Yhdessä mutta erikseen asuen? Miten sen asunnon saa?
Meillä on tilanne, jossa pitkän (yli 10v) suhteen jälkeen muutimme yhteen, mutta se ei toiminutkaan. Osin minusta johtuen, olen tottunut omaan tilaan ja aikaan, ja vaikka olin mukamas tyytväinen, huomasin eron jälkeen että olen täydellisen onnellinen yksin asuessani, enkä mistään hinnasta muuta enää takaisin avoliittoon. Miehen asenne myös muuttui täysin, alkoi kohdella mua välinpitämättömästä "vaimona", seksi muuttui tylsäksi, ei tehty enää mitään yhdessä jne ja siksi halusin erota.
Pitkällä kokemuksella tiedän, että kun miehellä on "tyttöystävä" hän näkee vaivaa suhteen (ja seksin) eteen, vie vaikka elokuviin ja ottaa toisen huomioon, mutta näköjään kun kyseessä on avovaimo, homma tyssää siihen. Ei kiitos.
Haluaisimme yrittää olla yhdessä vanhalla statuksella, niin että miehen asunto olisi lähellä, kävelymatkan päässä, jotta tosiaan voisimme tavata ja olla toistemme luona pienellä vaivalla, ilman lähtemisen vaivaa tai toisaalta kotiin lähtemisen vaivaa. Luontevasti. Ongelmana on, että mistä sen asunnon saa? Hän on nyt asunnoton, (muutti kaverilleen ulosheittämisestä suuttuneena), mutta vapaita asuntoja ei ole edes viereisistä kaupunginosista, saati tästä. Te, jotka olette vaikka eronneet mutta asutte lähekkäin (lasten takia) tai samassa tilanteessa, mistä ja millä aikataululla on löytynyt se asunto kävelymatkan päässä? Itse olen siinä tilanteessa, että katson, tuleeko tästä mitään, vasta kun miehellä on se asunto lähettyvillä ja voidaan "aloittaa alusta". Ettei livetä takaisin avoliittoon tms.
Kommentit (2)
niistä on kova pula. Mäkin olen vuokra-asujana joskus miettinyt tuota, että kun sitä asuntoa ei itsekään saa välttämättä just sieltä mistä haluaa, niin miten jotkut voi järkätä lasten kulun helpottamiseksi eron yhteydessä iskän asumaan 200m päähän. Ilmeisesti sitten omistusasunnolla?
jne.
Jos on valmis maksamaan, niin sitten toki asunto on hetkessä ostettuna ja hankittuna.