Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin vanhempana joka ikinen lauantai-ilta on pilalla

Vierailija
24.09.2011 |

Kyllä oli pienten lasten vanhempana helppoa. Lapset nukkumaan ja sai viettää rauhallista iltaa miehen kanssa. Nyt ilta kuluu, kun hermoilee, miten teini pärjää ja missä se liikkuu. Lasillistakaan viiniä ei uskalla ottaa, kun pitää olla ajokunnossa, jos teini pitääkin noutaa jostain (itse se kyllä tulisi bussilla, mutta pakko joskus hakea, että saa ajoissa kotiin)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä... no itse en alkoa käytä, joten se ei ole ongelma. Mutta perheessä on teinin lisäksi myös alakouluikäinen ja vajaa vuoden vanha (valvottava) vauva. Olisi kiva päästä ajoissa nukkumaan.. kun kuitnekin joutuu seitsemänä päivänä viikossa heräämään kuuden aikaan, eikä päivunista voi kuin haaveilla. Pikkuisen alkaa olemaan univelkaa, kun unet jää jatkuvasti todella vähiin.. ja nekin vähät on pienissä pätkissä!

No tämä on ohimenevää, ja haudassa on aikaa levätä.

meillekin muutne on aina olleet lastne kaverit tervetulleita, mutta nyt noiden pienempien lasten vuoski ei meillä kyllä voi mitään yövalvojaisia viettää, eikä porukka voi rampata edestakaisin yömyöhään. Klo 21 on valitettavasti vierailun aikaraja. Teini on aina ollut energinen ja menevä, ei häntä paikallaan voi pitää.

Vierailija
22/25 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no ehkä iän puolesta, mutta odota kun lapset lähtevät opiskelemaan ja pääsevät omilleen..

Nuoren kehitykseen kuuluu ikäisten seura ja erkaneminen vanhemmista.

Meillä on kaksi teiniä, eikä kumpikaan ole missään pe tai la iltana (lukuvuoden aikana muutaman kerran öitä kavereilla kyllä). Nytkin ovat molemmat nukahtaneet kotisohvalle viettettyään koti-illan. Jos johonkin ovat lähteneet päivällä kavereiden kanssa, kotona ovat viim klo 21. Pari poikkeusta on ollut, jokunen leffa reissu (joilloin yleensä noudan kotiin sovitusta paikasta, tai tulevat julkisilla) ja muutaman kerran ovat olleet liikkeellä kaverin vanhemman valvonnassa. Miksi ihmeessä teinit olisivat ongelma? Ainakin meillä rajat ja rakkaus ovat riittäneet, eikä pahempia ongelmia ole ilmennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin on aina saannut tuoda kavereita. Silti esikoinen on aina mielummin lähtenyt muualle, kaksi seuraavaa ovat viihtyneet (tähän asti)enempi kotona.

Kaikista stressaavin aika on ollut melkein se, kun esikoinen täytti 18 vuotta. Huoli ei katoa varmaan ikinä. Se kuuluu vanhemmuuteen. Onneksi olkoon teille, joilla homma toimii ilman stressiä.

T uneton äiti

Vierailija
24/25 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin pitää kaikkien kotona asuvien olla iltapalalla kello 20. Viikonloppuisin kotiintulon takaraja alle 14-vuotiailla kello 21, 15-vuotiaana kello 22, 16-vuotiaana kello 23, seitsemäntoistavuotiaalla kello 24. Lapsia on meillä neljä ikähaarukka 12v-18v. Ei ole tarvinnut tapella asiasta sen kummemmin, olen tehnyt selväksi että kotiin tullaan ajallaan tai lähtee tunti kotiintuloajasta jatkossa. Meillä saa vapaasti viettää iltaa mutta samojen aikarajojen puitteissa jos kaveri ei jää yökylään. Meillä on onneksi sama meininkin myös parhaiden kavereiden vanhemmilla..ja uskokaa tai älää lapseni pitävät minua silti kivana mutsina vaikka kuulemma välillä vähän natsi olenkin:DArkisin pitää kaikkien kotona asuvien olla iltapalalla kello 20. Viikonloppuisin kotiintulon takaraja alle 14-vuotiailla kello 21, 15-vuotiaana kello 22, 16-vuotiaana kello 23, seitsemäntoistavuotiaalla kello 24. Lapsia on meillä neljä ikähaarukka 12v-18v. Ei ole tarvinnut tapella asiasta sen kummemmin, olen tehnyt selväksi että kotiin tullaan ajallaan tai lähtee tunti kotiintuloajasta jatkossa. Meillä saa vapaasti viettää iltaa mutta samojen aikarajojen puitteissa jos kaveri ei jää yökylään. Meillä on onneksi sama meininkin myös parhaiden kavereiden vanhemmilla..ja uskokaa tai älää lapseni pitävät minua silti kivana mutsina vaikka kuulemma välillä vähän natsi olenkin:D

Vierailija
25/25 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä 100% teinejä (ikää näillä kahdella 13 ja 15), todella tyypillisiä sellaisia kaikin tavoin. Kaverit ovat erittäin tärkeitä, ja ovat tästä syystä aina tervetulleita meille koko sakki. Usein kuljen kauppareissut auto täynnä teinejä, omat ja näiden kaverit kun lähtevät mielellään mukaan. Välillä kulkevat kauppa reissun omia teitään, joskus taas kulkevat peesissä koko poppoo.

Kehitykseen kuuluu toki vanhemmpista erilleen kasvu, mutta se ei todellakaan tarvitse tarkoittaa ylilyöntejä (kännäämistä tms.). Opiskeluelämä taas on omalukunsa, mutta ei senkään tarvitse merkitä täyttä örveltämistä.

Ja itse siis olen opettaja + neljän äiti, eli kokemusta ja tietämystä aiheesta on aivan riittämiin niin käytännössä kuin teoriassakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi