Moneenko asti lapset saavat mielestäsi mellastaa kerrostalossa
iltaisin? Meidän yläkerrassa asuu perhe, jossa vielä 21-22 aikaan juostaan ja hypitään. Siis oikein kunnon jytinä kuuluu.
Kommentit (52)
järjestyssääntöjen mukaan siis ja minusta kohtuutonta vaatia hiljaisuutta ennen sitä. No aikoinaan asuin kerrostalossa jossa naapuri teki valituksen kun kävin aamuisin ennen viittä suihkussa ja vessassa ja kuulema kahvinkeitinkin oli häirinnyt. Samoin välillä kun tulin iltavuorosta n 22.45 kävin suihkussa ja se oli tälle samalle naapurille liikaa. Ensin oli heippalappuja ovessa ja sitten oli tehtaillut valituksia jotka eivät johtaneet mihinkään.
Kerrostalo jossa nykyään asun on rauhallinen tai siis riittävän hyvin eristetty ettei naapureiden äänet juurikaan kuulu.
Itse asumme kerrostalossa, jossa etenkin lattian äänieristeet ovat olemattomat. Pelkkä lattialla normaali KÄVELY aiheuttaa alakertaan töminää, samoin kuin esim. keittiön tuolin siirtäminen (kun nousee pöydästä jne). Meillä on isot, ääntä pehmentävät matot kaikkialla, emme kuuntele musiikkia juuri ollenkaan, emme koskaan juhli, eikä perheessämme riidellä esim. kovaäänisesti jne. Mutta esim aivastus kuuluu naapuriin, tiedän sen, koska meillekin kuuluu naapurin aivastus. Eli siltikin vaikka elämme siivosti häiritsevää ääntä kuuluu alakertaan!! Jopa imuroinnista on naapurimme valittanut, koska sen ääni kuuluu!!
Pointtini on se, että vaikka elämme säännöllistä elämää (lapsemme menevät klo 19-20 välillä joka päivä nukkumaan, eli hiljaisuus tulee jo silloin) meiltä kuuluu pakostakin melua (jalkojen töminää, ja esim. lapsen leikkiessä leluilla lattialla jne.) Joissakin kerrostaloissa vain on niiiiin huonot eristeet, että normaalia hiljaisempikin asukki saa pelkällä läsnäolollaan melua aikaan. Itse esim sanon ainakin satakertaa lapselle päivän mittaan, että älä hypi, älä kävele niin tömistelleen, ettei vaan kuulu naapuriin, tuntuu ikävältä että omassa kodissaan pitää omien ja lasten olemista kokoajan vaihtia, ettei vaan tule häiritsevää töminää alakertaan!!!!
Näin mulle ainakin täällä kovasti paasattiin kun valitin että naapurin muksut huutavat ja kiljuvat ulkona ikkunamme alla klo 21 aikaan.
kerrostaloarkeen ja jos se ei miellytä muutetaan pois. Itse olen kerrostalossa asunut kunnes totesin ettei se ole mun juttu ja muutettiin omakotitaloon. Sanotaan nyt näin ettei enää klo 22 jälkeen olisi suotavaa huutaa ja juoksennella mutta sitä ennen kaikki normaalit ääneet kuuluvat asiaan. En usko että apn yläkerrassa joka ikinen ilta lapset saavat omia olympialaisia pitää sitä ei jaksa lasten vanhemmatkaan!Josd lapsi innoissaan ottaa juoksuaskeleita se on täysin normaalia.
ne on romaneja. minusta arkena viimeistää klo 21.00 hiljaisuus vaikka järjestyssäännöissä lukee klo 22.00. aina menoa huutoa ja kaikki kuuluu läpi plus viikonloppuna jos se mies tulee kotiin niinn alkaa tango-markkinat koko yön. onneksi muutetaan ensi viikolla. jeeeeee!!!!!!!!
Meteliä en kyllä siedä milloinkaan. Toki silloin tällöin saa kuulua kiljahtelua tai juoksuaskelia mutta puoli tuntiakin yhteen putkeen alkaa olla hermoja raastavaa, jos se toistuu usein.
Meillä ei naapureina asu lapsiperheitä mutta vaihtaisin kyllä tuon yläkerran laulaja-remonttireiskan heti sellaiseen. Luulisin, että olisi rauhallisempaa. Nyt saa kuunnella kolmen tunnin yhden miehen konsertteja ja joka päiväistä remontointia (näissä asunnoissa ei saa edes porata seiniin reikiä) aamusta iltaan eli klo 06:30-01:30.
kerrostaloarkeen ja jos se ei miellytä muutetaan pois. Itse olen kerrostalossa asunut kunnes totesin ettei se ole mun juttu ja muutettiin omakotitaloon. Sanotaan nyt näin ettei enää klo 22 jälkeen olisi suotavaa huutaa ja juoksennella mutta sitä ennen kaikki normaalit ääneet kuuluvat asiaan. En usko että apn yläkerrassa joka ikinen ilta lapset saavat omia olympialaisia pitää sitä ei jaksa lasten vanhemmatkaan!Josd lapsi innoissaan ottaa juoksuaskeleita se on täysin normaalia.
Valtaosa ihmisistä isoissa kaupungeissa asuu esim. kerrostaloissa, joten on aivan pakko olla järjestyssääntöjä ja on aivan pakko osata elää muutkin ihmiset huomioiden IHMISIKSI (ei vaikkapa toistuvaa juopottelijoiden yömöykkää, ei pahanteossa notkuvia kasvattamattomia ja vahtimattomia kakaroita, ei jatkuvaa biletystä jne. jne.) jotta se homma toimii ja ihmisten kotirauha säilyy! Tavallisesta jalkojen töminästä, veden laskemisesta yöllä yms. ei tietenkään kuulu todellakaan valittaa, mutta sellaiset oikeasti möykkäävät ja häiriköivät -sori vaan- itsekkäät vajakit saisivat muuttaa jonnekin hevonkuuseen omaan sikailuyhteisöönsä, jotta sellaiset riittävän fiksut ihmiset saisivat asustella miellyttävästi ja niin että kotonaan ollessaan voisivat oikeasti rentoutua ja olla tyytyväisiä siihen kotipaikkaansa!
tosin mun lapset eivät saa mellastaa juuri päivälläkään, siis jos ollaan sisällä, pidän huolen, ettei liikaa metakkaan näistä lähde.
lorina makuuhuoneeseen kun yläkerran romani käy kusella. oksettavaa kuunnella. kaikki kuuluu ja ajoista eivät välitä. 70 luvulla rakennettu talo. kaikki kuuluu läpi
olla kusematta omassa kodissaan, kun sua ääni häiritsee?? Eikä ihminen saa käydä pissalla yöllä? Mites raskaanaollessasi itse, panttasitko koko yön, vai kävitkö itse pissalla yöllä???
Voi elämä teitä!! Suihkussakäynti, vessassakäynti, kävely ja lasten leikit pitäisi joidenkin naapurikyttääjien mielestä kieltää, koska ääni häiritsee!! Jos ei siedä kerrostalosta tulevaa normaalielämään kuuluvaa melua/ääntä, muuttakaa asennevaimmaiset pois! Naapurillanne on oikeis käydä kusella mihin vuorokauden aikaan tahansa omassa kodissaan.
Ja siis EN puhu nyt mistään huutamisesta, äänekkäästä riitelystä, koiran haukkumisesta, kotibileistä jne. lähtevästä metelistä!
että ei saisi mutta kyllä mieluusti olisin kuulematta kaikkia intiimi ääniä. naisten pissaaminen ei kuulu. siis kyllä oikeasti seinät pitäisi olla sen verran paksut että ei tarvitse kaikkea kuulla. ei täällä istuta kuunetelemassa toisten ääniä.
sama yläkerran perhe myös tappelee, tai siis naista lyödään tai muutenn vaan seinät kolisevat ja huutoa on varsinkin viikonloppuisin. silloin mietin välillä pitäisikö kutsua poliisi vai ei??
vaikea tilanne, pieniä lapsiakin siellä on.
ja sitä tuntuu aika hyvin noudattavan porukka meidän rapussa.
Hiljaisuudenkin aikana saa elää normaalia elämää, esim. käydä suihkussa ja vetää wc:n ja siitä ei voi valittaa.
Meillä lapset ovat toisinaan äänekkäitä, mutta nukkumaan menevät viimeistään klo. 21. Onneksi asutaan ensimmäisessä kerroksessa niin ei tarvitse jokaisesta tömähdyksestä ja kolahduksesta olla huolissaan.
klo 20 jolloin pienimmät menevät nukkumaan. On todella rasittavaa kun aikuisetkin päättävät että millään ei ole mitään välitä, ts porataan seinään klo 22.
eipä ole noita huolia enään:)(kerrostalossakin asunut)
klo 18-19, sitten iltatoimet ja helpottaa. Alakerrasta on kyllä valitettu silti:-(
En oleta koululaisen menevän nukkumaan klo 20 mutta toki vähän hiljempaa voisi olla.
Toisaalta meidän energinen 5-vuotias pomppii tuossa vieressä nyt Kinectmalsin tahtiin, normaalisti menisi nukkumaan klo 21, tänään puoli tuntia myöhemmin. Onneksi asutaan omakotitalossa, niin ei aina tarvitse miettiä niitä naapureiden polvissa asti roikkuvia suupieliä.
Pakko vielä sen verran ihmetellä, että meilläkin tässä talossa on pienempi, joka meni nukkumaan klo 19.30 ja hyvin nukkuu, vaikka isompi pomppii ja musiikki kuuluu aika kovana. Onko ne lapset opetettava nukkumaan vain täyshiljaisuudessa? Meillä isompi nukkui päiväunensakin keskeytymättä, kun naapurissa tehtiin remppaa ja porattiin (silloin kun asuttiin kerrostalossa).
klo 20.00 jälkeen pitää olla suht hissukseen?
Toisaalta, saako aikuiset huudattaa musiikkin naapurissa oikeasti klo 22.00 asti ja bilettää?
Onko ne lapset opetettava nukkumaan vain täyshiljaisuudessa? Meillä isompi nukkui päiväunensakin keskeytymättä, kun naapurissa tehtiin remppaa ja porattiin (silloin kun asuttiin kerrostalossa).
Mutta jos meidän naapurissa porataan niin siinä metelissä ei kyllä nuku vauvakaan (kokemusta on). Minusta on erikoinen oletus että lapset nukkuu vaikka suunnilleen seinät kaatuisi vieressä. Noh, tällä palstalla on yleensä poikkeuksellisen hyväunisia lapsia :)
Meillä hiljennellään klo 21.