meilahden sairaalaan tampereelta. Junalla vai autolla?
Olen menossa torstaina meilahden sairaalaan ja asun tampereella. Olin ajatellut lähteä junalla mutta nyt mieheni väittää kiven kovaan että minun kannattaa mennä junalla ja sitten asemalta ratikalle.
Itse ajattelin autoa ajankulun ja (kustannusten) säästämiseksi. Minulta kun menee ensin tampereella asemalle 30 minuuttia ja sitten se siirtyminen hesan päässä ratikalla ja sama aika pois tullessa...
Mies väittää että junalla pääsee ihan samassa ajassa kuin omalla autolla.
Kokemuksia kumpi kannattaa?
Kommentit (9)
Juna on kyllä nopea ja jos jäät Pasilassa pois ja hyppäät bussi 58:aan pääse suoraan sairaalan pihaan.
Meikussa ja lähistöllä on aika kalliit maksulliset parkkipaikat.
Kisahallin parkkis on lähin ilmainen, mutta se on usein tosi täysi.
Itse siis tulisin junalla.
Tampereen bussit ajavat Meilahden vierestä! Kävelymatkaa jaa vain satoja metrejä.
siihen takertuu kuitenkin.
No, minun mielestäni miehesi on oikeassa, varsinkin jos olet menossa Meikkuun jo aamusta. Aamu 8 ruuhkissa sinun matkaasi menee helposti 30min extraa. Junassa saat relata ja lukea lehteä, autossa kykkiessä ei ole muuta kuin radio seurana.
Kustannussäästöt autoillessa on minimaaliset sikäli, että Meikussa muistaakseni pysäköinti oli maksullista ja hintavaa. Kun valitset junaksi IC:n etkä Pendolinoa, niin lipun hinta on yllättävän kohtuullinen.
Se on sitten valvojasta kiinni räppääkö sakon jos olet maksanut mutta pysäköinyt väärin.
Bussi tässä tapauksessa paras.
Pasilasta Meilahteen pääsee helpoiten busseilla 58, 58B, 506 ja meniköhän myös 505. Siihen menee ehkä noin 20 min. Ratikalla joudut joko vaihtamaa tai sitten kävelemään. Keskustata tietty pääsee ratikalla Meilahteen, mutta Pasilan kautta bussilla on nopeampi.
Meilahdesta on välillä aika haastavaa löytää parkkipaikka + sitten tämän lisäksi tulee pysäköinti maksu.
Bussilla pääset mielestäni helpoiten. manskulla pois tukholmankadun kohdalla ja siitä ehkä pari sataa metriä kävellen ja oot perillä. omalla autolla varmasti hitain ja stressaavin ruuhkassa ja parkkipaikkaa etsimässä.
ja pysähtyy ihan vieressä.
Itse pidän junasta, joten lähtisin luultavasti sillä. Pasilassa voi vaihytaa bussiin tai seiskan ratikkaan, tai keskustasta voi tulla kympillä, nelosella, kolmosella tai seiskalla, tai lähes millä tahansa manskua pitkin kulkevaalla busssilla joita lähtee pilvin pimein rautatieasemalta. Matka-aika keskustasta on noin 10 min. + mahdolliset odottelut = 20 minuuttia.
riippuu aika pitkälle paljoko autosi syö/onko sinulla käytettävissä junaan mitään alennuskorttia.