Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en tiedä, mitä ajatella teinin kaverista

Vierailija
16.09.2011 |

Teinillä on kaveri, josta en pääse selville. Hänessä on erilaisia puolia, eivätkä ne kaikki varmasti ole edes näkyvillä minulle. Jos olisivat, ymmärtäisinkin ehkä enemmän. Osaako joku selittää tätä kuviota minulle?

Kyseessä on yläkouluikäinen poika, jolla on paljon vinkeitä ideoita - ja ihan huomattava määrä käytösongelmia, joiden takia viettää koulussa paljon aikaansa erityisopettajan luona. Ei siinä mitään, mulla ei ole varaa arvostella, koska myös meidän poika on siellä sen takia, että luokassa on aspeger-addin keskittymiselle liikaa häröä. Ja meidänkin poika osaa keksiä hölmöyksiä, joskaan ei ihan niin paljon kuin tuo. Osan tämän keskinnöistä tuntuu välillä rehellisesti sanottuna itsetuhoisilta, oli mm. jäänyt kerran suojatielle istumaan liikennevaloissa. Siis siihen keskelle tietä. No toisaalta, kun tätä poikajoukkoa on seurannut niin aika kummallisia ideoita ne muutkin saavat ja toteuttavat, joten ei siinä sinänsä ehkä sittenkään mitään ole.

Pojalla on rahaa vaikka muille jakaa. Kuulemma useamman satasen kuukausirahoja. Isä on kuulemma joku herraisokiho ja perhe ei suurinpiirtein kakalle taivu. Kuitenkin asuvat pienessä kaksiossa 80-luvun bulkkikerrostalossa. VÄittäisin, että pojan jutuissa on liioittelukerrointa, mutta toisaalta google löytää kyllä sopivannimisen herraisokihon ihan oikeasti ja poika räplää iphoneansa koulussa aina kun muistaa. Ei mulla itsellä ole ollut iphoneen varaa, joten ei nuo jutut ihan katteettomiakaan kuitenkaan ole.

Poika sopii asioita, esim että tulee yökylään tai lähtee leirille yhdessä meidän pojan kanssa. Voi jopa soitella, että milloin on lähtöaika jne, mutta usein käy niin, että kun pitäisi konkreettisesti olla lähdössä, häntä ei näy eikä kuulu. Siis ei edes soita, että ei pääsekään, katoaa vain. Maanantaina ilmaantuu kouluun ilman selityksiä. Ajattelisin, että se vedättää meidän poikaa ja kiusaa, mutta meidän poika on loppujen lopuksi aika herkkänahkainen sellaisten kanssa, ja vaikka antaa anteeksi helposti, hänestä huomaa kyllä, jos tuntee tulevansa kiusatuksi. Ei näytä tuntevan. Kyseinen poika on myös toiminut ihan rehdisti meidän pojan puolesta eräissä kahnauksissa, missä tätä koulussa syytettiin asioista, joita joku muu oli tehnyt - se oli juuri tämä kaveri, joka meni rehtorille kertomaan, että meidän poikaa syyttänyt kaveri olisi itse oikeasti syyllinen(tosin luulen, että meidän poika painosti kertomaan, mutta kuitenkin).

Osaisiko joku selittää mulle näitä ristiriitoja? Kyselen ihan tosissani, ei mitään v***uilua, please.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla