Miksi aloit juomaan kahvia? kysyy 46v kahviabsolutisti.
Kommentit (35)
Olen kärsinyt koko ikäni unettomuudesta ja toiset hehkuttivat kahvin piristävää vaikutusta.
Olen myöhemmin huomannut, että jos on nukkunut tosi huonosti, kofeiini ei piristä vaan tekee hermostuneeksi. Jos taas on nukkunut hyvin ja on valmiiksi pirteä, kofeiinista saa vielä lisää buustia.
Olen iltavirkku, joten tarvitsen piristeitä ollakseni toimintakykyinen. Kofeiini on laillista, joten sitä sitten. Kahvia, koska kokiksesta tulee maha kipeäksi ja matén saatavuus on vähän niin ja näin. Energiajuomat ovat pahanmakuisia, tai siis pahemman kuin kahvi.
Juon siis espressoa.
Ja kahvia ei ole pidetty pahana, kuten tupakkaa.
Kahvi sekä maistuu, että haisee kamalalta ja joskus kun olen joutunut sitä juomaan, saan kamalia sydämentykytyksiä ja pahan olon.
En ole juonut kahvia yhtän kupillista nyt varmaan 8 vuoteen.
Olen todella aamu-uninen. Uneliaisuus voi jatkua ainakin kahteentoista saakka ja se tarkoittaa sitä, että jos en ole juonut kahvia, voin asiakaspalvelussa puhua asiakkaille ihan puutaheinää, jonka tajuan vasta jälkeenpäin. Vaatteet voivat mennä päälle väärin päin jne.
Olin tänä vuonna puoli vuotta vuorotteluvapaalla, jolloin pääsin eroon kahvista. Se kun ei periaatteessa minulle sovi, se aiheuttaa närästystä ja sekoittaa vatsan. Mutta töiden tekemisestä ei kyllä tule oikein mitään ilman kahvia.
join ekan kerran (?) aamulla ennen liikuntatuntia, oli niin paljon energiaa että otin tavaks. nykyään maha ärtyy jo kupillisesta mutta edelleen aamukahvin juon
Olen iltavirkku, joten tarvitsen piristeitä ollakseni toimintakykyinen. Kofeiini on laillista, joten sitä sitten. Kahvia, koska kokiksesta tulee maha kipeäksi ja matén saatavuus on vähän niin ja näin. Energiajuomat ovat pahanmakuisia, tai siis pahemman kuin kahvi.
Juon siis espressoa.
mikä on maté??
Sosiaalisen paineen vuoksi, etten olisi tippunut porukasta. Halusin olla cool. Vaikka ei ne kahvinjuojat mitään tosiystäviä olleet, halusivat aina jotain: puruja, suodatinpusseja, ehjiä lasipannuja..
Kohta tuli kaikenmaailman makeutusaineet ja muut mausteet, kermakin.
Vaikea palata menneeseen, kun on mennyt kahvin viemänä jo 29 vuotta. Onneksi Kurvista saa puhtaita kuppeja ilmaiseksi.
Tarvitsin kofeinia ja onhan se niin styleä viillettä stadin ytimessä kahvipahvimuki kädessä kohti työpaikkaa ( :
Mutta tosiaan, opin vasta nyt. Juon lähinnä lattea runsaalla makeutuksella. Kahvi ei edelleenkään ole sellaisenaan hyvää, vaan kitkerää.
kun juo kahvia, vissyä ja kaljaa, koska niitä on usein tarjolla.
Vihaan ihmisiä, jotka eivät voi syödä tai juoda sitä tai tätä. Vaikka emme enää eläkään pula-aikaa, ruokaa ja juomaa sekä emäntää on hyvä kunnioittaa sillä, ettei vaadi itselleen ja ruokavaliolleen kauheita erikoisvaatimuksia ilman syytä. Allergiat erikseen ja nirppanokkien ei tarvitse vaivautua kylään.
Sosiaalisen paineen vuoksi, etten olisi tippunut porukasta. Halusin olla cool. Vaikka ei ne kahvinjuojat mitään tosiystäviä olleet, halusivat aina jotain: puruja, suodatinpusseja, ehjiä lasipannuja..
Kohta tuli kaikenmaailman makeutusaineet ja muut mausteet, kermakin.
Vaikea palata menneeseen, kun on mennyt kahvin viemänä jo 29 vuotta. Onneksi Kurvista saa puhtaita kuppeja ilmaiseksi.
valmistuttuani lääkäriksi, kun piti päivystää yöllä. Kahvi piti vähän virkeämpänä, kun valvomista tuli 28 tuntia putkeen.
ja piristävää :)
MIksi ap ei juo kahvia?
Kylässäkin aina kysyttiin, että joko juot kahvia, tai mainittiin että en ole vielä kahvin juontia aloittanut.
Kun olin tokaa kertaa raskaana, verenpaineeni putosivat lopussa huimasti alkupaineista (liki 50 puolaa, pitkä tarina mutta niin vain kävi useiden kiemuroiden jälkeen) ja lääkärit olivat huolissaan ettei istukka enää toimisikaan kunnolla niillä paineilla kun oli tottunut paljon korkeampiin. Koska ei haluttu määrätä lääkkeitä nostamaan paineita, sain kehoituksen juoda kahvia niitä nostamaan. Sitä ennen en juonut koskaan kahvia, nykyään menee 1-2 lattea päivässä. Vieläkään ei kyllä mulla mene suodatinkahvi missään muodossa alas, vaan sen pitää olla espressopohjainen.
lukioaikana, esim. syntymäpäivillä ja muissa vastaavissa tilanteissa, missä kahvipöytään käskettiin. Varsinaisen säännöllisen kahvinjuonnin aloitin, kun menin opiskelemaan yliopistolle. Siellä kahvinjuonnista tuli tapa tutustua muihin opiskelijoihin, luentojen välissä poikettiin kahville. Töihin päästyäni kuvaan tulivat kahvitauot, niillä kuuli parhaimmat jutut ja tärkeää oli erottautua omalla persoonallisella kahvimukilla. Tapa on vaan jäänyt. Vaikka ennen join teetä, nykyään juon vain kahvia ja aina vain suurempia määriä päivittäin. Kahvi kuuluu osana erilaisiin taukoihin. Lapsille on helppo sanoa: "äiti juo nyt kahvia". Yövalvomiset jaksoi aamukahvin voimalla ja kyllä se iltapäivääkin piristää kummasti. Jahas, kello on kohta 14, taidanpa laittaa kahvin tippumaan kun lapsikin tuolta kohta heräilee.
Tai ajoittain olen juonut mutta en pitkään säännöllisesti.
Kahvi on siitä ärsyttävä aine, että viikonkin kahvin kittaamisen jälkeen kahviton päivä aiheuttaa mulle kamalan päänsäryn. Siksi en edes rupea enää juomaan kahvia päivittäin.
Kahvi oli halvempaa kuin limppari, enkä halunnut katsoa vain sivusta, kun muut kävi hyppytunneilla kahvilla.
T. Aamukahvittelija.
pitkä korvatulehduskierre, jonka takia nukahdin pari kertaa tunnille. Joten piristämään.
Tosin nykyisin nautin kahvista todella paljon, mutten juo sitä kuin yhden, joskus kaksi kupillista/pv. Tykkään tummasta paahdosta mutta saa olla ihan suodatinkahvia. Sokeria ja maitoa. Ja sen pitää olla kuumaa.