Onko minulla pieni vai iso palkka?
Tienaan nettona 1800 € kuussa. Olenko pieni-keski vai suuripalkkainen?
Kommentit (20)
sillä emme tiedä vähennyksiäsi.
Matalapalkkainen olet joka tapauksessa.
kun ei tiedä mitä kaikkea vähennyksiä saat. Keskipalkka bruttona taitaa olla 3000€/kk
netto se mikä jää verojen jälkeen ? mulla perus palkka lh vajaa 1900 + lisät ja paljon saa viikonloppuja tehdä jos meinaa jotain "extraa" saada.. silti kk palkka on on usein 1500 + sit lisät 200-400 yleensä.. välillä ei alle 100!
Kai nyt netosta voi JOTAIN päätellä?
Mulla netto 2000 ja pidän itseäni hyväpalkkaisena. Mutta kaikki kaverit onkin sairaanhoitajia tai lastentarhanopettajia eli vertailukohta on ehkä huono?
av:n "kaikki tienaavat vähintään 5000€/kk"-mittarilla toki kauhistuttavan matala palkka:)
Minä saan 3500 ja olen ainakin miehen mielestä pienipalkkainen:) Omasta mielestä keskipalkkainen (ja kai myös tilastollisesti).
Kai nyt netosta voi JOTAIN päätellä?
Mulla netto 2000 ja pidän itseäni hyväpalkkaisena. Mutta kaikki kaverit onkin sairaanhoitajia tai lastentarhanopettajia eli vertailukohta on ehkä huono?
mut veroprossa on usein jotain 5 ja 30 välillä, joten aikamoisen eron se tekee bruttoon.
Helsingissä tuo on pieni palkka, mutta pohjoisemmassa suomessa aika keskiverto.
Riippuu myös, kauanko olet työtäsi tehnyt ja minkä verran sulla on muuta työkokemusta. Jos olet tehnyt hommaa parikymmentä vuotta, niin palkka on siihen nähden surkea. Jos just valmistuit ja aloitit työssäsi, niin saat olla todella tyytyväinen alasta riippumatta. Sanomattakin on selvää, että koulutuksella ja alallasi on suuri merkitys. Katso liittosi keskipalkkoja, niin saat jonkinlaista kuvaa.
t. luokanopettaja, brutto 2500€/kk (netto n. 2000€?)
Olen akateemisesti koulutettu, sosiaalialalla töissä asiantuntijatehtävissä, 10 vuotta ollut, Helsinki.
tilitoimistossa
Nyt brutto 2300, viimeist 4 vuotta oli 1800-2000 e.
Onko normaalia saada sen verran? Minusta ei, kun tradenomin suosistus oli 10 v sitten jo 2500 e. Ja 10 v on mennyt ja palkat nousseet.
Minä sairaanhoitaja teen lyhennettyä työaikaa 90t/vko ja saan nettona käteen kuussa 1700-1900€/kk.
Teen 80 % työaikaa ja käteen jää n. 1900 euroa.
Keskipalkkainen
Minä sairaanhoitaja teen lyhennettyä työaikaa 90t/vko ja saan nettona käteen kuussa 1700-1900€/kk.
miten voi olla lyhennettynä 90 tuntia viikossa, kun normaali työaika on yleensä 37,5 tai 40 tuntia?
Tienaan bruttona saman eli minuun verrattuna sinulla on suuri palkka. Mutta minä olenkin pienipalkkainen. Ehkä olet keskituloinen sanoisin???