Muuttaisitko Turkuun?
Välittämättä siis mistä muuttaa... Ja ei kiitos Tku-Tre tms vitsejä... :)
Kommentit (35)
Mä oon nyt vähän yli vuoden asunut Turussa ja täytyy sanoa, että en ole ihastunut. Jos asuisin ihan keskustassa, saattaisin tykätä enemmän, mutta nyt asun uudehkolla alueella keskustan ulkopuolella eikä täällä ole mitään palveluja. Jee. Nyt olen kaiken lisäksi työttömänä, joten täällähän kökötän. Plussaa on tosin mahtavat koiranulkoilutusmaastot melkein kotiovelta.:)
työpaikkoja on pilvin pimein.
Muuttaisin Helsinkiin jos jonnekin nyt muuttaisin.
Ei sillä, että mulla mitään Turkua vastaan olisi mutta en halua muuttaa ihan sinne länsirannikolle enää.
Onko noin epätoivoinen tilanne? T: 11cm mies
Turku on Suomen paras paikka kulttuuritarjonnaltaan, löytyy kaikkea ja varsin paljon alakulttuuria myös. Muuttaisin.
t. espoolainen
kultuurini löytyy läheiseltä ostarilta ja leikkipuistosta + kirjastosta sekä av:lta.
Ihmisaikani on hyvin rajallinen.
T: 11cm mies
Enkä hingu Helsinkiin... Mietin kovasti myös sitä että riittääkö perheellisen euro paremmin Turussa. Tällä hetkellä meilläkin 5h+k+s maksaa toista tonnia kuussa - taivaan tuuliin...
Turussa olisi tukiverkkoakin.
Ap
Kaupunki on suunniteltu autoilijoille.
Kävelykadut ja pyöräilytilat ovat ahtaat. Joen varrellakin vaanii vaara, vaikka näyttäisi että tilaa löytyy pyöräilylle.
Turgun parasta antia lienee Vasaramäki. Hammarsbyrgböögen, kuten paikalliset sitä kutsuu. Helsingförssissä on mukavampi kävellä ja pyöräillä. Sen lisäksi Helsingförs tarjoaa autottomille metron, raitikkan ja busseinit.
Kultuuria on vähän sellainen hassu juttu. Ne joilla riittää siihen rahat, ei riitä aika. Ja ne joilla aikaa olisi, ei ole rahaa.
mutta puhuvat tosi nopeaa ja vaikeaa murretta, yksikin opettajani joka oli Turusta, oli työ ja tuska ymmärtää mitä se puhuu...Enkä ole hidas hämäläinen edes.
Suomen hienoin kesäkaupunki ja eloisa ja tyylikäs. Opiskelin aikoinani siellä 5 vuotta ja muuttaisin heti takaisin, mutta ei siellä mitään töitä ole ainakaan minulle, joten pakko oli muuttaa työn perässä pois. Tuo oli ongelma ainakin minun vuosikurssilaisillani lähes kaikilla. Eroaa muusta Suomesa positiivisesta monellakin tapaa, ulkomaalaisia siellä on ollut jo satoja vuosia.
kaipaa Helsinkiin ( opiskelukaupunki) takaisin. Kun asuu hyvällä alueella missä tahansa, niin viihtyy.
Jokiranta on ihana kesät talvet, mutta siitä 1km kumpaakin suuntaan sivummalle liikuttaessa, niin palvelut, kaupat ym. katoavat kummasti. Tuon tunkkaisen valtasuonen ympärillä siis tapahtuu kaikki Turussa. Pienuus on vähän rasittavaa.
Pääseehän sieltä pois.
Itse en muuttaisi Turussa Varissuolle, Lausteelle, Halisiin, Jäkärlään, Jyrkkälään, Yli-Maariaan tai Paattisille. Viidellä ekalla alueella on huono maine ja paljon vuokrataloja. Yli-Maaria ja Paattinen on juuri noita hiljan rakennettuja pientaloalueita, joista on pitkä matka kaikkialle eikä mitään palveluja.
Etsikää asunto esim. Martista tai Portsasta tai Tervatorilta, jos haluatte asua keskustassa. Raunistula, Takakirves, Kastu, Nummi, Pääskyvuori, Uittamo, Katariinanlaakso, Vasaramäki, Hirvensalo (miinuksena ruuhkat) ovat mukavia seutuja keskustan ulkopuolella.
Itse asun Kaarinassa. Meiltä on 300m uimahallille ja uimarannalle, alle 1 km Kaarinan keskustan palveluihin, kouluihin ja päivökotiin, 300 m bussipysäkille. Turkuun hurauttaa autolla 10-15 minuutissa. Helsinkiin n. 1,5 tunnissa. Saaristo alkaa melkein kotiovelta.