Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

120 kg painava tuttu sanoi synnytyksen olleen kuin pieraisu!

Vierailija
21.09.2011 |

Ja ihan ekan lapsensa sai. Siitä tuleekin mileeni, että kuinka paino korreloi ensisynnytyksen pituuden kanssa?

Eli

painoindeksi ja ensisynnytyksen kesto + ikä silloin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino raskauden lopussa 72 kg, ennen sitä 58 ja ikää oli 21v:)

Vierailija
2/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa synnytyksesä päino 55kg

kesti 4h, sattui helvetillisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti kahdeksan tuntia. Mitat 169/65.

Luomuna mentiin eli kipu oli sen mukaista...

Vierailija
4/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti kahdeksan tuntia. Mitat 169/65.

Luomuna mentiin eli kipu oli sen mukaista...

Vierailija
5/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistuksia lähes kaksi vuorokautta, olin synnytyssalissa, ei mitään tapahtunut, yliaikainen vauva. Sektioksi meni. Painoin 98kg. Eli ei tältä läskiltä lähtenyt se vauva kovin helposti tulemaan.

Vierailija
6/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieraisin ja lapsivedet meni ja kun otin housut pois, siellä oli vauva. En mitään huomannut ennen kuin ahtaaksi kävi.

Vierailija
7/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiasia nyt kuitenkin on, että hoikemmalla on yleensä helpompaa. olen kuullut useammalta kätilöltä että ihannesynnyttäjä on hoikka ja pitkä. silloin lantion luut antavat helpommin periksi = tekevät tilaa lapselle.

Vierailija
8/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino vaikuttaisi synnytyksen helppouteen?

Vierailija
9/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli painoa loppuajasta 70kg ennen raskautta painoin 60kg synnytys kesti 24h ja vauva revittiin imukupilla kun ei oikein mahtunut tulemaan liekkö minun pienellä koolla väliä, pituutta ei ole kuin 150cm ja vauva 3800g

Vierailija
10/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino vaikuttaisi synnytyksen helppouteen?

eikä jaksa ponnistaa. Eli juuri päinvastoin ko ap sanoo. Minun serkku, ihan hoikka normipainoinen, on synnytyksestä samaa mieltä.

Vierailija
11/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen kesto 31h josta ponnistusvaihetta 1,5h. Paino ennen raskautta 87kg, ennen synnytystä 108kg.

Vierailija
12/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans sai synnyttää ensisynnyttäjänä ymmärtääkseni hyvinkin normaalit 9 tuntia. Ja en tiedä niinkään onko "läskit niin huonokuntoisia" että ei jaksais ponnistaa, mutta yleisesti synnyttäminen on ylipainoisille kuulemma hankalampaa. Vähintään siksi, että sitä tulevaa äitiä on enemmän (mm. tutkimukset voi olla vaikeita tehdä) ja kaikki asennon vaihtamiset voi tuottaa ongelmia ja onhan sitä rasvaa siellä alapäässäkin yleensä enemmän, joten vauvalla mahdollisesti ahtaammat paikat tulla.

Ja nämä ei kylläkään koske muutakuin oikeasti lihavia ihmisiä. Ärsyttää tuollaisten 5 kg ylipainoisten leimaus. Mielestäni "läski" ei ole, ellei BMI ole yli 35, niinkuin allekirjoittaneella. Ja läski on sitäpaitsi kamala sana.

Vierailija
13/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen ja kakkonen syntyivät vuoden välein.Tuolloin lähtöpaino 68kg.Kuopuksen aikaan lähtöpaino 88kg.Olen 166cm pitkä ja kaikista kolmesta raskaudesta tuli n.7kg

1.synnytys kesti 8 tuntia,ponnistus 20min

2.synnytys 5 tuntia,ponnistus 1 min

3. synnytys kesti käynnistyksen aloittamisesta luettuna n.9tuntia,ponnistus n.20min

Vierailija
14/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino 128 kun synnyttämään menin. Kesto 4 tuntia (ponnistus alle 5 min). Olin yllättynyt, koska olen aina ja kaikkialta kuullut että synnyttämiseen tarvitaan hyviä lihaksia ja olin siksi asiasta aika huolissani. Kävi ilmi että (kun on paljon tilaa mistä tulla) niin enemmän väliä on sillä kuinka hyvin osaa rentoutua. Tai voihan se tietysti olla että kaiken sen läskin alla oon tosi timmissä kunnossa :D

ps oli muuten luomu synnytys mutta vaikka oli nopea ja ilmeisesti keskimääräiseen verrattuna helppo niin en mä sitä pieremiseen vertais

Vierailija
15/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino 128 kun synnyttämään menin. Kesto 4 tuntia (ponnistus alle 5 min). Olin yllättynyt, koska olen aina ja kaikkialta kuullut että synnyttämiseen tarvitaan hyviä lihaksia ja olin siksi asiasta aika huolissani. Kävi ilmi että (kun on paljon tilaa mistä tulla) niin enemmän väliä on sillä kuinka hyvin osaa rentoutua. Tai voihan se tietysti olla että kaiken sen läskin alla oon tosi timmissä kunnossa :D

ps oli muuten luomu synnytys mutta vaikka oli nopea ja ilmeisesti keskimääräiseen verrattuna helppo niin en mä sitä pieremiseen vertais

ikää oli 26

Toinen menikin sitten sektioon koska oli väärässä asennossa.

Vierailija
16/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OT, mut miten aina kuvitellaan, että läskit on huonokuntoisia. Kokeile itse kantaa vaiks 40 kilon reppua ja marssi sen kanssa koko ajan, niinkuin minäkin. Voin kertoa, että olen varsin hyväkuntoinen, kun sitkutan menemään ylipainoineni hoikan n. 50 kg:n lenkkikaverini kanssa. PS hän ei jaksa nostaa 15 kg painoista koiranruokasäkkiä.... ja mä ns. kannan 2 säkkiä koko ajan. ....kele

Vierailija
17/18 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen: Pituus 163cm ja Paino 80kg. Synnytys 4h 30 min

Kuopus: Pituus 163cm ja Paino 84kg. Synnytys 3h 30 min.

Molemmat sattui ihan helvetisti! Ei todellakaan ollu mitään "pierasuja".

Mutta yksi ystävä 157cm ja 45kg sanoi ettei sattunut ollenkaan. Pientä "menkkakipua" ja siinä se. Synnytys kesti hänellä n.5 h.

Vierailija
18/18 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tuntia kesti synnytys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme