Miten moni on yli 30-vuotiaana tullut raskaaksi kertalaakista?
Kommentit (41)
Olin 34v ja laskin kalenterista, mistä kierrosta saan aikaisintaan raskautua, jotta ehdin olla 6kk töissä ennen uutta äitiyslomaa ja juuri siitä kierrosta tulin raskaaksi. Ehdin täyttää 35v ennen vauvan syntymää.
Kuopus sai alkunsa vaikka käytin ehkäisyä ja ikää oli 36v, painoindeksi saman verran, takana kaksi sektiota ja mies sairastanut kivespussitulehduksen. Jos lapsi on raivannut noin monta estettä tieltään, niin pakkohan sen oli antaa syntyä. Ehti syntyä 9pv ennen kuin täytin 37v.
Olin kuukautta vaille 31-vuotias kun harrastettiin seksiä ilman ehkäisyä. Hain jälkiehkäisypillerin mutta niin se vaan raskaustesti näytti plussaa.
yhtä lapsista tehtiin (kirjaimellisesti) sitten paljon kauemmin
32-vuotiaana.
Pillereitä en ollut tätä ennen syönyt varmaan kuuteen vuoteen (en halunnut enää syödä hormoneja joten ehkäisynä kondomi tai keskeytetty yhdyntä).
Yhden ainoan kerran villaannuttiin jättämään kumi pois ja siinähän se sitten oli. Toista kertaa ei olla vielä ilman kumia oltu :)
2 kertaa ensimmäisestä kierrosta, 30 ja 34 vuotiaana.
molemmat yhdestä kerrasta, 33- ja 34-vuotiaana.
Söin pillereitä vuosia ennen raskautta. Söin itseasiassa pillereitä toiselle rv:lle asti. Sitten unohdin ottaa pari ja sovittiin miehen kanssa kesken kierron, että lapsi saa tulla. Silloin olin 31-vuotias.
Vauvaa ei oltu kunnolla edes ehditty suunnitella. Mutta niin se vain heti napsahti: ekasta kierrosta ja yhdestä yrityksestä.
ja joka hemmetin kerta ihan kerta laakista.
Veikkaan, että edelleen olisi sama juttu (ikää nyt 40+), sen verran voimakkaat ovat edelleen ovulaatio-oireet.
ikää 36, uusi suhde, keskeytetty yhdyntä ei jäänyt keskeytyneeksi, hain seur. päivänä jälkiehkäisyn, 2 vkoa myöhemmin totesin että se ei toiminut :)
Toista tehtiin sitten vuoden verran.
ekasta kierrosta raskaaksi, ekan kerran 32-vuotiaana ja tokan kerran 37-vuotiaana. Siina valissa oli yksi raskaus jota yritettiin vuosi, mutta imetin samalla ja imetys toisilla vahentaa raskaaksi tulemisen todennakoisyytta. Kolme lasta siis lopputuloksena, kaikki yli 30-vuotiaana saatu, ei yhtaan keskenmenoa.
Olen tullut kuusi kertaa raskaaksi yli 30 -vuotiaana, se tarkoittaa kohdallani että joka kerran kun olen ollut ilman ehkäisyä yhdynnässä kierron puolivälin paikkeilla on tärpännyt.
Osa näistä on yli 40 -vuotiaana. Neljä näistä päättyi keskenmenoon.
ja olin 36v. Kolmas alkoi toisesta kerrasta ja olin 38v. silloin...
Eka kerta kun oltiin ilman ehkäisyä. Oli yllätys molemmille, mutta mieluinen sellainen.
Ihan kauheaa lukea ettei edes jälkiehkäisy toimi! Meillä kaksinkertainen ehkäisy ja tässä sitä vaan venaan että menkat tulis. Ja siis lapsi ei ole tervetullut vaan kyllä äiti hyppää sitten sillalta jos niin on.
Raskaaksi 32-vuotiaana, heti ekasta kierrosta kun pillerit jätin pois.
Pillereitä/ehkäisyrengasta olin käyttänyt 15-vuotiaasta asti, lukuunottamatta kahta vuoden taukoa välissä.
sitten kävi vahinko ollessani 34-vuotias ja ajateltiin että ei se nyt voi enää noin vaan kerrasta tärpätä kun ollaan jo näin vanhojakin.. niin arvatkaa miten kävi.
Siis ei tullut kuukautisia lainkaan vaan heti tärppäs. Ikää oli 29 ja toinen lapsi.