Olet rumahko, mutta kuulet silti olevasi kaunis?
Miksi ihmiset kehuvat kauniiksi vaikka se ei ole totta. Ovatko niin hyväntahtoisia vai onko peilini samea? :-)
Kommentit (8)
mutta ihmiset sanovat usein minua kauniiksi. Ehkä syy on tässä:
"Scarlett O'Hara ei ollut kaunis, mutta sitä harvoin tulivat huomanneeksi ne, jotka joutuivat hänen viehätysvoimansa lumoihin" (Margaret Mitchell: Tuulen viemää, ensimmäiset lauseet)
Itsekin pidän kauniina ihmisiä, jotka ovat tavalla tai toisella viehättäviä; ystävällisiä, fiksuja tai jollakin muulla tavalla "ihania".
on kai erikoinen kauneuskäsitys kun usein kehun kohde on aidosti yllättynyt sanoistani, eikä edes sillä tavalla että teeskentelisi vaatimatonta tai muuta.
Tai voihan olla etteivät kauniit ihmiset usein kuule olevansa kauniita sillä heidän oletetaan olevan jo tietoisia asiasta. Tai sitten teidän kaikkien pitää herätä huomaamaan se kauneus minkä kehuja teissä näkee. :)
Minua itseäni on kehuttu vain sellaisten "bitch" -tyyppisten naikkosten toimesta, ja niin ylitsevuotavan vuolaasti että se tuntuu lähinnä vittuilulta. :D Isoäitiäni uskoin kun kehui silmiäni, hänellä ei ollut tapana heilutella huulia tyhjän takia.
Miehiä en usko koskaan. Ainoastaan kommentit suurista rinnoistani otan vilpittöminä. Näenhän sen itsekin.
Olen viimeisen 10-15 vuoden aikana saanut aika paljon spontaaneja kehuja ulkonäöstäni. Itse olen mielestäni ihan tavallinen.
Se on tosi outoa, ihan kuin ajelisi jollain arkisella, pesemättömällä Hondalla ja ihmiset aina välilä pelmahtaisivat kehumaan miten upea auto mulla onkaan. :D
minä olen nätisti sanottuna rumahko, ja silti minua on tultu kehumaan, muutenkin kuin ihan iskumielessä. Olen ajatellut sen niin, että noi ihmiset nyt haluaa olla mukavia. Ja ehkä jonkun mielestä minussa on myös joku viehättävä piirre. Näenhän itsekin monet ihmiset viehättävinä, karismaattisina ja omalla tavallaan kauniina, vaikka he eivät mitään kauneusnormeja täyttäisikään.
Olen tullut siihen tulokseen, että he yrittävät olla mukavia, jonkun puolisokean mielestä ehkä olenkin kaunis!
mä en ikinä kuule olevani kaunis. Tai no miehen suusta ehkä. Omasta mielestä en ole ruma, mutta todellisuudessa taidan olla :'(
Muuten ihan seinästä repäisty :)
Itseasiassa symmetrisyys on tiedostomattomalla tasolla miesten mielestä kaunista. Se indikoi terveitä jälkeläisiä. Tämä siis tutkimuksesta vuosia sitten.
Itse olen kohtuullisen tyytyväinen itseeni ylikiloista huolimatta, silti en vuosiin, vuosiin ole kuullut mitään hyvää ja kaunista ulkonäöstäni. Edes baarissa kukaan ei lähesty, vedänpä siitä omat johtopäätökseni... Että ne joita kehutaan, oli aihetta tai ei, niin olkaa iloisia tilanteestanne...