Lapseni eivät halua mennä isäänsä katsomaan avovankilaan...
Lasteni isä on avovankilassa ja olemme kaksi kertaa käyneet katsomassa häntä. Nyt lapset eivät millään halua mennä virailulle. Mitä tehdä?
Vai voinko tehdä mitään? Lasten etuhan tässä tietenkin on kyseessä.
En voi lapsia pakottaakaan menemään. Lapset ovat 14,12 ja 9v.
Kommentit (77)
aika "isoja" eli kannattaa kuunnella heitä.
rikoksensa ja sittten vapautuu.
Ei se häpeän tunne ole hyvä, asiaahan on käsiteltävä ja hyvä nähdä iä ja todeta sen olevan kunnossa.
Jos ap hyysääkin jotain pikkurikollista niin ei hänen lastensa tarvitse.
MIelestäni lapsia on tässä kuultava. En pakottaisi.
Vuosi on pitkä aika ja ehtivät vielä muuttaa mieltään ja käydä omasta aloitteestaan jos haluavat.
Lastesi isä on rikollinen ja en totisesti ymmärrä jos pakotat heidät katsomaan luuseripaskaa.
Luulen että lapset häpeävät isäänsä ja hyvä niin.
jota hänen perheensä ei kiinnosta pätkääkään.
Jos kiinnostaisi hän olisi vapaalla jalalla pitämässä huolta perheestään eikä vankilassa pois heidän luotaan.
Voisin jättää yhden vierailun välistä jos vastustus on nyt kovaa, mutta tekisin selväksi että jatkossa vierailuita on pakko tulla, esimerkiksi kerran kuussa jos ei joka vierailuaikaan.
Perheenjäsenillä on velvollisuuksia perhettä kohtaan.
Asia on tietysti eri, jos isä olisi sitä tyyppiä jota ei itseään kiinnosta tehdä uhrauksia lastensa vuoksi. Sitten sanoisin, että sitä niittää mitä kylvää.
Voisin jättää yhden vierailun välistä jos vastustus on nyt kovaa, mutta tekisin selväksi että jatkossa vierailuita on pakko tulla, esimerkiksi kerran kuussa jos ei joka vierailuaikaan.
Perheenjäsenillä on velvollisuuksia perhettä kohtaan.
Asia on tietysti eri, jos isä olisi sitä tyyppiä jota ei itseään kiinnosta tehdä uhrauksia lastensa vuoksi. Sitten sanoisin, että sitä niittää mitä kylvää.
lapsia, itkisi kaiket päivät ikäväänsä, katuisi tekoaan, joka olisi joku suht pieni rikos, mutta silti sai tuomion, olisiko vastaukset samoja?
Olisi vaikka ollut kovin tiukoilla taloudellisesti ja pihistänyt pikkuhiljaa kaupan kassasta rahaa ja sitten jäänyt kiinni. Ei siis väkivaltainen.
Olen kuullut sovittamisesta ja anteeksiannosta. Ei ole minun asiani puuttua muiden sovitukseen ja perhesuhteisiin, sanoinkin vain, että minä en pystyisi elämään moisen asian kanssa.
Vaikka asiaa kääntelisi miten niin sellaisen teon tekeminen, että toinen ihminen kuolee, on aika usein oma valinta. Voit valita lähdetkö ajamaan autolla tai veneellä kännissä. Ymmärrän kyllä vivahde-eron sen ja vaikkapa puukotuksen välillä, mutta yhtä kaikki, molemmissa on kyseessä oma valinta.
Onhan toki sellaisiakin onnettomuuksia, joissa joku kuolee vaikka kukaan ei olisi tehnyt mitään väärää, mutta sairauskohtauksen aiheuttama onnettomuus on minusta aivan eri asia kuin rattijuopon aiheuttama onnettomuus.
Jos omalle kohdalleni joskus tulisi tuollainen tilanne niin toki antaisin lasten käydä tapaamassa isäänsä mutta itse en varmastikaan kävisi, enkä antaisi tekoa anteeksi. Enkä todellakaan pakottaisi lapsia.
Hylkäisitkö silloinkin?
Millaisista syistä sinuta saa hylätä?
Oma puolisoni on ollut vankilassa lähes 10 v sitten, kun esikoisemme oli n 1-vuotias. Kylläpä olisi kannattanut mies silloin jättää. Hienosti olisin heittänyt pois upean ihmisen, loistavan isän lapselle ( myöhemmin useammalle lapselle), taloudellisen ja henkisen hyvinvoinnin.
Mä en tiedä, enkä huomannut oliko tämä ap:n puoliso aiheuttanut jonkun hengen menetyksen, se toki on ( ja ylipäätään ihmiseen kajoamienen) paha rikos, ja perheen vaikeampi hyväksyä, kuin esim. talousrikos. Mutta vankiloissahan on paljon ihmisiä varsin monista syistä, ei kaikki ole toisilta henkeä vienyt tai ylipäätään ihmisä satuttanut. Kuten oma mieheni ei ole toisia satuttanut.
Eihän lapsen tarvitse vanhempaa käydä katsomassa tai tapaamassa muutenkaan jos ei lapsi halua. Ei kun lääkäriltä tai sosiaalitädiltä paperit kuntoon, niin ei tarvitse tuollaista rikollista nähdä enää ikinä.
Alaikäisillä lapsilla ei ole velvollisuuksia äitiään kohtaan.
Voihan olla että lasten etu olisi tavata äitiään mutta jos se aiheuttaa heille kohtuutonta ahdistusta niin musta olis lasten kiduttamista pakottaa heidät menemään vain sen takia että äidillä on nyt niiiiiiin paha mieli siksi että on vankilassa omasta syystään.
lapsia, itkisi kaiket päivät ikäväänsä, katuisi tekoaan, joka olisi joku suht pieni rikos, mutta silti sai tuomion, olisiko vastaukset samoja?
Olisi vaikka ollut kovin tiukoilla taloudellisesti ja pihistänyt pikkuhiljaa kaupan kassasta rahaa ja sitten jäänyt kiinni. Ei siis väkivaltainen.
pitää yhteyttää Rikolliseen. Parempi kun pysyvät mahdollisimman kaukana. Konna isähän voi haukutella lapsetkin rikollisenuralle.
Siis meinaatteko oikeasti, että te jättäisitte heti miehenne, jos tämä tekisi jotain rikollista ja joutuisi ehkä jopa vankilaan? Vaikka teillä olisi lapsiakin? Luuletteko te, että teillä olisi ylipäätään mikään oikeus erottaa lapsia isästääN?
Sekö olisi kiva, että jonkun tuollaisen vuoden vankeusrangaistuksen jälkeen sitten aletaan tapella huoltajuuksista ja tapaamisista, lapset on vieroitettu isästä, ja sitten täytyy taas alkaa rakentaa sitä suhdetta jne.
Ihanko todella kuvittelette, että siinä toimisitte lasten parhaaksi? Entä jos mies ei ikinä enää tekisikään mitään rikollist,a olisiko silloinkin ansainnut kohtelunsa? Meinaatteko, että lapset eivät koskaan ikävöisi isäänsä ja tätä silti rakastaisi?
Todella tyypillistä idiootti-av-mammaa taas liikenteessä. Ihan kuin elämä olisi niin helvetin yksinkertaista, ja jokainen vankilassa koskaan istunut täysin yhteiskuntakelvoton yksilö, jolla ei pitäisi enää olla mitään oikeutta normaaliin perhe-elämään ja asemaan yhteiskunnassa.
Mikähän on sellainen rikos josta joutuu vankilaan mutta joka ei vahingoita ketään toista ihmistä millään tavalla? Varkauksilla ja talousrikoksilla on uhrinsa, jonkun rahojahan ne on. Rattijuoppo vaarantaa kaikkien tielläliikkujien hengen. Jne.
Jos oma lapseni olisi vankilassa niin varmaan kävisin häntä katsomassa, onhan hän minun lapseni.
Lapsilla ei ole velvollisuuksia vanhempiaan kohtaan. Jos vanhempi ei kykene täyttämään vanhemman rooliaan ei alaikäisen lapsen tarvitse nähdä kauheasti vaivaa sen eteen että vanhemmalla olisi hyvä mieli asiasta.
Olen kuullut sovittamisesta ja anteeksiannosta. Ei ole minun asiani puuttua muiden sovitukseen ja perhesuhteisiin, sanoinkin vain, että minä en pystyisi elämään moisen asian kanssa.
Vaikka asiaa kääntelisi miten niin sellaisen teon tekeminen, että toinen ihminen kuolee, on aika usein oma valinta. Voit valita lähdetkö ajamaan autolla tai veneellä kännissä. Ymmärrän kyllä vivahde-eron sen ja vaikkapa puukotuksen välillä, mutta yhtä kaikki, molemmissa on kyseessä oma valinta.
Onhan toki sellaisiakin onnettomuuksia, joissa joku kuolee vaikka kukaan ei olisi tehnyt mitään väärää, mutta sairauskohtauksen aiheuttama onnettomuus on minusta aivan eri asia kuin rattijuopon aiheuttama onnettomuus.
Jos omalle kohdalleni joskus tulisi tuollainen tilanne niin toki antaisin lasten käydä tapaamassa isäänsä mutta itse en varmastikaan kävisi, enkä antaisi tekoa anteeksi. Enkä todellakaan pakottaisi lapsia.
Hylkäisitkö silloinkin?
Millaisista syistä sinuta saa hylätä?
Oma puolisoni on ollut vankilassa lähes 10 v sitten, kun esikoisemme oli n 1-vuotias. Kylläpä olisi kannattanut mies silloin jättää. Hienosti olisin heittänyt pois upean ihmisen, loistavan isän lapselle ( myöhemmin useammalle lapselle), taloudellisen ja henkisen hyvinvoinnin.
Mä en tiedä, enkä huomannut oliko tämä ap:n puoliso aiheuttanut jonkun hengen menetyksen, se toki on ( ja ylipäätään ihmiseen kajoamienen) paha rikos, ja perheen vaikeampi hyväksyä, kuin esim. talousrikos. Mutta vankiloissahan on paljon ihmisiä varsin monista syistä, ei kaikki ole toisilta henkeä vienyt tai ylipäätään ihmisä satuttanut. Kuten oma mieheni ei ole toisia satuttanut.
ette toivo miehenne heitä sinne houkuttelevan, vaan haluatte lastenne jäävän touhuamaan omia juttujaan kotiin?
Siis meinaatteko oikeasti, että te jättäisitte heti miehenne, jos tämä tekisi jotain rikollista ja joutuisi ehkä jopa vankilaan? Vaikka teillä olisi lapsiakin? Luuletteko te, että teillä olisi ylipäätään mikään oikeus erottaa lapsia isästääN?
Joo, jättäisin. Se olisi petos minua ja lapsia kohtaan. Aviorikoksesta annetaan Raamatussakin lupa erota ja tämä on paljon pahempi aviorikos kuin se että nai kerran jotakuta kun se pettää lastenkin luottamuksen.
Ja isä se on tuossa tarinassa se joka erottaa itsensää lapsistaan enkä minä, hänhän sinne vankilaan joutui.
Sekö olisi kiva, että jonkun tuollaisen vuoden vankeusrangaistuksen jälkeen sitten aletaan tapella huoltajuuksista ja tapaamisista, lapset on vieroitettu isästä, ja sitten täytyy taas alkaa rakentaa sitä suhdetta jne.
No parempi niin kuin että perheessä olisi ihan normaali ja hyväksytty asia että rikoksia tulee rikoksia menee, kyllä niitä saa tehdä ja vankilaan joutua, perhe hyväksyy kaiken ja eihän siinä muutenkaa mitään pahaa ole, ihmiset jotka noudattaa lakeja eivät ole lainkaan parempia kuin ihmiset jotka eivät noudata.
Ihanko todella kuvittelette, että siinä toimisitte lasten parhaaksi? Entä jos mies ei ikinä enää tekisikään mitään rikollist,a olisiko silloinkin ansainnut kohtelunsa? Meinaatteko, että lapset eivät koskaan ikävöisi isäänsä ja tätä silti rakastaisi?
No kyllä lapset saa tavata isäänsä jos haluavat mutta jos eivät halua niin voi isikulta, olisit ajatellut sitä ennen kuin menit rikollisille poluille.
