Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moneenko asti lapset saavat mielestäsi mellastaa kerrostalossa

Vierailija
24.09.2011 |

iltaisin? Meidän yläkerrassa asuu perhe, jossa vielä 21-22 aikaan juostaan ja hypitään. Siis oikein kunnon jytinä kuuluu.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni on koko elämänsä ajan (3v) asunut tuon jytistelevän perheen alakerrassa, ja siis tottunut siihen vauvasta asti, mutta edelleen herää lähes päivittäin meteliin..

Onko ne lapset opetettava nukkumaan vain täyshiljaisuudessa? Meillä isompi nukkui päiväunensakin keskeytymättä, kun naapurissa tehtiin remppaa ja porattiin (silloin kun asuttiin kerrostalossa).

Vierailija
22/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hillitsen pahinta meluamista koko päivän, kohtuuttomasti ei saa naapureita häiritä. Klo 21 jälkeen en anna juosta tai pitää muuten melua. Kuitenkin voi joskus käydä niin, että lapsi esim. karkaa nukutettaessa sängystä ja juoksee hetken, kunnes saan napattua. En usko, että tämä voi kohtuuttomasti häiritä. Poikani on yökyöpeli, ja nukuttaminen on aina hankalaa, sille en voi mitään.

Jos olet meidän alakerran naapuri, niin toivoisin vähän suvaitsevaisuutta. Minä taas kärsin siitä, että naapuriperheen lapset aloittavat mekastuksen klo 6.30 myös sunnuntai-aamuisin. Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän jyrähdys lasten metelöintiin:)

Vierailija
24/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kärsin siitä, että naapuriperheen lapset aloittavat mekastuksen klo 6.30 myös sunnuntai-aamuisin. Elämä on.

t ne aamuvirkkujen vanhemmat

Vierailija
25/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa aina äänet kuuluu läpi, joten ei juoksua, pomppimista, kiljumista, musiikin luukuttamista, riverdancea tms muutakaan ei koskaan, ei mihinkään aikaan.

Joo, olen asunut pitkään aikanaan kerrostalossa ja minusta on ilmeistä, että asumisrauha annetaan kaikille. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, päivärytmejä työn takia tms, että jokaisella on oikeus kotonaan nauttia hiljaisuudesta. Hissin ääni, rapussa kävelyä, pyykinpesua tms ei tietenkään voi välttää. Mutta kaikkeen mihin voi vaikuttaa niin niin tehtäköön.

Onneksi naapureina oli samoin ajattelevia ihmisiä, ei koskaan tarvinu kenestäkään valittaa. Eikä siltikään kenenkään tarvinut hissutella vaan ihan normaalia elämistä muut huomioiden.

Vierailija
26/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla huolissaan sillä meillä ääniä saa alkaa tuottaa vasta aamupalan jälkeen, klo 8 jälkeen. Sitä ennen ei soiteta pianoa, rumpua tai huudeta.

Vierailija
27/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kärsin siitä, että naapuriperheen lapset aloittavat mekastuksen klo 6.30 myös sunnuntai-aamuisin. Elämä on.

t ne aamuvirkkujen vanhemmat

En tarkoittanutkaan, että olisi, mutta mielestäni on outoa, että aina moititaan niitä, jotka mekastavat illalla. Minusta on kohtuutonta syyttää siitä, jos kuuluu jotain klo 20 jälkeen (tässä ketjussa jotkut ovat sitä mieltä, että ei saa kuulua), mutta aamulla saa kyllä juosta ja huutaa.

Itse olen aamuvirkku ja menisin mielelläni nukkumaan aiemmin, mutta en voi jättää poikaa yksin valvomaan. Ja siksi haluaisin nukkua aamulla vähän pidempään.

Vierailija
28/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa aina äänet kuuluu läpi, joten ei juoksua, pomppimista, kiljumista, musiikin luukuttamista, riverdancea tms muutakaan ei koskaan, ei mihinkään aikaan.

