27/27 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan opetus: Älä ikinä sano palstamammalle yhtään mitään, koska tämä kuitenkin saa siitä syyn vetää herneen nokkaansa.