Todella tyypillistä idiootti-av-mammaa taas liikenteessä. Ihan kuin elämä olisi niin helvetin yksinkertaista, ja jokainen vankilassa koskaan istunut täysin yhteiskuntakelvoton yksilö, jolla ei pitäisi enää olla mitään oikeutta normaaliin perhe-elämään ja asemaan yhteiskunnassa.
No juu toki heillä on oikeu asemaan yhteiskunnassa rikoksensa sovitettuaan mutta se ei tarkoita sitä että minulla olisi velvollisuus hyysätä heitä sitä odotellessa. Entäs jos isikulta ei parannakaan tapojaan ja palaa normaaliin elämään sen vankeusrangaistuksen jälkeen, entä jos hän tekee uuden rikoksen, ja sitten taas, ja taas? Kuinka kauan mun tarttis sitä katella ennen kuin saisin sulta luvan jättää miehen joka ei pysty sieltä vankilasta käsin mitään merkityksellistä perhe-elämää mulle ja lapsilleni antamaan?
ette toivo miehenne heitä sinne houkuttelevan, vaan haluatte lastenne jäävän touhuamaan omia juttujaan kotiin?
Tuskin haluaisinkaan lasten näkevän kuinka epäkelpo äiti heillä on.
Ainoa jolla on täällä järki päässä tekopyhien jeesustelijoiden seassa.
Entä jos teon teksii oma lapsesi?
Hylkäisitkö silloinkin?Millaisista syistä sinuta saa hylätä?
Jos kyseessä olisi oma lapsi niin kyllä varmasti silloin kävisin katsomassa. Ja siitä juuri tässä keskustelussa alunperinkin on ollut kysymys. Lapsilla ei ole velvollisuuksia vanhempiaan kohtaan mutta vanhemmilla on lapsiaan kohtaan. Tämä vankilassa oleva ei ole käyttäytynyt niin kuin vastuullisen aikuisen kuuluu. En erottaisi lapsia isästään mutta en noin isoja lapsia myöskään pakottaisi tapaamaan isäänsä. Olisi ehkä isä kannattanut miettiä tätä asiaa ennen kuin teki rikoksen. jos lapset valitsevat mieluummin etteivät tahdo tavata isäänsä niin minkä minä sille sitten voin.
Minusta olisi kiva tietä mikä on sellainen rikos, josta joutuu vankilaan täysin syyttömänä? Totta kai vankien on hyvä päästä takaisin yhteiskuntaan mutta minä en voisi asua rikollisen kanssa.
Voisin ehkä harkita talousrikollisen kanssa elämistä mutta en muiden. Pelkäisin yksinkertaisesti liikaa että he tekevät minulle tai lapsille jotain. Ennakkoluuloja toki, mutta kertokaahan te kokeneemmat että mistä vaarattomista asioista voi joutua vankilaan. Talousrikolliset jo mainitsin ja huumausainerikolliset ovat vaarallisia vaikka vielä eivät olisikaan vahingoittaneet ketään.
Ja vaikka tässä keskustelussa nyt onkin näitä armollisia uskovaisia joiden mielestä vankilatuomioon johtaneet rikokset, vaikka tappaisi jonkun niin se ei ole yhtään mitään...
tämä oli sinun omaa tulkintaasi. Rikokset ovat Jumalan tahdon vastaisia. Ne ovat syntiä.
t. Armollinen uskovainen
Pyydä lapsia kertomaan/piirtämään/kirjoittamaan tunteistaa. Ja jos vaikka puhelimessa puhuminen on parempi vaihtoehto, niin lisätkää sitä.
Toki lapsille on hyvä, että välit isään säilyvät. Eihän se lasten vika ole, jos isä on tehnyt väärin ja joutunut vankilaan (syitähän voi olla siihen hyvinkin erilaisia).
Myös perheneuvola saattaa olla avuksi tilanteessa
Isä on itse päättänyt toimia niin että joutui vankilaan. Jos hänelle olisi prioriteetti viettää aikaa lastensa kanssa niin hän olisi toiminut toisin.
Jos hänestä nyt sitten on kurjaa siellä vankilassa kun on ikävä lapsia niin voi voi. Teoilla on seurauksia.