Mies tartutti klamydian ja minähäpeän niin, etten meinaa kyetä ihmisten ilmoille.
Mies ei tunnusta mitään, se tekee ongelman vielä pahemmaksi. Ensin syytti munua pettämisestä, mutta kun minulla ei koskaan muita miehiä ole ollut,niin tartuttaja on päivänselvä. Edes sen vertaa ei kunnioitusta ole, että tunnustaisi tekonsa. Sitten seuraavaksi väitti labratestin olevan väärin tulkittu jne.
Kun en tiedä kenen/keiden kanssa on minua pettänyt ja milloin,niin kuvittelen nyt, että kaikki ovat tienneet paitsi minä ja nauraneet minulle selkäni takana. Hävettää niin, etten meinaa voida edes kaupassa enkä töissä käydä, kun ajattelen mitä muut minusta miettivät ja ovat jo kauan miettineet. Tuntuu, että minut on täydellisesti häpäisty.
Tunteeni ovat tietysti oma ongelmani ja niihin meinaan terapiaa hakeakin,mutta miten ihmeessä selviännyt ihan lähitulevaisuudesta. Ja ero kyllä tulee, kun mies ei edes tunnusta vaan etsii vaan syytä muualta paitsi itsestään.
Antakaa neuvoja.
Kommentit (46)
kuten sanoin, minulle todettiin klamydiatestien monesti oevan virheellisiä. Syytä en todellakaan tiedä. Sen tiedän, etten ole itse pettänyt ja luotan mieheeni. Miehelläni ei sitten ollut pos-tulosta! Eli, onko ap miehesi testattu edes?
Mulle kävi aikoinaan noin. Mulla oli oireita joita tutkittiin, ja syytä ei löytynyt rutiinitesteissä. Kiva naislääkäri kysyii, voisiko kyseessä olla sukupuolitauti. Minua nauratti, kun vastasin, että itse en sitä ole voinut muualta saada, mutta eihän miehestä koskaan tiedä. Minusta se oli hauska heitto, kun en olisi ikimaailmassa voinut kuvitella mieheni pettävän. Odottelin iloisena iltaa, että saadaan miehen kanssa hyvät naurut jutusta. Mies tuli kotiin, ja kysyin leikilläni, että olenko saanut sulta sukupuolitaudin? Mies purskahti itkuun ja sanoi pettäneensä minua kukkakauppiaan kanssa, jolta kävi tilaamassa kukkalaitteen sukulaisemme hautajaisiin. Nainen oli pyytänyt kahville takahuoneeseen ja myöhemmin kotiinsa. Mies meni ja lopputulos oli se, minkä kerroin. Vaikeiden vaiheiden jälkeen jatkoimme suhdetta, jonka lopetin parin vuoden päästä, kun mies petti minua parhaan ystävättäreni kanssa.
Tämä kuulostaa sadulta itsestänikin, kun kirjoitan, mutta valitettavasti on totta. Myöhemmin tapasin upean miehen, jonka kanssa olen nyt naimisissa. Eli minun onneni, että kaikki tuo tapahtui. Osaan todella arvostaa kunnollista, ei ehkä ihan niin jännittävää, miestäni.
voi kieltää kaiken.Siis sinun miehesi,kuka et pettämiseen usko. Miten muuten voi olla toistuvasti väärä pos??
joka ei edes myönnä pettäneensä!!! Valehtelee päin naamaa. Ymmärtäisin sen, jos hän osoittaisi katumusta ja pyytelisi anteeksi, mutta jos vaimoa syyttää eikä myönnä tapahtunutta, niin ei sellaisen ihmisen kanssa voi jatkaa. Eikä sekään enää auta jos näin myöhään myöntäisi tekonsa.
Ei, kun ensimmäinen testaus oli pos toinen neg. Miehellä neg. Ja nimen omaan voi olla väärä pos. Näin minulle sanottiin ja olin kyllä vihainen ja miestä ulos laittamassa, mutta polilla minua hieman sivistettiin siis asiasta suoraan. Jos ap:lla on muitakin syitä epäillä niin ok, mutta itse asian kokeneena en laittaisi suoraan lusikoita jakoon jos muuten asiat kotona on kunnossa. Kyllä minä ainakin luotan mieheeni kuin kallioon, vaikka te kukaan ette häntä tietenkään positiivisen tuloksen varjossa uskokaan rehelliseksi. Näinhän täällä usein asiat etenee...
nimen omaan nainen on testattu postittiviseksi? Entäs mies sitten? Jos hänen tulos on negatiivinen, niin miksi ihmeessä mies ei syyttäisi naista pettämisestä? Miten te kaikki olette naisen puolella? Ja miestä ulos laittamassa? Onkohan tämä ap kuitenkaan niin puhtoinen?
