Hypoteettinen kysymys: Jos saisit vahinkolapsen miehesi veljen kanssa, kertoisitko miehellesi?
Oletettavaa on, että geeniperimä on samanlainen, näyttää olevan samasta suvusta, neuvolaan voi kertoa samat tautiperimät, ei tarvitse valehdella oikeista isovanhemmista jne.
Kertoisitko, jos vahinko olisi vain kerran ja that's it?
Kommentit (33)
ja miehen kanssa useammin, mistä sitä edes tieää onko veljensä siittämä?
ja miehen kanssa useammin, mistä sitä edes tieää onko veljensä siittämä?
Jos tuommoinen sivuerehdys olisi ollut, olisin sekopäisyyksissänikin varmasti käyttänyt ehkäisyä, joka ois vaan sitten pettänyt. Joten mun ei tarvitsisi miettiä myöskään veljen sivu suunsa puhumista. Mutta oikea isyys syntyy kasvamalla, ei siittämällä. Tunnontuskani kärsisin yksin ja oppisin.
Missään oloissa en ois ajautunut suhteeseen lähipiirin miehen kanssa, siis pidempään sellaiseen.
Ja oli lapsi kenen tahansa, miksi pitäisi kertoa miehelle, jos lapsi ei kerran ole hänen? Mitä se silloin hänelle kuuluu?
pidä kertoa miehelle ja pilata hänen elämäänsä tuolla tiedolla. vaikka lapsesi olisi kenen tahansa siittämä. Et voisi tehdä sitä miehellesi.
no ensinnäkin se ei olisi vahinko! ei voi päätyä petiin miehen veljen kanssa vahingossa ja aikuisen pitäisi tietää miten vauvoja saadaan.. tottakai jos pettää pitää kertoa:)
Lain mukaan serkun kanssa saa avioitua. Ja olisikin oikeasti sisar- tai velipuoli.
pakkaa tulemaan esille pienemmätkin jutut jossakin vaiheessa. kiva ko ei ole rehellinen ja joku tuttava kertoo miehelle.. helpommin anteeksi antaa jos on rehellinen ja kertoo itse. mutta jokainen taaplaa tyylillään! ei tulis mulla mieleen pettää miestä!
Ajattelen lähinnä lapsen kannalta. Tarjotaanko lapselle oikeus omaan isäänsä? Haluaisin itse ainakin kertoa lapselleni oikean isänsä.
on tapahtunut jossain pitäin itäistä suomea pienellä paikkakunnalla joka loppuu kirjaimeen i..juurikin nyt..eli oiskohan ap tämä, joka oli käynyt miehen veljen kanssa muhinoimassa.
ja en todellakaan kertoisi ikinä kenellekään silloin ei tarvitsisi muita tiedolla kuormittaa.
Siis jos noin ois päässyt käymään, niin olisin itse ollut silloin niin kaatokännissä ja avuttomassa tilassa, et jälkeenpäin en edes muistaisi, tai tiedostaisi maanneni kenenkään vieraan, tai siis muiden, kuin oman mieheni kanssa.
ainoa vaihtoehto tuossa tilanteessa.
se että mieheni ja minun silmät ovat siniset. Miehen veljellä ruskeat. Jos tulevalla lapsella olisi ruskeat, voisi mieheni ihmetellä.
Mun kohdalla kyseessä olisi törkeän pettämisen lisäksi rikollinen teko, sillä mieheni veli on mua 20 v nuorempi.
Olisin menettänyt puhekykyni siitä järkytyksestä, että olen harrastanut seksiä "sen hyypiön" kanssa. :D
hätää, jos miehen veljellä on ruskeat silmät, ruskeasilmäsyyttä on suvussa ja sellainen lapsi on ihan mahdollinen perheessänne. Sisareni perheessa isällä ja äidillä on siniset silmät ja 2 lapsella on ruskeat, vaikka ruskeasilmäisiä ei ole ihan lähisuvussa. Sellaisia geenit ovat.
En pilaisi miehesi elämää kertomalla. Hänellä menisi myös suhde veljeen ja suvun dynamiikka vaurioituisi hetken hurmasta. Niele kalkkisi ja ole hiljaa.
Onko raskaus toivottu?
Aikuiset on aikuisia ja kestää totuuksia, osaa kantaa vastuunsa joten asia olisi kerrottava. Sen verran tiedetään jo lapsen psyykkeen kasvusta että tiedetään kuinka haitallista lapsen on kasvaa vaijettujen salaisuuksien keskellä. Tämä olisi salaisuus joka väkisinkin jäisi elämään, vaikka kuinka yrittäisi unohtaa.
Jos veljen kanssa yhteisellä sopimuksella päätettäisiin, että asia pidetään salassa (ja suhde loppuu!), niin en kertoisi. Vaikka koskaanhan ei tiedä, mitä veli kännipäissään puhuisi sivu suunsa.