Joo, olen asunut pitkään aikanaan kerrostalossa ja minusta on ilmeistä, että asumisrauha annetaan kaikille. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, päivärytmejä työn takia tms, että jokaisella on oikeus kotonaan nauttia hiljaisuudesta. Hissin ääni, rapussa kävelyä, pyykinpesua tms ei tietenkään voi välttää. Mutta kaikkeen mihin voi vaikuttaa niin niin tehtäköön.

Onneksi naapureina oli samoin ajattelevia ihmisiä, ei koskaan tarvinu kenestäkään valittaa. Eikä siltikään kenenkään tarvinut hissutella vaan ihan normaalia elämistä muut huomioiden.

Satunnaiset juoksuaskeleet sun muut ok. Mutta ei niin, että annetaan jatkuvasti pomppia ja hakata seiniä yms. Samoin itkullehan ei mitään voi. Ulkona sitten riekutaan ja pompitaan.

Vierailija
29/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin on ehdoton hiljaisuus klo 8 asti aamulla - tästä pidän kiinni myös vauvan kanssa että hytkyttelen sitten itse hulluna... kun esikoinen oli pienempi, saattoi herätä jo puli seitsemän ja haluta nousta ylös. Silloin kehitin säännön, että ennen seiskaa ei meillä kukaan nouse. Toki pissalla voi käydä, jos kauhea hätä, mutta sitten takaisin pötköttelemään. Esikoinen yleensä nukkuukin puolikasiin. Vauvan kanssa on haasteellisempaa. Silti olen sitä mielä, että kerrostalossa on pakko ajatella muita, en haluaisi minua häirittävän, joten miksi antaisin lasten mekastaa?

Vierailija
30/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuulu mitään ääniä koskaan naapureista, ei vaikka lapsiperheitäkin asuu tässä. Ei kuulunut alakerran naapurin vauvan huutokaan, vaikka äitinsä pahoitteli kun tuo huutaa öisin. Musiikkia kuuluu joskus ihan älyttömän hiljaa, jos itsellä on ihan hiljaista, ei edes telkkaria päällä.

Mutta itse kysymykseen vastaus, en anna lapseni metelöidä enää klo 20 jälkeen, vaikka eipä tuo juuri muutenkaan metelöi. Joskus laukoo sählypalloa ovea päin.

Vierailija
31/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuulu mitään ääniä koskaan naapureista, ei vaikka lapsiperheitäkin asuu tässä. Ei kuulunut alakerran naapurin vauvan huutokaan,.

meidän naapurissa asuu pph ja varmasti on ääntä joskus mutta mitään ei kuulu. Kyllä sellainen helvetillinen möykkä kuuluu, esim bileet alimmasta kerroksesta (3 kerrosta välissä) mutta nuo on kyllä aika poikkeustapauksia

Vierailija
32/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sitä mieltä, ettei naapureita saa häiritä kohtuuttomasti, mutta ihan turha valittaa, jos päivällä kuuluu melua. Mutta valitus ei 100 % varmasti mene läpi, ellei melu ole täysin sietämätöntä ja jatkuvaa (tyyliin jatkuvaa seinän porausta joka päivä vuoden ajan).

Vierailija
33/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat menee nukkumaan n.klo 22 joten en todellakaan vaadi mitään hiljaa olemaan kahta viimeistä hereillä olo tuntia. Hiljaisuus alkaa talossamma viikolla klo22 ja vkl 23.

Aamulla meillä oin hiljaista jopa klo 11 saakka koska koululainen lähtee todella hiljaa klo8 ja samoin me muut sitten myöhemmin.

Vkl nukutaan ainakin klo.11 saakka.

Saatetaan pistää pesukone päälle vielä klo21 koska ohjelmat on joko 30min tai 50min.

Vierailija
34/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuulu mitään ääniä koskaan naapureista, ei vaikka lapsiperheitäkin asuu tässä. Ei kuulunut alakerran naapurin vauvan huutokaan, vaikka äitinsä pahoitteli kun tuo huutaa öisin. Musiikkia kuuluu joskus ihan älyttömän hiljaa, jos itsellä on ihan hiljaista, ei edes telkkaria päällä.

eli eivät anna lasten pitää järjetöntä mekkalaa sisällä.