Aiemmin tehtiin testi toisella tapaa, mutta nykyinen virtsasta tehty testi on luotettava. Tässä verkkoklinikan sivuilta kopioitu vastaus, vuodelta 2009:
"Virtsanäytteestä tehty klamydiatesti on erittäin herkkä ja tarkka. Klamydian itämisaikaa ei tarkkaan tunneta, koska se on yleensä oireeton ja olla piilevänä useita kuukausia ja jopa vuosia. Jos naisella on virtsatietulehduksen oireita ja on harrastanut yhdyntöjä, on viisasta aina ottaa myös klamydianäyte. Trimopan kuuri ei vaikuta klamydiatestin luotettavuuteen, koska testi mittaa klamydiabakteerille tyypillistä nukleiinihappoa eikä bakteerien määrää. Usein klamydian jälkikontrollissa positiivinen tulos voi johtua siitä, että näitä nukleenihappoja vielä löytyy virtsasta, vaikka itse klamydiabakteeri ei enää eläisikään. Useimmiten kuitenkin positiivinen jälkikontrolli 3-4 viikon kuluttua johtuu uudesta tartunnasta, koska ei ole maltettu olla selibaatissa vaadittavaa kahta viikkoa. Olet käynyt jo neljä kertaa testissä, eikä klamydiaa ole löytynyt. Vaikka virtsanäytteen ottamisessa olisikin ollut vähän hutilointia, olisi positiivinen näyte kuitenkin saatu, jos sinulla olisi ollut kyseinen infektio. Aikaisemmin käytettiin klamydian viljelytekniikkaa ja silloin otettiin pumpulitikulla näyte virtsaputken suulta, kohdunkaulan kanavasta tai emättimen limakalvolta. Viljelytutkimus voi olla aiheellinen, jos epäilyttäviä oireita on, eikä kuitenkaan virtsakokeessa ole ollut poikkeavaa. Sinun kannattaisi oman mielenrauhasi saavuttamiseksi keskustella lääkärin kanssa vielä viljelynäytteen ottamisesta sekä virtsakokeesta. Samaan aikaan kumppanisi tulisi myös käydä testissä. Jos kummaltakaan ei löydy mitään poikkeavaa, johtuvat oireet jostakin muusta emättimeen kuuluvasta bakteerista, joka villiintyy ärsyttämään limakalvoja ja aiheuttaa ikäviä oireita. Papa-koe kannattaa uusia muutaman vuoden välein, koska se antaa paljon arvokasta tietoa kohdun ja emättimen terveydentilasta.
Penttinen, Hannu, Lääketieteen ja kirurgian tohtori, LKT "
"Lääketieteen ja kirurgian tohtori Hannu Penttinen:
Yleisin virtsasta otettava klamydiatesti mittaa klamydiabakteerin aineosasia ja on hyvin herkkä osoittamaan pienetkin klamydiabakteeripitoisuudet. -- Tämä ns. antigeenitesti on erittäin luotettava. Näyte pyritään ottamaan 20- 30 ml alkuvirtsasta, koska virtsa huuhtelee bakteereja virtsaputkesta ja juuri alkuvirtsassa niitä pitäisi löytyä, jos niitä on edes vähääkään. Suositus on kaksi tuntia virtsaamatta. Klamydia saattaa naisella pesiytyä myös emättimen limakalvolle tai kohdun kaulan suulle. Tällöin on syytä ottaa ns. tikkunäyte lisäksi näistä paikoista ja myös nielusta, jos on harrastanut suuseksiä. Virtsanäyte saattaa olla puhdas, jos bakteeri onkin muualla kuin virtsaputkessa.”
nimen omaan nainen on testattu postittiviseksi? Entäs mies sitten? Jos hänen tulos on negatiivinen, niin miksi ihmeessä mies ei syyttäisi naista pettämisestä? Miten te kaikki olette naisen puolella? Ja miestä ulos laittamassa? Onkohan tämä ap kuitenkaan niin puhtoinen?
mitä helvettiä MEIDÄN nyt tässä tarvitsekaan "Totuutta" tietää. Tämä palsta ei ole mikään tuomioistuin, joka jakaa tuomioita, vaan annamme tässä mielipiteemme ja neuvomme ap:lle, joka päättää tykönään, miten toimii.
AP TIETÄÄ, onko pettänyt vai ei ja se riittää.
Sen perusteella hän toimii.
eli minulla oli positiivinen tulos, miehelläni negatiiivinen. Tiedän todellakin, etten ole ollut yhdynnässä muiden kuin mieheni kanssa, kuinka ap-raati selittää sen? Jos mieheni olisi saanut positiivisen tuloksen minulta salaa, kuinka se kolmen viikon selibaatti sitten hoidon yhteydessä olisi toteutunut? Minä uskon, että minulla oli väärä positiivinen. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Olen ollut samassa tilanteessa vain, ja ajattelin siitä kertoa, mutta menen nyt sitten pois typeryyteni kanssa. Minusta vaan tämä lynkkays-tyyli on ikävää...
mahdollisen häpeän joka aiheutuu siitä että miehesi on pettänyt sinua ja muut ovat ehkä tienneet tai sitten eivät.
Eli ukko pihalle, kerrot kaikille että aloite tuli sulta ja kas, kunnioituksesi on palautettu.
Olen ollut samassa tilanteessa vain, ja ajattelin siitä kertoa, mutta menen nyt sitten pois typeryyteni kanssa. Minusta vaan tämä lynkkays-tyyli on ikävää...
Oikeasti, mieti nyt itekin. Ap:tä tässä neuvotaan, eikä jaeta mitään jumalallisia tuomioita. Kai hän nyt itse tietää, onko pettänyt vai ei!
Itse yritit lynkata ap:tä, joten ihan turha kerjätä sääliä.
Sinä luulet, että meidän pitää kaivaa "Totuus" esille ap:n "valheiden" takaa.
Ja yrität siis vihjata, että ap valehtelee.
tajusin omassa tilanteessani, että samalla tavalla mieskin voi epäillä naista, kuten minulla kävi. Mies laittoi minun syyksi, kuten ap:nkin mies. Ja nyt ap syyttää miestä myös siitä syyllistämisestä. Mutta kuten jo kyselin siitä, että jos on muitakin syitä epäillä pettämisestä, niin asia on TÄYSIN eri. Mutta jos ainoa epäily on tämä klamydiatesti. Ja vain yhden kerran testattu ja jos miehellä ei todistettavasti positiivinen. Äh, turhaa minä yritän tätä nyt vääntää.
Sitähän ap pyytää, ei mitään todisteluja miehensä syyttömyydestä. Varmasti 99,9% näytteistä näyttää totta. AP haluaa apua tilanteeseensa, ei mitään todennäköisyyslaskelmia, oletan.
tajusin omassa tilanteessani, että samalla tavalla mieskin voi epäillä naista, kuten minulla kävi. Mies laittoi minun syyksi, kuten ap:nkin mies. Ja nyt ap syyttää miestä myös siitä syyllistämisestä. Mutta kuten jo kyselin siitä, että jos on muitakin syitä epäillä pettämisestä, niin asia on TÄYSIN eri. Mutta jos ainoa epäily on tämä klamydiatesti. Ja vain yhden kerran testattu ja jos miehellä ei todistettavasti positiivinen. Äh, turhaa minä yritän tätä nyt vääntää.
Kukaan ei voi tietää, mitä olet ketjussa kirjoittanut.
Kommentoin tuota nimenomaista kirjoitustasi, eikä siinä ollut riviäkään tästä, mitä nyt selität.
Ja hei: kuten sitaateista käy ilmi, nykyään klamydiatestit ovat hyvin luotettavia, eivät anna virhepositiivisia tuloksia.
Joten ap:llä ON klamydia, ja koska hän ei ole pettänyt miestään, se on mies, joka on pettänyt. Minkä mies tietysti oikein hyvin itsekin tietää.
syytä olettaa, että ihmiset tietää miehen pettäneen vai onko se vain sun oma intuitio?
on mun kirjoittamia, eli sen jolla kokemus yhdestä väärästä positiivisesta tuloksesta.