Lasten piirustustaito
Onko normaalia, että 4-vuotias ei osaa piirtää minkäänlaista esittävää kuvaa? Minkä ikäisenä lapset yleensä oppii piirtämään esim. ihmisen, eläimen tai auton? Tai mitä tahansa? Miten teidän lapsilla on oppiminen mennyt?
Kommentit (6)
aika epänormaalia.. tietty jos ei ole ollut mahdollisuuksia piirtää ikinä voi olla ettei siksi ole "oppinut"
ota puheeksi neuvolassa
aika epänormaalia.. tietty jos ei ole ollut mahdollisuuksia piirtää ikinä voi olla ettei siksi ole "oppinut" ota puheeksi neuvolassa
Kysy mitä piirtäisi. Jos sanoo, että piirtää auton niin rohkaise. Näytä kuva lehdestä tai ota leluauto esille. Näytä miten sä itse piirrät jotakin. Ota jotain helppoa, vaikka banaani tai omena tai päärynä.
Sitten hyväksyt sen piirustuksen vaikka siinä ei olisi mitään kunnollista. Ei sitä ihan noin vaan kaikki piirrä. Muutama pehmeä värikynä olis kiva niin voisi valita värinkin itse millä piirtää.
Jospa piirtäisi itsensä tai sut. Hyväksy ja vaikka vielä kehu oli se kuva minkälainen tahansa.
tyttöni ei halua piirtää itse. aina pitäisi tehdä kantit j ahän värittää ja leikkaa tosi tarkasti.
tänään sain 4,5 vuotiaana piirtämään rohakisemalla ja melkein pakottamalla piirtämään meidän perheen. osasi oikein hienot piirtää eikä edes ollut pääjälkaisia. ei se aina mene niin ettei osaa, on vähän muustakin kiinni. tosi ylpe olen ja nyt sovittiin että minä piirrän vaan joka toisen maksimissaan hänelle(osaan piirtää tosi hyvin ja siksi kai tyttö tykkää et minä teen kantit)
Mun pojalla on kaikenlaista viivettä ja häiriötä kehityksessä, ja oppi tuollaisen isopääjalkaisen piirtämään tosi myöhään, ehkä joskus viisivuotiaana vasta. Talo tai auto tai mikään muu esittävä ei onnistu oikein hyvin vieläkään. Kokeile, piirtääkö mallista esim. eri suuntiin osoittavia viivoja, aaltoja, kaaria, ympyröitä.
tikku-ukon, jonka kertoi esittävän äitiä. Siinä oli tikkukädet, neljä tikkujalkaa ja tikkuhiuksia sekä jonkinlaiset syherösilmät. Hellyttävää :) En tiedä, minkä ikäisenä tuo kuuluisi osata.