Onko teillä kirkasvalolamppu? Entä heräämisvalo?
Onko niistä apua? Millainen teillä, kehu jos olet johonkin tiettyyn tyytyväinen. Pakko käyttää kaikki keinot hyväksi tässä lisääntyvässä pimeydessä mutta kauheen kalliita ne vaan on, ei ole hinnat laskeneet vuosien myötäkään.
Kommentit (3)
Olen käyttänyt kirkasvalolamppua jo vuosia, vein slellaisen tavallisen työpaikalleni. Viime talveksi hankin kuitenkin tuon pienen Philipsin, jonka sininen valo vastaa juuri sitä aamuvalon aallonpituutta, joka hypotalamukseen päästessään herättää ihmisen. Se on erittäin pieni, jotain 12 x 12 cm ja ladattava, joten ei tarvitse johtoa. Nostan sen lehden päälle kun luen. Sen voi ottaa myös matkalle mukaan jolloin voi hoitaa jetlagia.
Maksaahan se, mutta mielialalääkkeet maksaisivat vielä enemmän.
Minulla on myös Philipsin sarastusvalo, mutta sitä en voi käyttää valohoitoon, koska mieheni herää eri aikaan ja se valaisee koko huoneen. Herään heti, kun se alkaa vähänkin sarastaa eikä se koskaa ehdi linnunlauluuna asti.
Kirkasvalosta en hyötynyt mutta halpis bilteman wake up light on tosi mukava tapa herätä
Hankki viime talvena, kun ei meinannut päästä sängystä ylös aamuisin. Auttoi huomattavasti, kesällä ei ollut käytössä, varmaan nyt kohta taas on syytä ottaa käyttöön...
Itse harkitsen kirkasvalolamppua, koska tuosta miehen sarastusvalosta ei itselleni ole iloa (herätys eri aikaan).