Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, kaikki facebookkaverinpudottajakiusaajat :)

Vierailija
26.09.2011 |

Facebookin uudistus voi paljastaa ikäviä yllätyksiä

Sunnuntai 25.9.2011 klo 20.27

Facebookin uusi ominaisuus Timeline paljastaa entistä helpommin, kuka on pudottanut sinut ystävistään.

Facebookin perustaja Mark Zuckerberg esitteli Timelinen ja muut Facebook-uudistukset torstaina.

Facebookin perustaja Mark Zuckerberg esitteli Timelinen ja muut Facebook-uudistukset torstaina. (AP/LK)

TAUSTA

Tässä ovat Facebookin uudistukset

Näin saat Facebookin uudistukset käyttöösi heti

OTA KANTAA

Oletko joutunut poistamaan Facebook-kavereitasi?

O

Kyllä Ei

85% 15%

Ääniä 3286

Joidenkin viikkojen kuluttua Facebook-profiileihin ilmestyvä uutuus Timeline on ikään kuin käyttäjän elämäntarina. Timeline, aikajana, kertoo Facebook-käyttäjän elämästä ja tapahtumista vuosien varrella.

Vanhojen kuvien ja viestien lisäksi Timeline paljastaa entistä helpommin myös sen, ketkä käyttäjän Facebook-ystävistä ovat päättäneet kaikessa hiljaisuudessa lopettaa nettikaveruuden - ja päinvastoin.

Ikäviä yllätyksiä saattaa paljastua, kun Facebook-käyttäjät pääsevät muutaman viikon sisällä tutustumaan omaan aikajanaansa.

- Kun palaat (Timelinella) tarkastelemaan aikaa vaikkapa kolmen vuoden taakse ja näet "Lisää kaveriksi" -napin jollain ihmisellä tiedoissasi, se periaatteessa kertoo, että hän on poistanut sinut ystävistään, Meghan Peters Mashable-verkkosivustolta kertoo BuzzFeed.comille.

- Olen varma, että ihmiset eivät tule pitämään tästä.

Asiasta kertoi Daily Mail.

IL

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka poistumista kaverilistalta ei muuten huomaisi.

Ja ap, opettele kopioimaan teksti paremmin.

Vierailija
2/8 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran tähden. Kai sinä nyt muutenkin ne muistat ja tiedät ja jos et, niin eivät olleet kovin läheisiä ja rakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa sitten tippuvat siitä piiristä pois. Esimerkiksi osa vieraammista opiskelukavereistani on jäänyt minun listaltani pois (osan olen poistanut itse ja osa on poistanut minut) nyt kun opinnot ovat kaukana takana. En loukkaannu jos minut poistaa joku puolituttu. Jos nyt joku Oikea ystävä poistaisi kertomatta.. se varmaan kyllä harmittaisi. Mutta se ei jäisi minulta huomaamatta.

Vierailija
4/8 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaveri" piilottanut seinän...

Vierailija
5/8 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Facebook-ominaisuus paljastaa petturikaverisi

Facebook-pomo Mark Zuckerberg esittelemässä palvelun uutta Timeline-ominaisuutta.

Facebook-pomo Mark Zuckerberg esittelemässä palvelun uutta Timeline-ominaisuutta.

Paul Sakuma

Julkaistu: 25.09.2011 21:02

Facebookin uuden aikajanaominaisuuden erään sivuominaisuuden povataan herättävän raivoa käyttäjissä.

Brittilehti Daily Mailin mukaan henkilön poistaminen omalta kaverilistalta ei tule enää tulevaisuudessa onnistumaan anonyymisti. Uusi aikajanaominaisuus tulee näyttämään FB-käyttäjän koko historian palvelussa – mukaan lukien muuttuvat kaverilistat.

Jokaisen kuvan, viestin ja sovelluksen käytön yhteydessä aikajana tuo muiden nähtäväksi sen, ketkä vanhoista FB-”kavereistasi” jossain vaiheessa päättivät hylätä sinut.

Sosiaalisen median uutisiin erikoistuneen Mashable-sivuston johtajan Meghan Petersin mukaan ihmiset tulevat todennäköisesti suuttumaan ominaisuudesta.

IS

Vierailija
6/8 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sen nyt nähnyt aina ennenkin, jos joku yhtäkkiä onkin poistunut kaverilistalta?

enemmän vituttaa tuo, että näyttää, ettei jotain tilapäivitystä olekaan jaettu kaikille, vaan osalle. Itse olen jättänyt julkaisematta oikeestaan mitään kaikille niille, jotka eivät itse kirjoittele mitään. Osa heistä on ihan lähisukulaisia ja työkavereita, mutta siitä huolimatta.

No, jos joku vetää hernaria neukkiin niin kai myös sitten avaa suunsa ja sanoo että ahdistaa :)

Vierailija
7/8 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sen huomaa muutenkin jos on tipahtanut jonkun kaverilistalta pois ö.Ö

Taitaa olla lehdistöllä uutiset vähissä..

Vierailija
8/8 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut nähdä ja mitä ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä