Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosta uimahallin pukuhuonekiistasta..

Vierailija
20.09.2011 |

Lapsia, halleja, tottumuksia = erilaisia.

Ei meillä 9v poika vieläkään halua mennä yksin miestenpuolelle. Onneksi on isänsä tai kaveri mukana.

Syynä: arkuus ja elektroniset pukukaapin lukot, jotka omakohtaisesti tiedän oikukkaiksi ja se, että pääsemme harvoin uimahalliin, joten harjoituskertoja pukuhuonehässäkästä on lapsella tosi vähän. Lisäksi tuo arkuus ilmenee siten, että menee herkästi lukkoon jos jokin menee mönkään eikä uskalla pyytää vieraalta aikuiselta apua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia, halleja, tottumuksia = erilaisia.

Ei meillä 9v poika vieläkään halua mennä yksin miestenpuolelle. Onneksi on isänsä tai kaveri mukana.

Syynä: arkuus ja elektroniset pukukaapin lukot, jotka omakohtaisesti tiedän oikukkaiksi ja se, että pääsemme harvoin uimahalliin, joten harjoituskertoja pukuhuonehässäkästä on lapsella tosi vähän. Lisäksi tuo arkuus ilmenee siten, että menee herkästi lukkoon jos jokin menee mönkään eikä uskalla pyytää vieraalta aikuiselta apua.

Kysytäänkö naisten puolen tytöiltä koskaan haluaako he, että iso poika tulee sinne? Ei.

Tehdään kuten pojat haluavat, tytöistä viis.

Onneksi teillä isä vie poikaa uimaan, ei pojan tarvitse kokonaan jäädä pois uinneista.

Vierailija
2/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt esimurkkutyttöjäkin miestenpuolella isän kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia, halleja, tottumuksia = erilaisia. Ei meillä 9v poika vieläkään halua mennä yksin miestenpuolelle. Onneksi on isänsä tai kaveri mukana. Syynä: arkuus ja elektroniset pukukaapin lukot, jotka omakohtaisesti tiedän oikukkaiksi ja se, että pääsemme harvoin uimahalliin, joten harjoituskertoja pukuhuonehässäkästä on lapsella tosi vähän. Lisäksi tuo arkuus ilmenee siten, että menee herkästi lukkoon jos jokin menee mönkään eikä uskalla pyytää vieraalta aikuiselta apua.

NÄissä keskusteluissa ja oman perheenkin käytännöissä ottaisi myös mutu huomioon?

Ei se oikeastaan ketään kiinnosta, miksi jonkun Jari-Petteri ei siellä uimahallissa kouluikäisenä yksin pärjää. Säännöt on sääntojä, ja jos ei niitä pysty noudattamaan, pysyy sitten poissa.

Mulla on muuten kolme poikaa, ja silti olen tätä mieltä.

Vierailija
4/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset on lapsia. Ja piste. Ymmärrän,että se voi olla tytöistä ahistaa,mutta suurinosa itse lapsuudesta muistan, että nakuiltiin ihan 7-8 vuotiaat sekaisin tytöt ja pojat saunassa. Kukaan ei kuollut traumoihin. Mun mielestä on outoa, jossain toisessa ketjussa luki että eskassa pojat ilkkuu ku on nähny tytön alasti? onko lapset sitten nykyään jotenki ylikehittyneitä? minä oon aikakin lapsieni kanssa nähny näitä lapsia vanhempien mukana ja omatki on olleet. Eikä oo kertaakaan siitä kukaan mitään numeroo nostanu. Eikä mun mielestä lapsen kehityksessä ole mitään vikaa jos ei halua tai osaa yksin miesten puolella olla. Minun mielestä sinne uimahalliin ei pidä niitten mennä, jotka 8 vuotiaana saavat traumoja pikku pojan pippelistä. Ja mistä tämänikäiset tytöt oppivat nolostumaan tai häpeilemään itseään? Vanhemmissa lienee epävarmuutta.. Ja hei,ainahan siellä voi olla pyyhe päällä jos se jonkun lasta niin kamalsti ahistaa. Melkein alastihan siellä uimahallissa ollaan,pieni kankaan pala peittona vaan :) take it easy av-mammat

Vierailija
5/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTTAISIVAT nämä normi lapsekin huomioon. 9-vuotias on ihan pikku lapsi. Ei varmasti kattele teiän Jemina-Jannikaa sillä silmällä.

tv. en ole ap

Lapsia, halleja, tottumuksia = erilaisia. Ei meillä 9v poika vieläkään halua mennä yksin miestenpuolelle. Onneksi on isänsä tai kaveri mukana. Syynä: arkuus ja elektroniset pukukaapin lukot, jotka omakohtaisesti tiedän oikukkaiksi ja se, että pääsemme harvoin uimahalliin, joten harjoituskertoja pukuhuonehässäkästä on lapsella tosi vähän. Lisäksi tuo arkuus ilmenee siten, että menee herkästi lukkoon jos jokin menee mönkään eikä uskalla pyytää vieraalta aikuiselta apua.

NÄissä keskusteluissa ja oman perheenkin käytännöissä ottaisi myös mutu huomioon?

Ei se oikeastaan ketään kiinnosta, miksi jonkun Jari-Petteri ei siellä uimahallissa kouluikäisenä yksin pärjää. Säännöt on sääntojä, ja jos ei niitä pysty noudattamaan, pysyy sitten poissa.

Vierailija
6/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suihkussa ollaan pyyhe päällä? Pitääkö tyttöjen NAISTEN puolella ollessa piilotella ja odotella että POJAT menevät pois?

Käykö nämä isot pojat koulussakin NAISTEN WC:ssä kun uimahallissakin ovat NAISTEN puolella?

että lapset on lapsia. Ja piste. Ymmärrän,että se voi olla tytöistä ahistaa,mutta suurinosa itse lapsuudesta muistan, että nakuiltiin ihan 7-8 vuotiaat sekaisin tytöt ja pojat saunassa. Kukaan ei kuollut traumoihin. Mun mielestä on outoa, jossain toisessa ketjussa luki että eskassa pojat ilkkuu ku on nähny tytön alasti? onko lapset sitten nykyään jotenki ylikehittyneitä? minä oon aikakin lapsieni kanssa nähny näitä lapsia vanhempien mukana ja omatki on olleet. Eikä oo kertaakaan siitä kukaan mitään numeroo nostanu. Eikä mun mielestä lapsen kehityksessä ole mitään vikaa jos ei halua tai osaa yksin miesten puolella olla. Minun mielestä sinne uimahalliin ei pidä niitten mennä, jotka 8 vuotiaana saavat traumoja pikku pojan pippelistä. Ja mistä tämänikäiset tytöt oppivat nolostumaan tai häpeilemään itseään? Vanhemmissa lienee epävarmuutta.. Ja hei,ainahan siellä voi olla pyyhe päällä jos se jonkun lasta niin kamalsti ahistaa. Melkein alastihan siellä uimahallissa ollaan,pieni kankaan pala peittona vaan :) take it easy av-mammat

Vierailija
7/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mamma ei sitä uskoisikaan. 7-vuotiaiden yleisin hakusana netistä on SEKSI että kyllä ne tuon ikäiset jo uteliaita on ja vastakkaista sukupuolta tuijottavat.

OTTAISIVAT nämä normi lapsekin huomioon. 9-vuotias on ihan pikku lapsi. Ei varmasti kattele teiän Jemina-Jannikaa sillä silmällä.

tv. en ole ap

Vierailija
8/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt esimurkkutyttöjäkin miestenpuolella isän kanssa. ap

Vai olisiko niin, että säännöt on tiukentuneet tässä ajan kanssa.

Joka tapauksessa mun mielestä ohje on selvä ainakin meidän uimahallissa: Kouluiän saavuttaneet lapset peseytyvät oman sukupuolen pesutiloissa.

Vierailija
9/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 8-vuotiaat osaa olla pelkäämättä pikku pippeleitä. Ja ymmärrä varmasti ETTÄ NÄMÄ OVAT PIKKULAPSIA. Sehän on vaa siitä kiinni miten kukin lapsensa opettaa. Ja eikös niissä suihkupisteissä ole semmoset seinämät? Ainakin meiän hallissa on. Ja uimahalli on pikkusen eri asia kuin wc, se on iso paikka. Ja monissa halleissa on se kylmäallas vielä suihkutiloissa. Kukapa haluisi oman Inkeri-Annikan yksin sinne päästää ilman valvontaa?

Miten suihkussa ollaan pyyhe päällä? Pitääkö tyttöjen NAISTEN puolella ollessa piilotella ja odotella että POJAT menevät pois?

Käykö nämä isot pojat koulussakin NAISTEN WC:ssä kun uimahallissakin ovat NAISTEN puolella?

Vierailija
10/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sä vaan rennosti, ja toimi ohjeiden mukaan, jooko? Vai pöllitkö sä kaupastakin, jos ei rahaa satu mukaan, ja namua tekisi mieli? Take it easy vaan...

Vierailija
11/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia tuskin ratkeaa täällä. Asialla on kaksimilipidettä ja sillä selvä. Ne jotka ottavat lapsensa mukaan tyttöjenpuolelle ottakoon, ja ne jotka eivät hyväksy. Ei tarvitsekkaan.

Tyhmät ihmiset menkää itseenne.

Vierailija
12/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 8-vuotiaat osaa olla pelkäämättä pikku pippeleitä. Ja ymmärrä varmasti ETTÄ NÄMÄ OVAT PIKKULAPSIA. Sehän on vaa siitä kiinni miten kukin lapsensa opettaa. Ja eikös niissä suihkupisteissä ole semmoset seinämät? Ainakin meiän hallissa on. Ja uimahalli on pikkusen eri asia kuin wc, se on iso paikka. Ja monissa halleissa on se kylmäallas vielä suihkutiloissa. Kukapa haluisi oman Inkeri-Annikan yksin sinne päästää ilman valvontaa?

Miten suihkussa ollaan pyyhe päällä? Pitääkö tyttöjen NAISTEN puolella ollessa piilotella ja odotella että POJAT menevät pois? Käykö nämä isot pojat koulussakin NAISTEN WC:ssä kun uimahallissakin ovat NAISTEN puolella?

millään voi toimia ohjeiden mukaan? tai sinä? Oletteko te koko jengi vammasia, vai mikä mättää?

Vierailija
13/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta varastaminen on rikos,joka kielletään laissa. Mä en ole semmosta lakipykälää vielä tähän asti löytäny missä tästä uimahalliasiasta mainitaan.

Aika huono vertaus oli nyt :)

ja ps. mä olen erittäin rentona, ei oo tarvinnu edes jeesusta tähän mukaan vetää ;)

Vierailija
14/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lapsesi kanssa uimahalliin. Sanotaan nyt vaikka n. 8-vuotiaan. Hän sanoo pukuhuoneisiin mentäessä että haluaa samalla puolelle,että ei uskalla mennä YKSIN. Menettekö takaisin kotiin,ettei lastasi leimata vammaiseksi?

Vierailija
15/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko mennä yksin ja jos ei voi niin sitten joku tulisi mukaan kaveriksi.

Ja jos vasta uimahallin ovella poika sanoisi että ei haluakaan mennä yksin, vaikka olisi aiemmin sanonut että yksin pärjää, niin sitten lähdettäisiin pois.

Menet lapsesi kanssa uimahalliin. Sanotaan nyt vaikka n. 8-vuotiaan. Hän sanoo pukuhuoneisiin mentäessä että haluaa samalla puolelle,että ei uskalla mennä YKSIN. Menettekö takaisin kotiin,ettei lastasi leimata vammaiseksi?