Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan haettu Espoosta taloa ja voi elämä...

Vierailija
20.09.2011 |

tarkotuksena on muuttaa omakoti-, pari-, rivi- tai erillistaloon ja mielellään Espooseen, mut kaikki mitä me ollaan käyty kattomassa on joko ihan kauheita lääviä tai sit aivan käsittämättömän hintaisia. Tai sit ei oo mitään omaa pihaa tai sit on homeongelmaa tai melusaastetta.

Ja mä tyhmänä luulin et Espoosta löytyis nopeestikin joku ihan ok kämppä. Niin ja siis Länsiväylän lähistöltä, ei siis mistään Nuuksiosta tai Vantaan rajalta.

Ei sit. Jäädään keskustaan. Huoh.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei tarvi asua Espoossa tai muutenkaan pääkaupunkiseudulla... ei teillä olisi mitään intoja lähteä muualle päin Suomea?!!

Itse olen erikoislääkäri, mies dippainssi, ihan kohtuullinen tulotaso molemmilla (yhteenlaskettuna varmaan jotain 160 te/v). Meillä iso talo (250m2 6h+ keittiöt, kylppärit, saunat ym. hässäkät) omalla tontilla lähellä keskikokoisen kaupungin keskustaa, lähellä työpaikkaa, hienot ulkoilumahdollisuudet, arvostettu asuinalue, koulut ja päiväkodit vieressä (1-2km säteellä kaikki). Talon hinta pari vuotta sitten 340 te, lainaa se vajaa parisatkua ja sekin on meistä tosi paljon...

Miten hyvänen aika tavalliset ihmiset voi laittaa esim. 500-800 te taloon kiinni? Kun rahaa pitää olla siihen muuhunkin elämiseen, siis talon kuluihin, vaatteisiin, päivähoitomaksuihin, ruokaan, harrastuksiin... Siis tavikset, työtä tekevät, perheelliset, joilla ei ole ruotsinkielisen sijoittaja- tai yrittäjäsuvun perintöjä, lottovoittoa tai hyvin ajoitettuja Nokia-optioita plakkarissa? Ei ymmärrä, ei...

Vierailija
102/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meluvallien ansiosta siitä kuulu juuri mitään, vain hiljaista kohinaa pahimman trafiikin aikaan. Paljon enemmän Länsi-Vantaalla asuessa lentokoneet häiritsivät.

Olisko Tontunmäessä, Koivu-Mankkaalla tai Laajalahdessa mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin aika sitten vaihtamassa isompaan Tapiolan /Pohjois-Tapiolan alueella ja kyllä vain sai sopivaa, n. 500.000 euron budjettiin mahtuvaa asuntoa aika pitkään hakea. Yksi vahva ehdokas myyntiin samana iltana, kun se oli netissä ilmoitettu myytäväksi. Ei ehditty omaa tarjoustamme tehdä. No, onneksi seuraavan hyvän - ja vielä paremman - kohteen kohdalla olimme ensimmäiset tarjoajat ja nyttemmin talon tyytyväiset asukkaat.

Itse en usko, että tulevassa taantumassakaan asuntojen hinnat näillä halutuimmilla alueilla tulevat putoamaan enempää kuin ehkä joitakin prosentteja. Kokeilkaapa huviksenne ajaa autolla (tai vaikka bussilla) vaikkapa Ruoholahteen a) Tapiolasta b) Nöykkiöstä c) Kirkkonummelta. Kilometreissä ja minuuteissa tulee aika suuri ero. Ja sen kun kertoo 40:llä (2 krt/päivä ja 20 arkipäivää/kk), niin kyllä se vaan elämänlaatua lisää, kun nuo minuutit saa viettää kotona tai harrastuksissa autossa/bussissa istumisen sijaan.

Vierailija
104/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asustelen lähell Vantaan rajaa, mutta ihan tyytyväinen olen sijaintiin. Koulu on lähellä, samoin päivähoito. Selloon on muutama km, menee bussilla ihan hyvin, mutta helpompi tietty, jos on oma auto. Melusaasteesta sen verran, että lentoliikenne kuuluu ajoittain melko kovaa täällä, mutta ei häiritsevästi.

Täältä pääsee nopeasti Hesaan esim. Leppävaaran kautta junalla tai motaria pitkin. Kehä 2 on myös lähellä. Nopeammin täältä pääsee Helsinkiin kuin esim. Kivenlahdesta.

Meidän talo on tulossa myyntiin ehkä kuukauden päästä. Hintapyyntö n. 420 00 e. (Olemme eroamassa, joten talo on pakko myydä) Iso piha on, ja kasvimaakin :)Muutaman vuoden vanha talo vasta, joten ei pitäisi olla mitään home tms ongelmia.

Vierailija
105/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talo on tulossa myyntiin ehkä kuukauden päästä. Hintapyyntö n. 420 00 e.

Eli siis hintapyyntö n. 420 000 e

Vierailija
106/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tosiaan melua... Onko melu millaista kyseisellä alueella? Muutamme kaukaa, joten emme ole vielä päässeet katsomaan aluetta.

Ei se Länsiväylä mene juuri minkään asuinrakennuksen vierestä. Paitsi Pihlajamäessä kyllä.

Vierailija
107/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän kiinnostaa mikä on ap:n tärkein kriteeri.Länsiväylän varsi Espoossa on sen verran laaja käsite. Nöykkiöstä tms. olisi luullut tuolla budjetilla jo hyviä asuntoja löytyvän.

Kiinnostuin tästä kun meillä oli aikoinaan aika samat kriteerit ja ap:ta tuntui lisäkommenttien perusteella nimenomaan Länsiväylän alkupää kiinnostavan. Me aikoinaan päädyttiin Mankkaalle pääsyinä lyhyt matka Helsingin keskustaan ja Lauttasaareen sekä Selloon. Lisäksi hyvä koulu lähellä. Me käytiin katsomassa asuntoja Nöykkiössä, Hannuksessa jne mutta päädyttiin Leppävaara, Kehä II, Tapiola neliöön.

Tässä muutama ehdotus ap:lle:

Tätä yhtiötä me harkittiin muutama vuosi sitten, mutta tarjolla ollut asunto meni ennen kuin oma saatiin myytyä

http://www.etuovi.com/kohde/9744068

Rauduntiellä jostain syystä monta asuntoa myynnissä. Tässä yksi:

http://www.etuovi.com/kohde/619407

Olarista:

http://www.etuovi.com/kohde/7094393

Mankkaalta kauempaa:

http://www.etuovi.com/kohde/6929532

ja lähempää:

http://www.etuovi.com/kohde/264795

Vierailija
108/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehutaan kuinka lyhyt matka on Helsingin keskustaan. No oikeasti en sitä ihmettele, koska asun keskustassa eikä minulla ole koskaan asiaa Espooseen jos ei nyt harvoja kyläilykertoja lasketa.

En ymmärrä miksi kukaan jolla on rahaa hieman keskivertoa enemmän haluaa asua Espoossa tai Vantaalla, kun perheasunnon saa vain hieman kalliimmalla kantakaupungista eikä ne asunnot paljon kalliimpia ole ihan keskustassakaan.

Vierailija
109/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aluetta.

Vierailija
111/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Kirkkonummen puolelta. Julkisilla pääsee kätevästi minne vain. Sivupalkista bongattua:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6941567

Vierailija
112/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan muuttamassa ulkomailta takas Suomeen ja ostomielellä oon surfannu nettiä jo aika kauan. Karmeita lääviä, pieniä, rumia, postimerkin kokosia tontteja jne. Silti hinnat pilvissä.

Mä en oikeasti tajua miten edes n 400t-500t budjetilla ei saa mitään kivaa. Saaahan sillä jotain joo, mutta ei kivaa. Puoli miltsiä on kuitenki aika paljon rahaa ja saa siinäki duunia painaa et sen hintasen kämpän maksaa.

Kirkkonummi on ihan landea ja mua aina naurattaa nää "nopeimillaan junalla 35 min Helsinkiin". Oikeasti siihen menee aina paljon enemmän aikaa. Ajelu asemalle, junia ei mee kuitenkaan 5 min välein vaan pitää odottaa sopivaa, vr tyrii harva se päivä ja matka hidastuu jne.

Onnea sulle ap etsintään ja mulle kans...

Vierailija
113/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarahan on ihan slummia.. kuka uskaltaa liikkua yksin tai antaa lapsensa liikkua illalla Gallerian tai Sellon seutuvilla?