Vierailija
35/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmissa taloyhtiöissä se alkaa klo 22.

Omat lapseni nukkuvat jo aiemmin, mutta periaatteessa noin.

Vierailija
36/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuulu mitään ääniä koskaan naapureista, ei vaikka lapsiperheitäkin asuu tässä. Ei kuulunut alakerran naapurin vauvan huutokaan,.

meidän naapurissa asuu pph ja varmasti on ääntä joskus mutta mitään ei kuulu. Kyllä sellainen helvetillinen möykkä kuuluu, esim bileet alimmasta kerroksesta (3 kerrosta välissä) mutta nuo on kyllä aika poikkeustapauksia

Ja periaatteessa ihan hyvä alue, 50-luvulla rakennettu talo. En tajua, miksi nuo seinät on noin paskat...

Vierailija
37/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuulu naapureiden ääniä ollenkaan! Ainoa poikkeuks tietysti remonttiäänet. Klo hiljaisuuteen asti meillä saa viikonloppuisin leikkiä, eli klo 11, mutta lapset menevät kyllä paljon aikaisemmin nukkumaan.

Vierailija
38/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt lapset vähän päivällä juoksevat ja leikkivät vaikka piilosta sateella sisällä, en todellakaan heitä siitä kiellä. Toki ulkoilemme myös paljon, mutta iltaisin ehdoton hiljaisuus ja menemme nukkumaan viimeistään klo 21. Seinien hakkausta en myöskään ymmärrä.

Vierailija
39/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT-perheen kakarat saavat tehdä mitä pahojaan vaan milloin vaan, ja onpas oikein kivaa kaikilla, jos niitä mätiä omenia sattuu olemaan asuntoyhtiössä ihan useampikin kuin yksi. Joukossa sitten tyhmyys tiivistyy hetkessä huikeisiin lukemiin, kun eihän wt-vanhempia kiinnosta minkään vertaa, missä ne kakaransa taas menevät, mitä tihutöitä tekevät, ketä kiusaavat. Ei siinä montaa tuollaista tarvita, kun jo monien fiksumpien ja sääntöjä noudattavien ihmisten rauha kärsii ja asumisviihtyisyys laskee ihan huomattavasti.

Mutta jos ap sun naapurit ovat ns. normaaleja ja ns. kunnollisia ihmisiä, niin kyllä sellainen riehuminen ja kaikki kovempi tahallinen mekastaminen (paitsi poikkeustapaukset, esim. juhlat joskus harvoin) saa luvan loppua yhdeksän-kymmenen maissa viimeistään. Ja arkena aiemmin!

Vierailija
40/52 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa aina äänet kuuluu läpi, joten ei juoksua, pomppimista, kiljumista, musiikin luukuttamista, riverdancea tms muutakaan ei koskaan, ei mihinkään aikaan. Joo, olen asunut pitkään aikanaan kerrostalossa ja minusta on ilmeistä, että asumisrauha annetaan kaikille. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, päivärytmejä työn takia tms, että jokaisella on oikeus kotonaan nauttia hiljaisuudesta. Hissin ääni, rapussa kävelyä, pyykinpesua tms ei tietenkään voi välttää. Mutta kaikkeen mihin voi vaikuttaa niin niin tehtäköön. Onneksi naapureina oli samoin ajattelevia ihmisiä, ei koskaan tarvinu kenestäkään valittaa. Eikä siltikään kenenkään tarvinut hissutella vaan ihan normaalia elämistä muut huomioiden.

Jollei kotona voi juosta, pomppia tai kiljua? Haluaisin tietää miten tuon toteuttaisit esim. meidän 6v ja 7v poikiemme kanssa. Mitä he sitten tekisivät,tai joo tiedän millä saa hiljaiseksi Nintendolla ja telkkarin katsomisella...