Jo on perkele suomalaiset haalarikauppiaat!!
Mikä siinä on, että joka ikisessä nettikaupassa lasten talvihaalarikoot loppuu 128 cm:n??
No ok, tahdon erästä tiettyä mallia, mutta suomalaisista nettikaupoista ei ole saatavilla, niinpä tilaan saman mallin isompaa kokoa ruotsista, tanskasta tai saksasta... Onhan ne eurot kivempi antaa ulkomaille.
Kommentit (27)
ettei lastenvaatteilla ole kysyntää isommissa koissa. Jo ekalla lapset menevät talvella farkuissa kouluun ja jos joku uskaltaa laittaa haalarin tai kumpparit, niin heti haukutaan vauvaksi. Ja ihan maalaiskylässä asutaan.
En ymmärrä lasten vanhempia miksi antavat lastensa paleltua pienestä pitäen ulkona. Tai no, ehkä se on helpompaa, kun sitten jää enemmän rahaa tupakkaan ja punkkuun.
En oo kyllä minäkään törmännyt ilmiöön, että 128 cm ja siitä ylöspäin olevat haalarikoot jäisivät kaupan hyllylle... Ei niitä siellä ainakaan ole, eikä myöskään nettikaupoissa myynnissä. Ehkä jotkut kummallisen väriset? (No niitäkään en itse ole nähnyt, mutta ehkä jollekin jäänyt käteen)
Mut enivei, mä tilaan hienon haalarin muusta maasta, olisin vaan mielummin tukenut edes hitusen jotain suomalaistakin, eli sitä kotimaista nettikauppiasta, tässä ostoksessa.
-ap-
Jos esim. kouluikäisellä on haalari käytössä, niin jätättekö ne lahkeiden saapaslenkit paikalleen, eli suostuuko lapset käyttämään niitä lenkkejä kengän alla?
pakko ostaa Legon haalari? Osta Didriksons, hyvä laatu, pitää vettä, näyttää isompien lasten vaatteelta eikä vauvanhaalarilta ja löytyy urheiluliikkeistä. Sieltä yleensäkin kannattaa etsiä ulkoiluvaatteita vähän isommille lapsille, edullisempia kuin kilpavarustelu-mammojen merkit.
Se Legon haalari ei oo sellainen kummallinen vyötärökiristeinen kasarimalli, vaan näyttää mun mielestä vähemmän vauvahaalarilta ja enemmän teinien muotihaalareilta, mikä nyt sinänsä ei oo kriteeri, mutta miellyttää silmää enemmän. Lisäksi se väljä vyötärö on kuulemma käytössä kivempi. Ja se Legon haalari ei oo mun mielestä mikään törkyhintainen :-)
-ap-
Suomessa lapset aikuistetaan niin aikaisin ettei lastenvaatteilla ole kysyntää isommissa koissa. Jo ekalla lapset menevät talvella farkuissa kouluun ja jos joku uskaltaa laittaa haalarin tai kumpparit, niin heti haukutaan vauvaksi.
Olin vähän järkyttynyt, kun täällä joku kirjoitti, että eihän ekaluokkalainen voi käyttää kurahaalaria kotipihalla... Siis eikö ekaluokkalainen ole vielä pieni ja leiki myös kuraisia leikkejä?
Jos esim. kouluikäisellä on haalari käytössä, niin jätättekö ne lahkeiden saapaslenkit paikalleen, eli suostuuko lapset käyttämään niitä lenkkejä kengän alla?
kun pihalla lumessa möyriminen ei oo mikään hienosteluhetki. Lapsi siis tahtoo laittaa ne lenkit kengän alle, jottei mee lunta punttiin.
pakko ostaa Legon haalari? Osta Didriksons, hyvä laatu, pitää vettä, näyttää isompien lasten vaatteelta eikä vauvanhaalarilta ja löytyy urheiluliikkeistä. Sieltä yleensäkin kannattaa etsiä ulkoiluvaatteita vähän isommille lapsille, edullisempia kuin kilpavarustelu-mammojen merkit.