G: Mitkä ovat mittasi ja vaatekokosi?
Mitkä ovat mittasi (pituus, paino, rinnanympärys, lantio, vyötärö) ja mitä vaatekokoa/kokoja noilla mitoilla käytät?
Minkä kokoinen haluaisit olla?
Olen utelias! :D
Kommentit (51)
Lantionympärys muistaakseni noin 90,
Housut on ehkä M tai 38 tai 28/29 ja pituus 32.
koon 38 96-98-senttisille lanteille ja koon 36 92-94-senttisille lanteille.
Lantionympärys muistaakseni noin 90,
Housut on ehkä M tai 38 tai 28/29 ja pituus 32.
koon 38 96-98-senttisille lanteille ja koon 36 92-94-senttisille lanteille.
Minulla 83-63-88, mutta ei ole toivoakaan saada reisiä tungettua 34:seen, paitsi venyvissä urheiluvaatteissa.
Alaosat 36/S, yläosat 34/XS, liivit 65B. Kenkä 36.
Mitat 165/49
176 cm ja 64 kg.
93-75-99.
Vaatekokoni vaihtelee. Yleensä etsin nroa 40, mutta hyvin usein lahkeen ja hihan pituus ei riitä.
Toinen ongelma on, että kun otain nro 40, niin vyötäröllä on 5 cm liikaa materiaalia.
Tosiaan riippuu merkistä. Ostin tuossa haglöfsin ulkoiluhousut. Koko oli M ekstrapitkällä lahkeella. Lahkeenpituus on hyvä, samoin lantionympärys. Mutta vyötärö on niin löysä, että hyvä, ettei housut tipu lantion läpi.
T-paidat yms (joissa ei hihoja eikä pitkiä lahkeita) on helppoja: niissä koko M on se oikea.
Mikä haluaisin olla? Vähän lyhytjalkaisempi, vähän kapeampiharteisempi, niin vaatteita alkaisi löytyä.
rintsikat 70B, olen mielestäni oikein itseni näköinen :) ei tarvitse muutoksia.
Vaikka tämä ketju onkin näköjään normaalipainoisten suosiossa, laitan omatkin mittani:
116 - 88 - 105
Olen laihduttanut vähäsen lähiaikoina, mutta lantio on laihduttaessa levennyt! Ehkä kyseessä joku hormonitasapainon tasoitus, koska aiemmin kärsin keltarauhashormonin puutteesta ja nyt olen syönyt keltarauhashormonia. Toisaalta olen myös lihasta lisännyt siitä, kun lantio oli alle 100.
, käytän 40-42, iltaa kohden vyötärönympärys kasvaa, pituus lyhenee ja paino kasvaa...
Koolla ei väliä, mutta paino voisi olla 67 kg. Mitat olisi silloin vähemmän (vois olla vaikka 96-68-99). Mittojen suhde on hyvä.
, käytän 40-42, iltaa kohden vyötärönympärys kasvaa, pituus lyhenee ja paino kasvaa...
Koolla ei väliä, mutta paino voisi olla 67 kg. Mitat olisi silloin vähemmän (vois olla vaikka 96-68-99). Mittojen suhde on hyvä.
joten sitä ei liian pienien vaatteiden sisään saa sullottua.
Ilm olen harvinaisuus ja friikki kun en hypi vaa´alla ja mittanauhaile itseäni.
Pituus on 169cm, paino jotakin 65-80kg välillä, vaatekoot riippu ihan valmistajasta eli vaihtelevat 40-46välillä, tissiä riittää ihan muhkeasti kuten riittänyt 13v ikäisestä.
Ja ihan haluaisin olla tämän kokoinen kuin olenkin, jestas sentään:D
, 172/72, 100-73-103 käytän 40-42, iltaa kohden vyötärönympärys kasvaa, pituus lyhenee ja paino kasvaa...
Olen 171 cm, 69 kg, ympärysmitat samat, paitsi vyötärö 71 cm. Vaatekoko tietenkin sama.
Ilm olen harvinaisuus ja friikki kun en hypi vaa´alla ja mittanauhaile itseäni.
Pituus on 169cm, paino jotakin 65-80kg välillä, vaatekoot riippu ihan valmistajasta eli vaihtelevat 40-46välillä, tissiä riittää ihan muhkeasti kuten riittänyt 13v ikäisestä.
Ja ihan haluaisin olla tämän kokoinen kuin olenkin, jestas sentään:D
Mutta aina ei hyvä itsetuntokaan auta, kun jos joutuu terkkarille, alkaa haukkua läskiksi. Ja siis olen tuo 162 cm, 77 kg ja usein mietin, millainen löylytys niillä, jotka on päälle sadan kilon...
No, olen kyllä lähellä normaalipainon ylärajaa, mutta sain kuulla, että olisi syytä pudottaa painoa reilusti, jos aion saada polveni kuntoon. t. 27
No, olen kyllä lähellä normaalipainon ylärajaa, mutta sain kuulla, että olisi syytä pudottaa painoa reilusti, jos aion saada polveni kuntoon. t. 27
mistä se paino koostuu.. siis lähinnä lihaksesta vai läskistä.
Muita mittoja en osaa sanoa, liivit on kokoa 80B. Käytän puseroissa kokoja S tai M, farkut kokoa 28 tuumaa, hame 36.
160cm, 86kg, vy n. 103cm.
Vaatteet kokoa 42-46, vaihtelee miten sattuu.
Ihmeellistä tää ihmisen koko ja vaatekoko...hyvin eri mitoilla voi kuitenkin käyttää samankokoisia vaatteita.
Itse olen nyt raskaana mutta "normimitoissa" olen 157 cm ja painan 62kg. Se ei ole paino, johon olen tyytyväinen..haluaisin painaa alle 60kg, 57 tai 58 mutta painoni ryöpsähti yli kuudenkympin ja sinne se jämähti ennen raskaaksi tuloa...katsotaan, miten käy kun pääsen tästä pallomahasta eroon. Joka tapauksessa olen urheilullinen ja melko lihaksikas. Vaatekokoni on paidat yms 34-38 (hirveesti riippuu valmistajasta) tai S/M, rintsikat 80B ja farkut 28-29/30.
Aiheen sivusta vähän, mutta noista löylytyksistä: Joskus työhöntulotarkastuksessa lääkärillä selvisi, että maksa-arvoni on aavistuksen koholla. Olin vähän neuroottinen siitä että mistä johtuu niin lääkäri kysyi painon ja sanoi, että jos laihduttaisin pari kiloa, maksa-arvot laskisi. Se ei ollut mielestäni paha tapa kommentoida. Sitten toisessa työhöntulotarkastuksessa kaikki arvot oli normaalit ja olin laihduttanut. Sanoin terkkarille, että olen onnistunut laihduttamaan ja elämänmuutos menossa. Siitä huolimatta terkkari, jolla itsellä oli kuivat käppänät kädet, paasas, kuinka pitäs laihduttaa, kuinka läskit ei vielä näy verikokeissa (aiemmin olivat siis näkyneet) jne jne. Ja mikä pahinta, se on mun vakkariterkkari työterveyshuollossa. Enkä haluis ko käppänää nähdä enää koskaan. Toisen kilot ei kuulu muille vaikka ehkä näkyykin ja vielä vähemmän kuuluu, jos kaikki terveyden arvot on kunnossa. Oli se kyllä muutenkin ihan pimeä ja poissa tästä maailmasta se terkkari. Enkä ole siis sen jälkeen siellä käynyt.
koko yleensä 36-38, riippuen valmistajasta. Ehkä snadisti pienempi voisin olla (ei mitään radikaalia), eli muutama sentti per alue pois niin olisin tasan samoissa mitoissa kuin 10 v sitten.
mitat noin 92-67-92 koko yleensä 36-38, riippuen valmistajasta. Ehkä snadisti pienempi voisin olla (ei mitään radikaalia), eli muutama sentti per alue pois niin olisin tasan samoissa mitoissa kuin 10 v sitten.
165cm n.70kg. Mittoja en jaksa mittailla, rintaliivit 85E. Olen harteikas ja isorintainen, jonka vuoksi painoakin luultavasti on, en pidä itseäni lihavana. Vyötäröstä voisi vähän kaventua :)
Vaatekoko M/L, joskus paidoissa myös XL.