Vierailija

Kuinka kauan ja missä asteessa? Kannattaako laittaa paistopussiin? Paketissa ei lue mitään ohjeita :/

Sivut

Kommentit (28)

Itse laitan ihan vaan pellille, paperi tietty alle. Uunin annan itse olla ekat 10 min 200 asteessa, oikeasti kaiketi riittää kun 175 astetta.

Paistoaika paketin mukaan muistaakseni n.45 min. Itse annan olla tunnin tai niin että luut on kunnolla näkyvissä.

Laitan hieman vettä leivinpaperille ettei kanat kuivu ja voitelen parikolme kertaa kypsennyksen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Itse laitan ihan vaan pellille, paperi tietty alle. Uunin annan itse olla ekat 10 min 200 asteessa, oikeasti kaiketi riittää kun 175 astetta. Paistoaika paketin mukaan muistaakseni n.45 min. Itse annan olla tunnin tai niin että luut on kunnolla näkyvissä. Laitan hieman vettä leivinpaperille ettei kanat kuivu ja voitelen parikolme kertaa kypsennyksen aikana.

että 45 minuutin paistoaika ei välttämättä riitä. Jos 4 koipireittä on n. kilon paketti, olen paistanut niitä n. tunnin.

Koipia ei juurikaan voi mielestäni paistaa liian pitkään. Itse paistan 200 asteessa vähintään 60 min. niin pitkään, että liha irtoaa kevyesti luusta myös syvempää ja liha on todella mureaa.

Kypsää lautaselle

"Omat koipeni" ovat lasivuuassa uunissa kaksi tuntia 200-180 asteessa. Vettä hiukan pohjalle ja kolme valkosipulin kynttä lohkoina. Maustan koipien pintaa magno-currylla. Se antaa potkua.

Yleensä nuo kypsyttämisajat ovat lyhyitä. Sen mukaan tehtynä on ollut puoliraakoja. Vanha konsti on paras. Yksi hyvä apu on kunnollisen paistomittarin hankinta. Toimii patterilla. Piikin kärki lihan keskiosaan, eikä saa osua rasvaan. Poistetaan patteri säilytyksen ajaksi. Valmiin sisälämpötilan laite ilmoittaa näytöllä. Ohut lanka taipuu, eikä vaurioita uunin eristeitä.

Vierailija

Suljettu vuoka, uuni 200 asteeseen, koivet vuokaan ja uuniin ja 45-60 minuuttia. Mausteet oman maun/mielikuvituksen/keittokirjan mukaan. Ei voi olla niin vaikeata.

Lydia

Kokonaisen aterian saa helposti näin: Pilko uunipataan perunaa, porkkanaa ja sipulia, mausta vaikka paprikalla ja suolalla, heitä mukaan pikkaisen öljyä. Kanat päälle siihen päälle, aluksi 15min 200asteessa, sitten 60min 175 asteessa. Kanan nahan alle voi pilkkoa valkosipulia ja laittaa vaikka vähän chiliä.

jeany

"patteri" - juu hyvä poistaa, jos tarvitsee myös lämmittää asuntoa talvella :) - Oikea termi lämpömittarissa on paristo :):):).

Sorry, oli pakko :)

Vierailija

Itse laitan uunivuoan pohjalle riisiä, porkkanaa ja sipulia. Sitten ripottelen suolaa, grillimaustetta ja currya ja koivet päälle. Vettä laitan niin paljon, että koivet ovat melkein peittyneet ja annan olla 200c noin 1,5h. Joskus hieman vähemmän aikaa jos on kova nälkä. Joskus laitan myös kanaliemikuution vuokaan jos löytyy kaapista.

Vierailija

Ikeassa myydään ritilällinen uunivuoka. Vuokaan laitetaan juureksia pieneksi pilkottunaja maustettuna suolalla ja pippurilla. Ritilälle nostetaan kanankoivet ja paistetaan 200 celsiusta noin tunti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse laitan uunivuoan pohjalle riisiä, porkkanaa ja sipulia. Sitten ripottelen suolaa, grillimaustetta ja currya ja koivet päälle. Vettä laitan niin paljon, että koivet ovat melkein peittyneet ja annan olla 200c noin 1,5h. Joskus hieman vähemmän aikaa jos on kova nälkä. Joskus laitan myös kanaliemikuution vuokaan jos löytyy kaapista.

Ja ei kun syömään 😛

Ihmetouhua

Ihme juntteja. Mulla nytki 3 koipireittä uunissa. 1,2kg painoa yhteensä. Pidän sen 1h 45min 200asteessa. Pehmeää, kypsää, mehukasta ja liha irtoaa hyvin. Tollaset 45-60min nii saat pihdeillä repiä sitä lihaa irti. Vatipäät.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat