Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epähygieenistä leipoa suoraan pöydällä?

Vierailija
25.09.2011 |

Pöytä on ennen (ja jälkeen) leipomista pyyhitty hyvin.

Meillä siis leivotaan usein ja eräällä kerralla sämpylöitä leipoessani kylässä ollut kaverini alkoi kauhistella sitä, että leivoin suoraan pöydän päällä. Tullessaan seuraavan kerran kylään, hän toi minulle silikonisen leivonta-alustan. Kokeilin sitä muutaman kerran, mutta koin sen hankalaksi käyttää. Siirryin takaisin leipomaan suoraan pöydän päällä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pöpöt kuolevat uunissa.

Vierailija
2/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jollain tiskirätillä se leivonta-alustakin monesti pyyhitään:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytän sitä vain jos tosi pieni taikina, muuten pöydällä. Jos yleensäkin pesee pöydän ja pitää huolen keittiön siisteydestä, niin eipä niissä sämpylöissä sellasia pöpöjä ole, jotka ei kuolisi uunissa. Mua ärsyttää leivonta-alustassa se, ette koneessa pestessä se on aina kuitenkin mennyt "rullalle" ja siitä saa kippailla sitä vettä veke ja pestä käsin uudelleen ja käsinpestessä en näe sitä sen kummemmaksi kuin pyödänkään pesua.

Vierailija
4/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista leivonta-alustaa. Enkä aio käyttääkään. Pesen pöydän aina puhtaalla siivousliinalla, pesen ne 95 asteessa, käytän vähän tiskiainetta, huuhtelen ja kuivaan sitten puhtaalla. Ja uuniinhan kaikki leivonnaiset menee. Osan leivon ihan työtasolla, siis kivitasolla, jos lapsetkin leipoo ni sit ruokapöydällä.. Vissiin syönnin aikanakin pitäis joku alusta olla, jos se muka on niin epähygieenistä.

Ja muuten käyn säännöllisesti leipomassa talkoilla yhdessä suurkeittiössä erinäisiin tapahtumiin ja vasta paistettujen leivonnaisten kanssa käsittely on tarkkaa, eli pitää mm käyttää muovikäsineitä pakatessa..

Vierailija
5/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen sen kunnolla muutenkin, mutta varsinkin leipoessani. Kuivaan sen astiapyyhkeellä huuhtelun jälkeen. Ja mä pesen astiapyyhkeet käytön jälkeen, mulla on niitä vinopino keittiön kaapissa.

Vierailija
6/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan ei ole. Ei ole vissiin kaverisi paljon leiponut, kun kuvittelee että se pieni silikoninen läpyskä riittää taikinan käsittelyyn. Taitaa kaverisi olla ylihysteerinen pöpökammoinen. Minä leivon aina pöydällä, pyyhkäisen pöydän kyllä ennen leivontaa mutta en ala sitä hinkkaamaan. Pöpöt kuolee uunissa ja olisi ihan tervettä varmaan kaverillekin saada vähän näitä normaalielämän pöpöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi