Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa nää "sulla ei oo ollut voimakastahtoista koiraa" sitten itelläs-kommentit.

Vierailija
21.09.2011 |

Aika monella meistä on ollut laumanvartijaa, rotikkaa, amstaffia, staffia jne eikä meidän silti tarvitse käyttää sähköpantaa, potkia, retuuttaa, puolihirttää koiraa. Väkivallan konstit ovat huonon kouluttajan tunnusmerkit. Liian vähän aikaa koiralle ja oma sadistinen mahtailun tarve.

Tarpeeksi aikaa koiran kanssa jo pennusta, ei 10h h yksin joka päivä ja sitte "pieni laatuhetki" illalla. Johdonmukaisuus koko laumalla koiraa kohtaan. Riittävästi koulutuksen ja lenkin lisäksi muita harrasteita: agi, raunio, tms. Sekä paljon sitä positiivista vahvistamista ja yhdessäoloa. Ja ihan ilman ihme showmeininkiä kasvaa koirastakin kelpo laumanjäsen.

Pelolla alistettu koira on kuin aikapommi, joka vain odottaa räjähtämistä ja se voi tapahtua kun joku tietämätön lapsi vaikka tekee sellaisen eleen joka koiran aivoissa tietäisi emännältä kipua, mutta lasta vastaan uskaltaa puolustautua.

Molemminpuolinen kunnioitus saa koiran vaikka uhraamaan henkensä emännän puolesta ja muutenkin siitä kasvaa neuvokas ja nokkela yksilö kun yhteispeli sujuu ja yhteiselo on kivaa. Eikä koiraa koeta rasitteeksi vaan iloksi.

Mutta se se positiivinen tie on työläämpi ja siksi surullisesti moni valitsee sen helpoimman tien ja pönkittää omaa egoaan koiran kustannuksella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on hermostoperäinen vika päässä, ja joka sen vuoksi on ollut aika haastava nuoruusiässä. Ikinä ei olla käyty käsiksi, ei pahoinpidelty, peloteltu tai alistettu. Ja _juuri sen vuoksi_ meillä on nykyään hieno koira, iloinen, tottelevainen, luotettava. Vaativallekin koiralle on olemassa muita keinoja kuin väkivalta, ja apua saa kun hakee sitä oikeasta paikasta (kuten eläinlääkäriltä).

Vierailija
2/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti upea koira :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aihe vapaahan tämä on, joten keskustelkaa vain. Mutta toki varmaan koirapalstoilla tulisi ehkä hedelmällisempääkin keskustelua.

T. se kolmosen tylsimys

Vierailija
4/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan käy sääliksi ne koirat joita kohdellaan huonosti.

Vituttaa ne puolustelut että "en mä sentään piekse koiraa" ihan sama kuin olisi ok pahoinpidellä ihmistä, kunhan tälle ei tule mitään näkyviä vammoja,tai vammoja ollenkaan.

Myös tietämättömyys on huono asia koiran omistajalla ja vielä pahempi piirre on se ettei edes olla valmiita vastaanottamaan uutta, vaan pidetään niistä omista huonoista tavoista kynsin ja hampain kiinni.

Itketään kun koirasta tulikin täysin raivohullu ja koiran lopettamisen jälkeen otetaan taas uusi koira pilattavaksi.

Vierailija
5/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä teksti, olen samaa mieltä kanssasi. Voimakastahtoisia koiria on sekä niitä joilla on myös päässä vikaa. Ei kyllä mun päähän mahdu että miten tuollaisessa tilanteessa väkivalta tai sähköpannat olisi mitenkään edistäviä ratkaisuja.. :(

Vierailija
6/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkään mun omaa koiraani ei ole ikinä lyöty, käytetty sähköpantaa tai potkittu. V. Stillwellin menetelmät toimii ja ne on samat, mitä minä olen käyttänyt jo ekaan koiraani.

Koiran kunnioitusta ei saada pelolla. Pelolla saadaan aikaan alleen pissaava epävarma pelkopurija, jonkä lähellä on vaarallista oleskella.

Vierailija
7/9 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään nimessä saa 'uhrata henkeään' mun puolesta. Silloin on jotain väärin asioissa. Kyllä se olen minä joka laumaa suojelee, ei koira.

Näin ohiksena.

Vierailija
8/9 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pitäis tehdä voimakastahtoisen 7kk vanhan noutajauroksen kanssa, joka lenkkeillessä repii nykyään aina hihnaa, kiskoo mun hihoja, näykkii ja riekkuu. Sisällä tottelee kuin enkeli ja ennen toimi kaikki ulkonakin. Nyt murkkuikä puskee päälle ja minä olen se uhri.

Olen kokeillut vähän ja vaikka mitä. Olen yrittänyt seistä hihnan päällä, pitää käsiä kainaloissa ja tuijotella taivaalle, mutta välillä on vaikea pysyä tyynenä, jos koira nappaa hampaillaan pakarasta kiinni. Te, joilla on kultaistanoutajaa vaativampi rotu, voisitte nyt vähän neuvoa kuinka toimia.

Vierailija
9/9 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikanaan pysähdyin ja käänsin selkäni. Aikainsa pomppi ja kyllästyi.Leikkiä sitten tarpeeksi, mutta sinun pyytäessäkoiraa mukaan.

mitä pitäis tehdä voimakastahtoisen 7kk vanhan noutajauroksen kanssa, joka lenkkeillessä repii nykyään aina hihnaa, kiskoo mun hihoja, näykkii ja riekkuu. Sisällä tottelee kuin enkeli ja ennen toimi kaikki ulkonakin. Nyt murkkuikä puskee päälle ja minä olen se uhri.

Olen kokeillut vähän ja vaikka mitä. Olen yrittänyt seistä hihnan päällä, pitää käsiä kainaloissa ja tuijotella taivaalle, mutta välillä on vaikea pysyä tyynenä, jos koira nappaa hampaillaan pakarasta kiinni. Te, joilla on kultaistanoutajaa vaativampi rotu, voisitte nyt vähän neuvoa kuinka toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän