Ootteko huomanneet, että naiset joiden isä on kuollut hakeutuvat reilusti vanhempien herrojen kanssa
seurustelusuhteeseen tai naimisiin? Onko niinku joku isän korvike juttu?
Kommentit (25)
Mun isä on kuollut ja mieheni on 12 vuotta nuorempi kuin mä.
pikemminkin itseäni nuoremmista miehestä.
Ystävättäreni isä on myös kuollut, hänen miehensä on häntä 3 kk vanhempi. Ihan viiden pennin psykologiaa siis sulla.
Omissa tutuissa ne jotka ovat hakeutuneet (selkeästi) vanhempien miesten seuraan ovat kaikki sellaisia joiden isät ovat elossa.
Tosin tunnen vain 2 joiden isä on kuollut kun ovat olleet lapsia-nuoria aikuisia, molemmilla suht saman ikäiset puolisot.
Mä olen tapaillut niin vanhempia, kuin nuorempia, tosin useimmiten mua lähestyvät ne väh. 10 vuotta vanhemmat. Mä olen ajatellut myös, että eipähän ihan heti ole syytä vaihtaa nuorempaan.
Mutta nuo nuoremmat ovat ärsyttäneet mua lapsellisuudellaan, ja vähäisellä elämänkokemuksella. Harva ymmärtää mun vaikeampia kokemuksiani.
Ja ne vanhemmat ovat ärsyttäneet lopulta sillä, että heille se naisen nuori ikä onkin itsetarkoitus, ts. juuri siksi ovat mua lähestyneet, ja haussa on koko ajan ehkä ollut vielä nuorempi.
Enää en ottaisi kuin suurinpiirtein saman ikäisen, mutta hepä eivät ole kiinnostuneita minusta.
Isäni on kuollut, hän oli väkivaltainen alkoholisti eläessään.
npiirtein saman ikäisen, mutta hepä eivät ole kiinnostuneita minusta.
Isäni on kuollut, hän oli väkivaltainen alkoholisti eläessään.
Tiedän ikäero pariskuntia, mutta mitään tällaista syytä ei ole. Itsekin olen aina pitänyt itseäni vanhempia miehiä enemmän miehinä kuin samanikäisiä tai nuorempia, enemmän joku tällainen syy? Pettymys nuorempiin?
Tiedän pariskuntia myös joissa mies nuorempi kuin nainen, kuten vanhempani ja äitini isä oli kuollut heidän alkaessa seurustella.
tai ehkä isä on elossa, mutta isäsuhde on ollut huono.
miehen kanssa. Siinä meni ap:n teoria.
myös äitini siskolla itseään huomattavasti nuorempi mies, eli ehkä he ovat ottaneet nuoremmat, jotta saisivat pitää ne pidempään? Oma mieheni muuten vanhempi seitsemisen vuotta, mutta ikäisenäni pidän.
Hölynpölyä. Isäni kuoli ollessani 16. Ensimmäinen mieheni vuoden vanhempi minua ja nykyinen 5 vuotta nuorempi. Tuttavani oli 15, kun äiti kuoli ja isä jo aiemmin. Miehensä 13 vuotta nuorempi ja lukuisia muitakin esimerkkejä, joten ei onnistunut kyökkipsykologia tällä kertaa.
Mieheni on minua 4 vuotta nuorempi, tosin olimme yhdessä jo isäni eläessä. En kyllä ole mielestäni erityisen kiinnostunut vanhemmista miehistä romanttisessa mielessä, mutta täytyy myöntää, että viihdyn kyllä töissäkin 50-60 -vuotiaiden setien seurassa. Ja he taas suhtautuvat minuun jotenkin holhoavasti :) vaikka eivät edes varmaan tiedä, ettei minulla ole isää.
Minun isäni kuoli kun olin 14 v.
Aviomieheni on 3 vuotta minua vanhempi, ei mielestäni 'reilusti vanhempi herra'.
Vanhoihin miehiin en ole koskaan tuntenut vetoa.
Nuori nainen meni naimisiin 20 vuotta itseään vanhemman miehen kanssa, joka oli vain 7 vuotta nuorempi kuin tytön edesmennyt isä.
Oma isäni on ihan hyvissä ruumiin ja sielun voimissa eli ei ole ollut tarvetta korvata häntä. Oletko tullut miettineeksi, miksi sua vaivaa niin paljon se, että toisilla on itseään vanhempi puoliso? Voisiko siinä olla takana joku trauma?
Isäni on kuollut vuonn -80.
Mieheni on minua neljä vuotta vanhempi, ja se rassaa minua. Nuoruusmuistomme ovat aivan eri luokkaa, musiikkimaku eli planeetoilta. Noinkin pieni ikäero voi olla rasite. Haluaisin samanikäisen.
Pitää paikkansa,,,, lue siitä tehtyjä väitöksiä
Mun isä kuoli kun olin 6-vuotias ja suurin ikäero on ollut 6-vuotta, joka on aviomieheeni.
Ja ei en pidä kovinkaan suurena tuota ikäeroa.
Silloin kun menee yli 10 vuoden se ero niin silloin on suuri ikäero mielestäni.
No joo, jostain varmasti tuo kuusi vuottakin on suuri ero, mutta kukin taplaa tavallaan. Ei se rakkaus ikää katso. ;)
miesten kanssa styylanneill on olleet isät elossa.
Mieheni on minua neljä vuotta vanhempi, ja se rassaa minua. Nuoruusmuistomme ovat aivan eri luokkaa, musiikkimaku eli planeetoilta. Noinkin pieni ikäero voi olla rasite. Haluaisin samanikäisen.
Ei se ikäero tuohon vaikuta niin paljoa, vain ja ainoastaan se, että te olette erilaisia ihmisiä.
Kaikilla ihmisillä on nuoruusmuistot "eri luokkaa", eihän kaikilla saman ikäisilläkään ne muistot ole "samaa luokkaa"..
Ehkä sulla nyt on vain ongelma ylipäätään sitä miestäsi kohtaan (jos edes naimisissa olette?), eikä sitä kohtaan että teillä on 4 vuotta ikäeroa?
Minulla on ollut samanikäinen, 9v nuorempi ja 7v vanhempi pitkä suhde. Onko isäni kuollut?