Mitä siivoat tänään? Mitä kotitöitä tai muita hommia aiot tehdä?
Itsellä olisi suunnitteilla (tässä muistilistaa itselleni :D)
-Vessasta peilikaapin siivous
-Eteisestä siivota korit joissa lapasia ja pipoja yms..
-järjestää kengät ja takit
-Eteisen lipaston laatikot (sullottu täyteen ties mitä roskaa ja tavaraa)
-Imuroida
-laittaa tiskit
-pestä koneellinen pyykkiä
-neuloa aloitettu lapanen valmiiksi
-käydä kaupassa
-käydä kirjastossa
-tehdä ruokaa x 2
-hakea ja viedä lapsia kerhoihin ja kouluun
-käydä kävelyllä illalla jos jaksan ja ehdin
-ehkä vielä shoppaamassa uusia koreja kylpyhuoneeseen
Kommentit (25)
Kohta ajattelin mennä haravoimaan vähäsen. Voisin pestä koneellisen pyykkiä, tyhjentää tuhkaämpärin ja täyttää sen (on pitäny tehä jo useamman päivän ajan, mutta hupsista, unohtunu) ja ehkä vessan voisi pesasta jos jaksan. Lakanat vois vaihtaa kun mies tulee töistä, se saa laittaa pussilakanat koska osaa sen mua paremmin :D
Tehokkaana tyttönä tein jo tämän päivän isoimmat urakat eli vaihdoin lakanat, pistin pyykkikoneen pyörimään ja viikkasin edelliset pyykit kaappiin, laitoin tiskit, pesin keittiön pöydät, imuroin ja pyyhin pahimmat tahrat lattioista. Jotain ruokaa pitäisi vielä keksiä ja koneiden pysähdyttyä laittaa pyykit kuivumaan ja astiat kaappeihin.
se täytyy siis tyhjentää, tiskikone myös. Ajattelin nukkua kahden tunnin päikkärit lisäksi ja sit teen illaksi ruuan. Muutenpä täällä onkin kaikki kunnossa.
Vessat pesin eilen ja siivoilin hiukan. Niin ja tein myös useamman päivän ruokaostokset eilen.
kun kerta oot kotona! Mä räjähtäisin, jos mulle tyrkättäis imuri kouraan työpäivän jälkeen, jos toinen on ollut kotona koko päivän, eikä ton kummempia hommia ole.
Olen niin järjettömän kipeä ja taisin aamulla pyörtyä jo kerran? Joten tänään pidän "lakisääteisen" saikkupäivän ja yritän pitää lapset ruodussa kunne mies tulee töistä :D
Siivooja kävi eilen ja putsasi talon lattiasta kattoon. Muuten hoitelen vain flunssaista vauvaa. Miehen isä lupasi vieläpä hakea vanhemman lapsen hoidosta :) joten rauhallinen päivä on tiedossa. Kaikenlaista kauppahommaa ja muuta olisi kyllä, mutta en halua lähteä ronttaamaan tuota pientä rohisijaa ympäri kyliä. Ehtii ne hommat sitten viikonloppunakin.
Pyykitolen ripustanut. Parit miehen paidat silitän. Siinä kaikk. Ehkä lähden sienimetsään, mutta se ei kyllä ole kotihomma
Lapset laitan nukkumaan, ja siinä samalla kudon villasukkia valmiimmaksi, mutta en laske näitä kotihommiksi.
Saatan illalla pestä koneellisen pyykkiä, siinä se. Kokkaillaan varmaan miehen kanssa yhdessä.
Imuroida
laittaa tiskit
2Xpyykkisatsi
siivota yks iso kaappi
kuskata lapsia
laittaa ruoka
käydä kaupas tai taikoa ruoka kaapista
käydä postissa
kuskata lapsia
ehkä peilikaapin siivous, mutten taida ehtiä
Ap on kyl nopea jos noi kaikki ehtii! Mulla menis siihen lapaseen jo puoli päivää ainakin...
se on mulla aina torstaisin
-paikat järjestykseen
-imurointi
-lattioiden luutuaminen
-pölyjen pyyhkiminen
-vessan pesu
ja sitten on taas ihana aloittaa huomenna viikonlopun vietto kun on puhdasta.. :)
En jaksa enkä viitsi. Huomenna on kuitenkin samat hommat taas edessä. Ei tässä kaatopaikassa tunnu, vaikka jättäisi yhden päivän väliin.
Lapsille sulatan pakkasesta jotakin sapuskaa.
laittaa tiskit? Ja jos tällä nyt tarkoitetaan jotain koneeseen laittamista, niin voi tsiisus!
en aio tehdä yhtään mitään kotitöitä. Siivoan kerran viikossa max jos silloinkaan.
-Kissanhiekkalaatikon tyhjäys,pesu ja puhtaat hiekat sisään
-Tiskikoneentyhjäys, muutama kertynyt likainen sisään
-Koneellinen pyykkiä pyörimään, kuivumaan, eiliset kuivuneet pyykit viikkaan kaappiin
-Lakanoitten vaihto, jos ei sada petivaatteet ulos tuulettumaan
-Vessanpesu
-Takkaan tulet
-Pölyjen pyyhintä
-Ruuanlaitto
-Muuten sitten oleskelua ja leikkiä vauvan kanssa
Kunhan mies tulee kotiin, niin hän imuroi ja pesee lattiat.
Olikohan siinä kaikki..
Ei millään pahalla, mutta mitä tarkoittaa
Vierailija - 22.09.11 10:01 (ID 13451900)
laittaa tiskit? Ja jos tällä nyt tarkoitetaan jotain koneeseen laittamista, niin voi tsiisus!
päivällisen, ja hoidan myös eläinten ruokinnat.
Muu aika menee kuskaillessa muksuja peleihin ja niissä kannustamiseen.
ja lajiteltujen pyykkien (neljä koneellista) laitto kaappeihin. Ja kanervia aion käydä hakemassa pihalle.
Jos ehdin, tarkoitus olisi tehdä puolikas viikkosiivous tänään eli pölyjen pyyhintä ja imurointi puolesta kämpästä. Huomenna sitten ehtii toisen puoliskon hoitaa, ja pääsee viikonlopun viettoon puhtaaseen kotiin :)
Myöskin "kone on käynyt" eli siis pesuohjelma on valmis :D Murrejuttuja..