Lapseni eivät halua mennä isäänsä katsomaan avovankilaan...
Lasteni isä on avovankilassa ja olemme kaksi kertaa käyneet katsomassa häntä. Nyt lapset eivät millään halua mennä virailulle. Mitä tehdä?
Vai voinko tehdä mitään? Lasten etuhan tässä tietenkin on kyseessä.
En voi lapsia pakottaakaan menemään. Lapset ovat 14,12 ja 9v.
Kommentit (77)
Lue sillekin toi kohta ja laita se miettimään että kun se varasti ja pahoinpiteli niin se varasti Kristukselta ja pahoinpiteli Jumalan pojan.
Matteus 25:
35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
.....
Näinkin voi ajatella. Jos rikos ei ole millään tavoin liittynyt lapsiin tai perheeseen, minä kristittynä lukisin lapsille tuon Raamatunkohdan ja pitäisin lempeäsävyisen opetushetken sen tiimoilta. En painostaisi enkä syyllistäisi, mutta herättelisin omatuntoa.
tässä asiassa ihan kuin lapset olisi tehneet jotain väärin kun eivät halua mennä vankilaan.
Isä on se joka teki väärin, ei lapset.Lasten syyllistäminen siitä etteivät halua mennä vankilaan käymään on henkistä väkivaltaa.
mies on vankilassa? Olisi vähän helpompi spekuloida tätä asiaa.
Mun mielestä se mistä isä on tuomittu on toissijainen asia. Pointti tässä kai oli se, että pitäisikö lapset pakottaa. Minusta ei pitäisi, mutta syy mielenmuutokseen pitäisi selvittää. Takana voi olla ongelmia koulussa, siis vaikkapa kiusausta asian tiimoilta.
Tokihan lapsia kannattaa suostutella mutta ei missään tapauksessa syyllistää. Isähän tässä on tehnyt väärin, ei lapset. Jos tapaamiset ei tällä kertaa tunnu luontevilta niin isä ja lapset voisivat puhelinkeskusteluiden ohessa vaikka kirjoittaa toisilleen ihan perinteisiä kirjeitä.
Musta on törkeetä vedota lasten omaantuntoon tässä asiassa ihan kuin lapset olisi tehneet jotain väärin kun eivät halua mennä vankilaan. Isä on se joka teki väärin, ei lapset.Lasten syyllistäminen siitä etteivät halua mennä vankilaan käymään on henkistä väkivaltaa.
kyllä kaikki ihmiset tekevät joskus vääriä tekoja. On kaksinkertainen rangaistus, jos oikeuslaitoksen määräämän rangaistuksen lisäksi vielä ihmisetkin hylkäävät väärintehneen ihmisen.
No entäs sen miehen omatunto? Lue sillekin toi kohta ja laita se miettimään että kun se varasti ja pahoinpiteli niin se varasti Kristukselta ja pahoinpiteli Jumalan pojan.
Matteus 25: 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.' 37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?' 40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' ..... Näinkin voi ajatella. Jos rikos ei ole millään tavoin liittynyt lapsiin tai perheeseen, minä kristittynä lukisin lapsille tuon Raamatunkohdan ja pitäisin lempeäsävyisen opetushetken sen tiimoilta. En painostaisi enkä syyllistäisi, mutta herättelisin omatuntoa.
[
Minusta olisi kiva tietä mikä on sellainen rikos, josta joutuu vankilaan täysin syyttömänä? Totta kai vankien on hyvä päästä takaisin yhteiskuntaan mutta minä en voisi asua rikollisen kanssa.
Voisin ehkä harkita talousrikollisen kanssa elämistä mutta en muiden. Pelkäisin yksinkertaisesti liikaa että he tekevät minulle tai lapsille jotain. Ennakkoluuloja toki, mutta kertokaahan te kokeneemmat että mistä vaarattomista asioista voi joutua vankilaan. Talousrikolliset jo mainitsin ja huumausainerikolliset ovat vaarallisia vaikka vielä eivät olisikaan vahingoittaneet ketään.
[/quote]
Entäs jos miehesi tappaisi puolustaakseen perhettään? Joku hyökkäisi sinun tai lasten kimppuun ja mies menisi väliin puolustamaan ja siinä rytäkässä tulisi tappaneeksi jonkun joka olisi uhannut sinun tai lastenne henkeä? Heittäisit miehen pihalle, kun pelkäisit häntä sen jälkeen?
Musta on törkeetä vedota lasten omaantuntoon tässä asiassa ihan kuin lapset olisi tehneet jotain väärin kun eivät halua mennä vankilaan. Isä on se joka teki väärin, ei lapset.Lasten syyllistäminen siitä etteivät halua mennä vankilaan käymään on henkistä väkivaltaa.
kyllä kaikki ihmiset tekevät joskus vääriä tekoja. On kaksinkertainen rangaistus, jos oikeuslaitoksen määräämän rangaistuksen lisäksi vielä ihmisetkin hylkäävät väärintehneen ihmisen.
Taisi ap:kin tietää miehen hämäräbisneksistä ja nautiskeli "työn hedelmistä", kun on niin ymmärtäväinen. Varmaan täälläkin leveili miehen tuloilla. Ja nyt murrosikäisten lasten pitäisi viettää viikonloput puoliksi vankilassa, ei jumalauta!
Lapsethan tässä saa kolminkertaisen rangaistuksen vaikka eivät ole mitään väärää tehneet.
Sen lisäksi että heille on ilman omaa syytään siunaantunut läpeensä epärehellinen isä johon ei voi yhtään luottaa ja joka ei kykene heille opettamaan miten yhteiskunnassa tulisi elää kun ei itsekään osaa, he kärsivät siitä että isä ei pysty vankilasta käsin huolehtimaan heistä yhtään, ja sitten vielä siitä että viikonloput tuhlaantuu tapaamisissa.
Omatuntoa voi kuunnella ihan syyllistymättä ja syyllistämättä
Varmaan vois joo mutta sinä vaan et osaa olla syyllistämättä lapsia siitä että he eivät halua mennä.
Tämä juttu on ISÄN vika, ei lasten.
Isä on pettänyt ja hylännyt lapsensa kun päätti ryhtyä rikolliseksi, turha sitten itkeä kun lapset toteavat asiantilan ja reagoivat sen mukaisesti.
On parempi lopettaa tämä keskustelu tähän, jotta asiallinen sävy kutakuinkin säilyy tässä keskustelussa. Sain jo paljon hyviä vastauksia/kannanottoja pohdintaani. Kiitokset teille!
AP
ei se mitään, lasten on vaan nieltävä nöyrästi kaikki ja pilattava vapaa-aikansa isää miellyttämällä eikä heillä ole oikeutta olla vihainen siitä että isä on pettänyt heidän luottamuksensa pahan kerran.
ennen kuin pahat pollarit tulivat ja veivät.
miksei vankilavisiiteissäkin siis
En edes tienny onko sillä vaimoa ja lapsia.
Mut sen voin sanoo että jos oma mieheni olis känniajeluillaan tappanu jonkun niin ikinä enää se ei näkis lapsia muuten kuin valvotusti jos se olis musta kiinni. Täysin vastuuton tyyppi, entäs jos se jonain päivänä lähtee kännissä ajelemaan ja lapset on kyydissä.