Poikani istuu vankilassa, haluatteko kysyä jotakin?
Kommentit (17)
sinusta huolimatta vai sinun takiasi? Toisin sanoen, kotikasvatuksen puutteesta vai kenties ihan hyvästä kotikasvatuksesta huolimatta?
sinusta huolimatta vai sinun takiasi? Toisin sanoen, kotikasvatuksen puutteesta vai kenties ihan hyvästä kotikasvatuksesta huolimatta?
siitä huolimatta, että itse tein parhaani, mutta hänen isänsä suvussa on epäsosiaalisuutta ja hän joutui lapsena näkemään, kuinka isänsä pahoinpiteli minua.
Vika on siis minun, kun en eronnut ajoissa hänen isästään tai sitten ihan geeniperimässä tai molemmissa.
Kysyy adhd pojan äiti ja pelkään kaikkea mahdollista lapseni tulevaisuudesta. Vaikka poikani onkin helppo adhd. Kotioloissa ei lääkkeitä käytetä, koulupäivinä vain. On iloinen ja ihana mutta tosi vilkas luonne.
siitä huolimatta, että itse tein parhaani, mutta hänen isänsä suvussa on epäsosiaalisuutta ja hän joutui lapsena näkemään, kuinka isänsä pahoinpiteli minua. Vika on siis minun, kun en eronnut ajoissa hänen isästään tai sitten ihan geeniperimässä tai molemmissa.
Miten sukulaiset, tuttavat ym. ovat ottaneet poikasi vankeuden?
Puhutko asiasta avoimesti? Siitä että hän vankilassa ja syistä jotka siihen johtivat?
Ei ole ADHD:tä koskaan edes epäilty, vaikka itse epäilin sitä. Äärettömän vilkas oli lapsena, mutta ei minkäänlaisia oppimisvaikeuksia, eikä motorisia hankaluuksia vaan ihan päinvastoin molempiin.
Ei ole tappanut ketään, eikä ole koskaan käyttänyt huumeita.
Pikkurikoksia humalapäissään tehnyt väärässä porukassa..
ap.
Selittelyä ilmassa, haluan suoria vastauksia. Mikä hänen tuomionsa on? Huumausainerikos? Tappo? Pahoinpitelyt?
Oliko hän ongelmanuori? Ryyppäsikö, varasteliko, käyttikö huumeita?
Kuinka pitkä tuomio?
Myös ikä jäi epäselväksi.
Ei oikein sopeudu mihinkään tavanomaiseen, selvinpäin kaikki ok, mutta kun juo, ajautuu ongelmiin.
Itse olen käynyt kerran katsomassa, enkä tule menemän toista kertaa.
Kirjeitä kirjoitellaan ja soitellaan usein.
ap.
[iEt sanonut suoraan miksi joutui ]Selittelyä ilmassa, haluan suoria vastauksia. Mikä hänen tuomionsa on? Huumausainerikos? Tappo? Pahoinpitelyt? Oliko hän ongelmanuori? Ryyppäsikö, varasteliko, käyttikö huumeita? Kuinka pitkä tuomio? Myös ikä jäi epäselväksi.
[/quote]
ap.
Oletan että myös saan niitä. Tottakai sellaiset asiat mistä poikasi voisi tunnistaa, jätetään kysymättä, mutta noista mikään ei ole sellainen.
Joten jos et halua vastata, älä tee tällaista ketjua. Yksinkertaista
Ajattele asiaa näin: oma äitini oli skitsofreenikko eli todellinen "hullu", hakkasi minua ja sukulaisena käytti hyväkseen. Isäni joi ja pakeni töihin äitiäni. Vanhemmat erosivat, jouduin huostaanotetuksi, tein nuorella iällä abortin, jouduin kodittomaksi. Koulukiusattu olin aina ja amiksen jätin kesken sen vuoksi (minut suljettiin ryhmästä niin ulos, etten saanut tehtyä erästä pakollista ryhmätehtävää ja siihen jäi kurssi...opettaja ei ollut kiinnostunut puhumaan asiasta).
Ja silti: minä en istu vankilassa. Vanhempani ovat tehneet varmaan kaikki mahdolliset virheet kasvatuksessani, geeniperimäni on surkea eikä ympäristö ole ollut helppo...mutta elossa olen ja ihan tavallinen perheenäiti tänäkin päivänä! :) Minulla on kunnollinen, työssäkäyvä mies ja ihana poika.
Ap, ÄLÄ SYYTÄ ITSEÄSI. Lapsellasi on oma vastuu tekemisistään, älä sinä ota sitä harteillesi.
Joten jos et halua vastata, älä tee tällaista ketjua. Yksinkertaista
ja päättää itse mikä on riittävästi. Sinä et sitä päätä tai määräile muutenkaan kuka täällä saa tehdä avauksia.
AP:n ei tarvitse kertoa kaikkia yksityiskohtia tyydyttääkseen sinun uteliaisuuttasi, joten lopeta komentelu.
En itsekään mielelläni vastaa tuollaiselle tenttaajalle, joka käyttäytyy kovin hyökkäävästi.
Mutta ehkäpä tällä ketjulla haluaisin sanoa sen, että lapselle kannattaa taata turvallinen lapsuus ja jos lapsen isä ei ole kunnollinen, hänestä on erottava lasten edun takia.
En voi kuin rukoilla, että poikani muuttuu ja myös tukea häntä kaikin tavoin siinä prosessissa. Antaa kaikki se rakkaus, mitä on ehkä jäänyt lapsena paitsi.
Syytän itseäni tästä, vaikka olin itse mielestäni varsin riittävän hyvä äiti, mutta sallin isänsä taholta asioita, joiden merkitystä en huomannut ajatella silloin nuorena äitinä.
ap.
Ikä?
Siviilisääty?
Lapsia?