Onko jotain jippoa, mikä tummentaa avaimen? =D=D
muutto edessä ja olen hävittänyt vara-avaimen... no onneksi tavallinen abloy-avain kyseessä ja kävin teettämässä siitä kopion äsken. Mutta uusi avainhan hohtaa silmään muiden palautettavien vierellä kuin aamuaurinko. Kysynkin puoliksi leikilläni, saanko jotenkin avaimen näyttämään "käytetyltä" =D?
Kommentit (17)
Pitää vaan varoa ettei liikaa tummenna ettei ihan mustaksi muutu. Tosin väriä saa vaalennettua kun vaan jaksaa hinkata avainta tarpeeksi...
Eihän abloy-avaimen teettäminen ole mikään rikos. Enemmän varmaan vuokraisäntää haittaisi se, että palautettavia avaimia olisi liian vähän.
Eihän abloy-avaimen teettäminen ole mikään rikos. Enemmän varmaan vuokraisäntää haittaisi se, että palautettavia avaimia olisi liian vähän.
Huono tuuri kun käy, joutuu korvaamaan uudelleensarjoittamisen.
Osata apteekista haavojenhoitoon tarkoitettua vetyperoksidia ja upota avain hetkeksi siihen hapettumaan.
Hätätilassa pissi mukiin ja upota avain yöksi pissaan. Urea toimii, mutten ole varma, kuinka pitkään tummuminen kestää.
jos palauttaa sen määrän avaimia mitä sovittu, niin ei ole vuokranantajalla mitään syytä urputtaa. eri asia, jos palauttaa liian vähän.
tilanne. ainoa ero, että mieheni mielestä minun ei pitäisi teettää puuttuvaa avainta, koska se olisi "valehtelua", vaan sanoa suoraan, että yksi avain puuttuu. Kuitenkin hän itse laskee sen varaan, että palautetulla takuuvuokralla maksamma uuden asunnon ensimmäisen vuokran.
että vanha avain meni poikki tai oli niin kulunut ettei toiminut enää kunnolla, ja heitit sitten sen menemään.
jos joku avaimista on teetetty?
Meilläkin lapsi hukkasi yhden avaimen ties minne ja teetin uuden. Ei ole varmaa maksella mitään lukon sarjoitusta, jos muutan.
jos joku avaimista on teetetty?
Meilläkin lapsi hukkasi yhden avaimen ties minne ja teetin uuden. Ei ole varmaa maksella mitään lukon sarjoitusta, jos muutan.
lukko voidaan uudelleensarjoittaa, ja sen maksaa avaimen hukkaaja.
Jos joku avaimista on kadonnut,
jos joku avaimista on teetetty? Meilläkin lapsi hukkasi yhden avaimen ties minne ja teetin uuden. Ei ole varmaa maksella mitään lukon sarjoitusta, jos muutan.
lukko voidaan uudelleensarjoittaa, ja sen maksaa avaimen hukkaaja.
nostellaanko tätä?
onko nykyisin jotain muitakin keinoja kuin vetyperoksidi tai pissi?
mun avaimet tummuu ainakin jos on ollut todella kosteata ja lämmintä.
viritä avain vesikattilan päälle metallilangan tms avulla ja pistä vettä hiljakseen kiehumaan ja kansi päälle. Voi kestää melko kauan. Lirauttaisin sekaan ehkä hieman sitruunahappoa. Teräviä kulmia voi pyöristellä ensin hiomapaperilla.
toi hiomapaperi kävi mielessä mutta eikö avaimesta muka näe että on hiottu??
Teetä kaikki avaimet uusiksi ja heitä vanhat menemään niin ei mikään pistä silmään
ota tarpeeksi hienoa hiomapaperia tai hiomatahnaa.
oikeasti olevankin, mutta itse en vaivaisi tuollaisella päätäni vaan palauttaisin ronskisti avaimet, vuokrasopimuksessahan on aina avainten lukumäärät, ei minkälaisina ne palauttaa =D