Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena-kierukasta

Vierailija
22.09.2011 |

on puhuttu täällä jo ja paljon mutta vielä jatkan:

Minulla ollut ko vempain nyt vuoden ja olen odottanut kuin kuuta nousevaa että kuukautisvuodot häviäisivät, niinkuin Mirena useimmille vaikuttaa. noh, nyt vuoden odotuksen jälkeen sitten toive kävi toteen MUTTA.. tulod on se että on siistiä ja näppärää kun ei ole mitään vuotoja, mitään suojia ei tarvitse enää ollenkaan mutta avioelämäni taas suistuu alamäkeä ja kovaa koska kaikki seksuaalinen halu tai edes ajatus seksistä on tipo tiessään, sinne meni vuotojen mukana. Olen nyt 2 kk ollut kuin mätä lahna, kuiva kuin erämaa, tunnoton ja haluton. Anio mitä tunnen iltaisin on syvää rakkautta ja kiintymystä miestäni kohtaan plus tietysti halua nukkua, mutta that's all. Ymmärrän hyvin itsekin että näin ei voi kauaa jatkua tämän aiheuttamatta ongelmia. Johtuuko tämä kierukasta vai jostain muusta? Menenkö lääkäriin? Olisko jotain hormonihoitoa millä saisin asian korjaantumaan tai jopa kuukautiset takaisin? Jos poistatan kierukan silloinkin jäljelle jää vain ja ainoastaan huonoja vaihtoehtoja.

Osaako kukaan auttaa?? Olenko liian hätäinen tämän 2kk-jakson jälkeen vai onko tämä vain joku "elämänvaihe"?? Haluaisin haluta mutta kun en vain halua. Yhtään mitään enkä ketään, ei siis ole kyse että miehessäni olisi jotain "vikaa". Haluan apua, mistä pyytää? Muilla samankaltaisia kokemuksia??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan pieni hormonimäärä on sellainen että ei se päähän vaikuta. Minulla kapistus on ollut nyt 10v ja toimii hyvin edelleen... Ja seksiä on miehen kanssa 1-2 krt viikossa. Vaihtelua tosin siinä on kovasti

Vierailija
2/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kuukautisten pois jääminen on kierrukan syytä/ansiota, mutta itse sen VUODON pois jääminen ei ole haluttomuuden syy. Kirjoituksestasi sai nimittäin sellaisen kuvan, että syytät nimenomaan kuukautisten pois jäämistä haluttomuudesta etkä niinkään kierrukan hormoneja. Siksi niin moni täällä tarttui siihen kuukautisvuoto-aspektiin. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hormonikierrukan sanota kestävän 5-7 vuotta?

Etkö pelkää, että tulet raskaaksi?

Ja itse asiassa valmistajan sivuillakin todetaan, että libidon väheneminen on aika todennäköinen sivuvaikutus!

Vierailija
4/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk on lyhyt aika, mutta oletko varma ettei tuossa ole taustalla alitajuinen halu tulla raskaaksi ja siksi hormonikierukka vie myös halut? Toisaalta, ei se kaikille sovi, tiedän monta, jotka on sen poistattaneet.

Vierailija
5/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut Mirena jo kohta 2 vuotta ja samoja kokemuksia täälläkin ollut. Oikein superehkäisy, kun välillä menee pitkiäkin aikoja että koko homma tulee mitenkään mieleen. Tosin, toki tällä elämänvaiheellakin oma osuutensa, pikkulapsivaiheessa ja työelämän puristuksessa jää unetkin aika vähiin ja sekään ei asiaa auta. Useimmiten mielessä todellakin ensimmäisenä nukkuminen eikä mikään muu!

En tiedä kuvittelenko vaan, mutta voisiko olla että nyt "liika hormonitaso" kierukassa olisi vihdoin tasoittumassa ja joskus jopa itsäkin tekee mieli. :-) Onneksi mies osaa "vängätä" ja kyllähän sitä sitten itsekin syttyy touhulle. Harmittaa vaan, että se oma-aloitteeseen ja kipinä touhuun on kadonnut. :-( Mutta olen tänne asti jahkaillut asiaa, kun vihdoin olen saanut naaman kuntoon (kaikki hekäisyjen vaihdot aiheuttavat aina näppylöitä) ja kuukautisetkit jäivät kokonaan pois jo muutaman kuukauden jälkeen! Ihan loistavaa!

Mutta jos joku tietää miten tuota kierukan aiheuttamaan haluttomuutta voisi balansoida, niin pliis vinkkejä jakoon!

