Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni eivät halua mennä isäänsä katsomaan avovankilaan...

Vierailija
25.09.2011 |

Lasteni isä on avovankilassa ja olemme kaksi kertaa käyneet katsomassa häntä. Nyt lapset eivät millään halua mennä virailulle. Mitä tehdä?

Vai voinko tehdä mitään? Lasten etuhan tässä tietenkin on kyseessä.

En voi lapsia pakottaakaan menemään. Lapset ovat 14,12 ja 9v.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että vankilaan voi joutua muistakin syistä kuin tappamisesta. Tuo nyt vain oli esimerkkinä, koska joku otti puheeksi sen J.Järvilehdon tapauksen.

Mutta vankilaan joudutaan, koska on tehty jotain väärää, jotain lakien vastaista. Jos mieheni tekisi jtain rikollista niin se olsi sitten siinä se suhde.

Vierailija
22/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä helvettiä se lutama on tehnyt,jotta häkki heilahti??

parempi lapsillasi on ilman tuollaista yhteiskunnan mätäpäätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunneet lähteä mukaan vierailulle isän kanssa.

Vierailija
24/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen nainen, lasten äiti edes vie lapset katsomaan isiä linnaan? Suhde saatana samantien poikki ja lapsille normaali lapsuus!

Taas vakioprovoilijamme iski!

Tyylisi on niin, niiin helposti tunnistettavissa edelleen!!!

Vierailija
25/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutua talousrikoksista yms.. Ei voi yksioikoisesti todeta, että perheen pitää hylätä puoliso ja isä, jos joutuu vankilaan.

Jotkut ovat saaneet päiväsakkoa, eivätkä pysty maksamaan sitä. Se muunnetaan vankeisrangaistukseksi. Pitäisikö taas hylätä vanhempi ja puoliso?

Vierailija
26/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteus 25:

35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.

36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'

37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?

38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?

39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'

40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

.....

Näinkin voi ajatella. Jos rikos ei ole millään tavoin liittynyt lapsiin tai perheeseen, minä kristittynä lukisin lapsille tuon Raamatunkohdan ja pitäisin lempeäsävyisen opetushetken sen tiimoilta. En painostaisi enkä syyllistäisi, mutta herättelisin omatuntoa.

Vierailija
27/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten ne isän velvollisuudet perhettä kohtaan? Olisko pitänyt käyttäytyä toisin, ihan jopa niin, ettei olisi vankilaan päätynyt.

...niin heitä kaikin mokomin ensimmäinen kivi. Vankilassa istujalla on vain aste-ero sinuun, etkähän tiedä mitään tämän perheen tarinasta.

Enkä itse todellakaan haluaisi lapsilleni opettaa maailmankuvaa, jossa perheenjäsen hylätään kelvottomana heti kun on töpeksinyt yli tietyn rajan.

Mutta kai se teidän perheeseenne sopii.

Vierailija
28/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettäkö lapset miksi isä on vankilassa?

Vierailija
29/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten ne isän velvollisuudet perhettä kohtaan? Olisko pitänyt käyttäytyä toisin, ihan jopa niin, ettei olisi vankilaan päätynyt.

...niin heitä kaikin mokomin ensimmäinen kivi. Vankilassa istujalla on vain aste-ero sinuun, etkähän tiedä mitään tämän perheen tarinasta. Enkä itse todellakaan haluaisi lapsilleni opettaa maailmankuvaa, jossa perheenjäsen hylätään kelvottomana heti kun on töpeksinyt yli tietyn rajan. Mutta kai se teidän perheeseenne sopii.

Täälläkin ollaan niin olevinaan kristittyä ja luterilaista. Kuitenkin näytetään täysin unohtavan, että luterilaisuuden keskeinen opit ovat armo ja rakkaus. Minne ne ovat jääneet, kun ollaan tuomitsemassa täysin vierasta ihmistä ja usuttamassa perhettä hylkäämään hänet?!

Vierailija
30/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tuo uskonto vedetään tähän mukaan, niin eiköhän se vankilassa istuvakin ole tehnyt jotain kristinuskon opeista poikkeavaa...

Sakkoja ei enää nykyisin muuteta vankeusrangaistuksiksi ja vaikka muutettaisiinkin niin jostain syystähän ne sakotkin on saatu. Ja samalla tavalla talousrikolliset ovat tehneet jotain väärää, rikkoneet siis lakia kun kerran istuvat vankilassa.

En minä ole kehoittanut ketään hylkäämään perhettään, sanoin vain että minusta ei olisi elämään rikollisen kanssa. Enkä pakottaisi lapsiani vankilaan katsomaan isäänsä. Mutta toki veisin heidät sinne vierailulle jos he itse sitä haluaisivat.

Vierailija
31/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tuo uskonto vedetään tähän mukaan, niin eiköhän se vankilassa istuvakin ole tehnyt jotain kristinuskon opeista poikkeavaa...

Jumalan näkökulmasta, kun olemme rikkoneet yhtä käskyä vastaan, olemme rikkoneet niitä kaikkia vastaan. Jeesuksen opetusten tärkein sanoma on, että syntinen saa armon. Jos me emme anna anteeksi muille heidän syntejään, ei Jumalakaan anna meille anteeksi.

Vierailija
32/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet avoimia näissä asioissa. Turhaa valehdella, sillä jostain lapsetkin kuulevat nämä asiat kuitenkin.

Vierailija
33/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovainen ja jos töpeksii jotain niin pahasti että on vankilassa estynyt hoitamasta vanhemman velvollisuuksiaan niin lapsillakaan ei silloin mielestäni ole mitään velvollisuuksia tätä rikollista vanhempaansa kohtaan.

Voin toki anteeksi antaa mutta ei mun tartte olla tekemisissä kaiken maailman talousrikollisten ja rattijuoppojen kanssa eikä lastenikaan tarvi jos voin siihen vaikuttaa.

Vierailija
34/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilta siihen, että se vietetään vankilassa isän luona. Kuinka paljon teillä menee aikaa noihin vierailuihin?

Koettaisin kuitenkin muistuttaa lapsia, että jos vastaava tapahtuu heille, he varmaan tykkäisivät siitä, että joku kävisi heitä katsomassa.

Voisivatko he vuorotella niiden vierailujen kanssa? Onko joku aikuinen teilläkotimiehenä, joa sinä ja joku lapsista menee vieraisille?

Vierailija
35/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan näkökulmasta, kun olemme rikkoneet yhtä käskyä vastaan, olemme rikkoneet niitä kaikkia vastaan. Jeesuksen opetusten tärkein sanoma on, että syntinen saa armon. Jos me emme anna anteeksi muille heidän syntejään, ei Jumalakaan anna meille anteeksi.

Tässä mennään nyt aika kauas alkuperäisestä aiheesta... Onneksi mä en usko jumalaan enkä jeesukseen. Kiva jos sä pystyt armahtamaan ja antamaan anteeksi vaikkapa oman lapsesi tappaneelle tai raiskanneelle, minä en pystyisi.

Mutta ap: kysy lapsilta miksi ovat nyt muuttaneet mielensä, vaikka aiemmin ovat ilmeisesti ihan mielellään tulleet isää katsomaan.

Vierailija
36/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailuun noin 5h.

Vierailija
37/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että entä jos sama tapahtuu teille. Se antaa sen mielikuvan että lapset voi seurata isänsä jalanjälkiä tässä asiassa.

Ja vaikka tässä keskustelussa nyt onkin näitä armollisia uskovaisia joiden mielestä vankilatuomioon johtaneet rikokset, vaikka tappaisi jonkun niin se ei ole yhtään mitään, ei millään tavalla sen pahempi juttu kuin se että on ajatellut joskus jostakusta pahasti niin useimpien normaalien ihmisten mielestä sitä kuitenkin tulisi välttää ja lapsille ei ole hyvä tulevaisuus joutua vankilaan

Ja se voi olla että se on yksi syy siihen miksi lapset ei halua sinne mennä. Oman isän rikollisuus voi olla varsin hävettävä asia ja vaikuttaa omaankin itsetuntoon.

lapsilta siihen, että se vietetään vankilassa isän luona. Kuinka paljon teillä menee aikaa noihin vierailuihin?

Koettaisin kuitenkin muistuttaa lapsia, että jos vastaava tapahtuu heille, he varmaan tykkäisivät siitä, että joku kävisi heitä katsomassa.

Voisivatko he vuorotella niiden vierailujen kanssa? Onko joku aikuinen teilläkotimiehenä, joa sinä ja joku lapsista menee vieraisille?

Vierailija
38/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä osaa ajatella asioita kovin monipuolisesti tai empaattisesti :(

että entä jos sama tapahtuu teille. Se antaa sen mielikuvan että lapset voi seurata isänsä jalanjälkiä tässä asiassa.

Ja vaikka tässä keskustelussa nyt onkin näitä armollisia uskovaisia joiden mielestä vankilatuomioon johtaneet rikokset, vaikka tappaisi jonkun niin se ei ole yhtään mitään, ei millään tavalla sen pahempi juttu kuin se että on ajatellut joskus jostakusta pahasti niin useimpien normaalien ihmisten mielestä sitä kuitenkin tulisi välttää ja lapsille ei ole hyvä tulevaisuus joutua vankilaan

Ja se voi olla että se on yksi syy siihen miksi lapset ei halua sinne mennä. Oman isän rikollisuus voi olla varsin hävettävä asia ja vaikuttaa omaankin itsetuntoon.

Vierailija
39/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä että isä on sairaalassa ja vankilassa

Et ehkä osaa ajatella asioita kovin monipuolisesti tai empaattisesti :(

Vierailija
40/77 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikoksensa ja sittten vapautuu.

Ei se häpeän tunne ole hyvä, asiaahan on käsiteltävä ja hyvä nähdä iä ja todeta sen olevan kunnossa.