Sanat jotka ärsyttivät lapsuuskodissanne?
Meillä äiti ei vahingossakaan voinut sanoa jalkoja oikeilla nimillä, vaan sanoi niitä sorkiksi tai kavioiksi.
Isä puhui räteistä kun tarkoitti vaatteita ja hursti oli takki.
Kommentit (12)
mutta, joka ikinen aamu, kun äitini tuli minua herättämään kouluun, hän sanoi: "Valoa kansalle, joka pimeydessä vaeltaa!" Ja läväytti valot päälle. Jostain syystä tuo ärsytti, erityisesti teini-iässä =)
"NYT LOPPU LIPPUTANKO!"
Voi luoja... vieläkin alkaa savua nousta korvista!
Eli asioita ei selitetty. Pitäiskö kysyä mitä ne jutut oli jotka NYT ymmärrän?
Se, kun äiti sanoi aina "höpöhöpö". Jos siis sanoin vaikka, että näytän hölmöltä tai kaikki nauraa tms.
Jostain syystä minua loukkasi aina, kun oli käynyt joku vahinko, josta olin itsekin pahoillani, ja isä tuli sanomaan kärsimättömästi ja samalla jotenkin säälivästi, että "Voi hölmöparka".
En tykännyt kyseistä sanonnasta, hyvä kun nytkään kehtaan sitä kirjoittaa. Ja sitä aina ihmettelin, miten ne marjat ulosteeseen liittyy.
resirentti, ropleema ja muita vastaavia. Yritti olla hauska. Että oli ärsyttävää!
tai viikonloppuna äiti tuli herättämään sanoin: "Ylös nyt, ei tää mikään lepokoti ole!" Toivottavasti en IKINÄ käytä näitä samoja sanoja lapsilleni! Tähän asti olen varonut ylipäätään herättämästä niitä (vasta 8 ja 10 v.)!!!
Tämän sanoi isäni aina sellasella vähän uhkaavalla, viekkaan vittumaisella ja kaikkitietävällä äänellä.
itse kärsin hirsutismista ja isä oli pph. Äiti talonmies ja sanoi että valkolaiset ne pimeitä hommia tekee, että niin ärsyttää vieläkin.
Sai karvat nousemaan niskassa.