Täältä (Lintuvaarasta) on sen verran kuitenkin matkaa sekä Gallerialle että Sellolle, etteivät teinit todellakaan sinne suuntaan notku :). Sitä nuoremmat eivät taasen sitten liiku yksin.

Vierailija
114/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei tarvi asua Espoossa tai muutenkaan pääkaupunkiseudulla... ei teillä olisi mitään intoja lähteä muualle päin Suomea?!!

Itse olen erikoislääkäri, mies dippainssi, ihan kohtuullinen tulotaso molemmilla (yhteenlaskettuna varmaan jotain 160 te/v). Meillä iso talo (250m2 6h+ keittiöt, kylppärit, saunat ym. hässäkät) omalla tontilla lähellä keskikokoisen kaupungin keskustaa, lähellä työpaikkaa, hienot ulkoilumahdollisuudet, arvostettu asuinalue, koulut ja päiväkodit vieressä (1-2km säteellä kaikki). Talon hinta pari vuotta sitten 340 te, lainaa se vajaa parisatkua ja sekin on meistä tosi paljon...

Miten hyvänen aika tavalliset ihmiset voi laittaa esim. 500-800 te taloon kiinni? Kun rahaa pitää olla siihen muuhunkin elämiseen, siis talon kuluihin, vaatteisiin, päivähoitomaksuihin, ruokaan, harrastuksiin... Siis tavikset, työtä tekevät, perheelliset, joilla ei ole ruotsinkielisen sijoittaja- tai yrittäjäsuvun perintöjä, lottovoittoa tai hyvin ajoitettuja Nokia-optioita plakkarissa? Ei ymmärrä, ei...

sä et vaan tajuu, ne on av-mammoja

pitää saada ja muu ei käy eikun oikeestaan emmä tiedäkää mitä mä haluisin ku mä haluisin ja mulle ja mulle...

hihii elämän tärkeimpiä asioita nää on tääl! Ei se puol millii mihkää riitä!

Vierailija
115/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenki toi olari ja eka mankkaa. Kaikissa sama pohja, alakerrassa oh ja k, ylhällä pienet ketunkolot makkareina. Tylsät k:t, kaikki kylppärit ja saunat näyttää samalta. Toi eka (tapiola) oli hyvä pohja ja takka oli kiva. Muuten aika perus sekin.

Ja näistäki maksetaan kaikista 400-500t. Uskomatonta!

Vierailija
116/124 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiko esim. kerrostaloasunto Punavuoresta (halvempi kuin Ullanlinna) olisi mukava. Puistothan toimivat pihana ja ei siitä omasta pihasta kauan jaksa nauttia. Sulle tulee ahdistus jos muutat keskustasta lähiöön ja kaikki on oikeesti kaukana. Espoossa ihmisiä näkee vain automarketeissa ja koiriansa pissittämässä. 29

Kun muutin Punavuoresta Latokaskeen - aluksi. Nyt muutaman vuoden jälkeen keskusta tuntuu ahtaalta ja ainakaan ne espoolaiset koiranulkoiluttajat ei yleensä ole kännissä tai aineissa, mitä Punavuoressa usein;)

Vierailija
117/124 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis vanha Tuomarila? Rauhallista ja hyvät yhteydet sekä autolla, että junalla.

Vierailija
118/124 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pääsee bussilla kätevästi mihin vaan, itse kuskaan lapsia harrastuksiin Olariin bussilla eikä mitään ongelmia ole. Mutta olenkin kotoisin Pohjanmaalta ja meilläpäin bussit eivät edes kulkeneet joka päivä. Eri asia ehkä jos vertaisi Helsinkiin.

Vierailija
119/124 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuottaniemeläisenä en voi muuta kuin kehua asuinpaikkaa. Ihana meri lähellä, rantaraitti ulkoilumaastona, Iso Omena palveluineen lähellä, Länsiväylä lähellä mutta ei niin että melu haittaa. Bussit kulkee hyvin joka suuntaan. Pois en täältä lähde varmaan ikinä.

Mutta lienee Espoon kalleimpia alueita.

Vierailija
120/124 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6942623

Länsiväylän (1-2 km) varrella meren puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi