Mitä mieltä nimestä Leetah?
Kommentit (23)
eihän tuosta edes selviä onko kysessä tyttö vai poika, vai onko silläkään enää mitään väliä?
Leetah on naisen nimi
Tulee amerikkalaisesta Elfquest taru haltioista - nimisestä sarjakuvasta
itse aattelen että on tosi nätti mutta en sitä kyllä ihmiselle antaisi nimeksi :D *virn*
taas tuli rajua kommenttia täältä av:lta
Ja siinä ei siis mitään pahaa. En itse pidä nimestä.
Välitön assosiaatio on ylipainoinen afroamerikkalainen.
cheetah ja apinan mukaan kai ei kukaan halua nimetä lastaan. Ongelmana kai lienee lausuminen. Jos suomalaisittain Leetah, niin itse kuulisin sen lee -täh? (siis tosi nopsaa mielessä vääntyisi siihen) ja kuinka moni sitten sanoisi liitaeh?
En antaisi ja ihmettelisin nimeä jos sen kuulisin. Kun ei ole edes kauniin kuulonen.
miksi antaisin lapseni nimeksi gepardi? XD
t. ap
pullapitkoa sanotaan pullaleetaksi. Eli tosi kiva nimi, etenkin, jos toivoo lapsen ryhtyvän leipuriuralle. Puhumattakaan, jos vanhemmilla on leipomo.
Muuten, Kouvolassa on Peltolan Leipomo, jonka omistaja on nimeltään Pulla Peltola (ihan oikeasti). Hän on mies, jos se ei käy nimestä ilmi, ja hänelle sopisi mainiosti vaimo nimeltä Leetah. Kouvolassa päin murteeseen kuuluu muutenkin lisätä h-kirjain sanojen perään, vrt tullah, mennäh. Pulla on ehkä teiän Leetahille vähän vanha sitten, kun Leetah on naimaiässä, mutta vanhassa vara parempi.
on meilläkin päin pullapitko...
ei hyvä ihmisen nimeksi.
Vierailija wrote:
pullapitkoa sanotaan pullaleetaksi. Eli tosi kiva nimi, etenkin, jos toivoo lapsen ryhtyvän leipuriuralle. Puhumattakaan, jos vanhemmilla on leipomo.
Muuten, Kouvolassa on Peltolan Leipomo, jonka omistaja on nimeltään Pulla Peltola (ihan oikeasti). Hän on mies, jos se ei käy nimestä ilmi, ja hänelle sopisi mainiosti vaimo nimeltä Leetah. Kouvolassa päin murteeseen kuuluu muutenkin lisätä h-kirjain sanojen perään, vrt tullah, mennäh. Pulla on ehkä teiän Leetahille vähän vanha sitten, kun Leetah on naimaiässä, mutta vanhassa vara parempi.
Apua, googlasin Peltolan leipomoa ihan työasioissa ja jouduin Aihevapaalle 😀
Olen nauranut itseni ihan tärviölle tämän kommentin kanssa 😂
Leipurin nimi on nykyisin Kari Arimo Pulla Peltola, tää aloitus lienee sen verran vanha, ettei nimeä ollut vielä virallistettu. Ja Leetahkin on saanut jo nimen, mikähän hänestä lopulta tuli?
Kun Leena ja Cheetah saivat lapsen.
Tulee mieleen Leegio, josta koostui joukko demoneja, jotka Jeesus ajoi sikoihin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Muuten, Kouvolassa on Peltolan Leipomo, jonka omistaja on nimeltään Pulla Peltola (ihan oikeasti). Hän on mies, jos se ei käy nimestä ilmi, ja hänelle sopisi mainiosti vaimo nimeltä Leetah. Kouvolassa päin murteeseen kuuluu muutenkin lisätä h-kirjain sanojen perään, vrt tullah, mennäh. Pulla on ehkä teiän Leetahille vähän vanha sitten, kun Leetah on naimaiässä, mutta vanhassa vara parempi.Apua, googlasin Peltolan leipomoa ihan työasioissa ja jouduin Aihevapaalle 😀
Olen nauranut itseni ihan tärviölle tämän kommentin kanssa 😂
Leipurin nimi on nykyisin Kari Arimo Pulla Peltola, tää aloitus lienee sen verran vanha, ettei nimeä ollut vielä virallistettu. Ja Leetahkin on saanut jo nimen, mikähän
Ja ihan pakko oli nostaa ikivanha aloitus esiin, olet täysi tollo.
Miksi en ole ite tuota keksinyt? Varmaan maailman kaunein nimi! Olen raskaana, ja jos lapsi on poika, siitä tulee varmasti Leetah. Jotenkin intiaanikulttuuriin vivahtava nimi, jollaista olen hakenutkin. Kiitos vinkistä :)