Vierailija
6/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttiko kierukka haluttomuuteen ennen kuin kuukautiset loppuivat? Mun käsityksen mukaan hormoonitoiminta menee lamaan kierukalla heti kun se laitetaan (tai muutaman viikon sisällä) joten ei kai se pelkkä menkkojen loppuminen muuta itsessään mitään.. Mulla on ollu Mirena kaks vuotta mut ei oo ollu haluttomuutta, ehkä jonkin sortin tunnottomuutta kylläkin. Menkat on mulla jatkunu pienenä tiputteluna ainakin tähän asti. Viimes kyllä kesti enää kaks päivää ja sekin vain tuhrua, mutta kuitenkin. Mutta kuten sanoin, ne hormoonit on alusta asti samat (määrä jopa vähenee ensimmäisen puolen vuoden jälkeen) ja joillakin vaan menkat loppuu. Voihan se olla että se haluttomuus kehittyy pikkuhiljaa kun hormonitoiminta "on lamassa". Käy gynellä. Jollekin se aiheuttaa tuota. Eihän se mukavaa ole.. ite ottaisin varmaan pois jos näin kävisi.. Miehen Jonkinasteisesta haluttomuudesta kärsineenä tiedän että se on helvettiä toiselle osapuolelle.

Vierailija
7/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe kierukan vaikuttaneen tähän halu-asiaan aiemmin. Tosiaan, vuodot jäivät pois ja nyt muutaman kuukauden jälkeen osaan yhdistää vuotojen poisjäännin ja haluttomuuden toisiinsa.

On meillä "hiljaisia aikoja" ollut ennenkin, silloin ensimmäisellä kierroksella lasten ollessa pieniä. Mutta silloin on ollut muutakin kriisiä vanhemmuudessa ja väsymystä jne. Nyt "iltatähti" on 1,5-vuotias, että ehkä tämä liittyy myös tuohon lapsen ikään ja sen vaiheen rasittavuuteen.. isommat ovat koululaisia jo. Olen 35-vuotias ja aiemmin en siis ole kierukkaa käyttänyt, tämän vuoden vain. Harmittaa vain kun meillä on "kaikki" periaatteessa hyvin nyt ja suhde itsessään toimiva mutta ei mun mies ilman seksiä pysty elämään. Säälistä annan kyllä mutta huomaahan se että mua sattuu ja ei huvita niin paha mieli on sitten kaikilla.

Vierailija
8/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö mikään saa sua "päälle"?

Vierailija
9/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen apteekkiin ja hanki Aco-sarjan intime protection voide (tms) ja hetken voisit käyttää myös Pausanolia. Todellakin toimii!

Ja se kuukautisten pois jääminen ei tosiaan ole syy vaan seuraus. Eli kertoo tosiaan siitä, että kierrukka toimii ja kohdun limakalvo ei enää paksune eikä näin ollen enää poistu kuukautisvuotona. Ei siis sinänsä vaikuta itse halukkuuteen mitenkään.

Vierailija
10/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittyä pikkuhiljaakin, mut voi olla se on myös päänsisäistä. Mutteei se menkkojen poisjäänti sinällään vaikuta paitsi ehkä päänuppiin.. :) Käy siellä gynellä puhumassa, jos ne osais auttaa. Oletko kokeillut muita "lääkkeitä" haluttomuuteen? Mielikuvitusta, alusvaatteita, kertomuksia, aikuisviihdettä, kuulatkin tms. voi auttaa kun päivän puristelet niitä niin verenkierto genitaalialueella lisääntyy samoin kuin kiihottuessa.. aivoistahan se seksuaalisuus kuitenkin lähtee. Koetko miehesi haluttavaksi? Terv. tuo ed.

Vierailija
11/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halukkuuteen ja haluttomuuteen haluaisin kuitenkin sen verran vielä itse kommentoida että näinhän se kuitenkin menee että tietty hormonitaso tarvitaan jotta elimistö toimii niinkuin toimii lisääntymisen mahdollistavaksi ja se kulkee käsi kädessä aivojen toiminnan (tässä tapauksessa halukkuuden/haluttomuuden) kanssa. Se että kohdun limakalvo ei enää paksune on myös hormonitason ansiota/syytä. Seksuaalista halua ei ole ilman hormoneita vaikka aivot löytyisivätkin.

Mulla on "vanhat" geishakuulat tuolla jossain kaapin perällä, olin jo totta puhuen unohtanut koko kapistukset! Kiitos vinkistä, kaivan ne esiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi