Miten kanan koipireisi valmistetaan uunissa?
Kuinka kauan ja missä asteessa? Kannattaako laittaa paistopussiin? Paketissa ei lue mitään ohjeita :/
Kommentit (34)
No huhhuh! Kyllä on varmasti kuivan makuista kanaa! X D
Uunivuoan pohjalle riisiä, kanaliemikuutio + vettä, reilusti mausteita ja koivet päälle.
2 tuntia 175 astetta tasalämpö.
Veden määrää kannattaa tarkkailla: liikaa vettä -> tulvii yli koska koivista irtoaa nestettä. Liian vähän vettä -> riisi kuivuu eikä kypsy
Kaikki uunit paistaa eritavalla.itse laitan lasiseenvuokaan ja katon ajan ja sit katon välillä et millon on kypsiä etteivät pala ja asteon 200
Itse laitan vuokaan paloiteltuja juureksia, sipulia ja mausteita oman maun mukaan. Siihen päälle koivet lisämausteineen niin halutessaan ja uuniin 175C tunniksi. Helppo ja halpa. Ei ne pilalle mene uunissa vaikka pidempäänkin pitäisi.
Tärkeää on , että tuote on ollut huoneenlämmössä sen puolisen tuntia.
Minä nostan vähäksi aikaa lämpöseen ennenkuin laitan uunivuokaan ja uuniin joka on 200 asteinen ja pidän siellä noin 1h 15min ja hyvää tulee.
Vuoassa 220 astetta, folio päällä, vajaa 2h.
Kiertoilma vois olla hyvä, en ole sellaista muistanutkaan.
Mä teen sen riisipedillä.
Iso mukillinen riisiä uunivuoan pohjalle ja päälle 2 vastaavaa mukillista "tomaattikeittoa" (sipulia, valkosipulia, kasviksia, mausteita, tomaattimurskaa ja kanalientö haudutetaan hetken ja soseutetaan tarvittaessa). Siihen päälle koivet joista marinadi on pyyhitty pois.
Tunti uunissa 200'
Vierailija kirjoitti:
Vuoassa 220 astetta, folio päällä, vajaa 2h.
Kiertoilma vois olla hyvä, en ole sellaista muistanutkaan.
Tää oli hyvä että kerroit, nyt ap saa koipensa uuniin. Varmaan mielenkiintoisen näköisiä, makuisia ja hajuisia 9 vuoden odottelun jälkeen.
missään paketin ohjeessa ei lue 200 asteesta mitään. 150-175 n. pari tuntia. niin ei mene kuivaksi. älä vaan kysy kinkunpaisto ohjetta täältä.
Tärkeintä on käydä kysymässä naapurin maku, ettei tee oman maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
missään paketin ohjeessa ei lue 200 asteesta mitään. 150-175 n. pari tuntia. niin ei mene kuivaksi. älä vaan kysy kinkunpaisto ohjetta täältä.
Ei niissä ohjeissa sanota myöskään mitään kahdesta tunnista vaan yhdestä. Kyllä kana on kuivana parasta, kun se irtoaa ja lohkeaa kunnolla. Kosteus tulee sitten erikseen tehtävästä kastikkeesta.
Itse keitän koipireisistä ensin kanaliemen (1,5 tuntia). Sitten reidet voi vaikka nopeasti paistaa pannulla kun ovat jo ylikypsät.
Voi niihin jonkun tandoorimarinadinkin laittaa ja antaa olla uunissa (180 C) puoli tuntia jotta kastike tulee sopivaksi. Mutta siis keittämisen jälkeen. Kanaliemi on kuitenkin pääsyyni ostaa koipia/ koipireisiä.