Ollaan haettu Espoosta taloa ja voi elämä...
tarkotuksena on muuttaa omakoti-, pari-, rivi- tai erillistaloon ja mielellään Espooseen, mut kaikki mitä me ollaan käyty kattomassa on joko ihan kauheita lääviä tai sit aivan käsittämättömän hintaisia. Tai sit ei oo mitään omaa pihaa tai sit on homeongelmaa tai melusaastetta.
Ja mä tyhmänä luulin et Espoosta löytyis nopeestikin joku ihan ok kämppä. Niin ja siis Länsiväylän lähistöltä, ei siis mistään Nuuksiosta tai Vantaan rajalta.
Ei sit. Jäädään keskustaan. Huoh.
Kommentit (124)
Ap etsi taloa länsiväylän läheltä. Kirkkonummi on ainakin mun mittapuun mukaan ladea. Ja 750 000 € jossain kirkkonummella on minusta ihan järkky hinta.
Meillä budjetti miljoona ja todella vaikea löytää isoa taloa (tarpeeksi huoneita) (oma/rivari/erillistalo) Helsingistä tai Länsi-Espoosta. Meille sentään kelpaisi Itä-Helsinkikin, jos saatais kunnon näkymä.
Motari valmistuu reilun vuoden kuluttua ja tälläkin hetkellä puoleen tuntiin ajaa duuniin Hesan rajalle. Junalla nopeimmillaan hesan keskustaan 35min ja bussilla samoin. Harvasta paikasta Espoossa pääsee yhtä nopeasti.
No, hinnalle ei tietty voi mitään:(
Kirkkonummelainen
hyvä rauhallinen, arvostettu alue, hyvät koulut ja parissa kymmenessä minuutissa pääsee länsiväylää Helsingin keskustaan
- halutaan enemmän tilaa ja oma piha, siksi muutetaan
- Espoo on "oikealla suunnalla" monestakin syystä
- muualla Helsingissä ei tilanne oo mitenkään kauhean paljon parempi, itä-Helsinki ei tuu kyseeseen
- ei sillä reilulla puolella miltsillä oikeasti saa mitä kuvittelis, kaikennäköset tomuonkalotkin maksaa ton verran ainakin niillä alueilla mitä ollaan katottuap
Ei se oma pihakaan tee autuaaksi, me muutetaan takas uudiskohteeseen, kerrostalon ylimpään.
Kuljetteko julkisilla? Onko oma auto?
Tosiaan, tuo alue mitä olette katsoneet on törkeän kallis. Ja miksi ei itä Helsinki käy? Tai tosiaan muut alueet Helsingistä? Mua ei sais Espooseen kirveelläkään, vaikka olen sieltä kotoisin.
Kyllä se oma piha on kova juttu. Ja jos työpaikat on täällä hgin länsipuolella, niin aikaa säästyy päivässä paljon jos kotikin täällä.
Ihan normihintoja pk-seudulla. Onhan palkatkin siellä tietysti paljon korkeemmat kuin muualla Suomessa.
hyvä rauhallinen, arvostettu alue, hyvät koulut ja parissa kymmenessä minuutissa pääsee länsiväylää Helsingin keskustaan
ollaan me sieltäkin siis Nöykkiöstä katsottu eikä oo löytyny, ehkei oo vaan sattunu silmään.
ap
kokonaispinta-ala 221 m2. miinuksena vuokratontti mutta tingittyäkin varmaan saa hinnasta.
Itse katseltiin sieltä asuntoja kunnes tultiin järkiimme. Alueet on outoja ihmeellisiä lähiöitä, joissa sotkuiset ostarit, lähiökerrostaloja ja esim. rivarit huonokuntoisia. Juuri samanlaiset kokemukset kuin teilläkni.
Päädyttiin katselemaan Lintuvaaraa, Laaksolahtea ja Lippajärveä ja lopulta ostettiin talo Laaksolahdesta ja viihdytty erittäin hyvin. .
tai sitten on ihan pussissa ilman lähipalveluita (kuten tuo Lasilaakso mitä kehuttu tms.)
Suosittelen katsomaan LÄnsi-Vantaata, esim. Ylästö tms. paremmat alueet. Hki keskustaan pääsee ihan hyvin julkisilla tai autolla, ja peruspalvelut löytyy ihan läheltä kävellen.
Asunnot on vielä jollain tapaa kohtuuhintaisia, ja parempitasoi´sia kuin Espoossa siinä hintaluokassa ainakaan.
Länsiväylä järkyttävän ruuhkainen. Olemme viihtyneet Leppävaarassa omakotitalossa jo monta vuotta. Hyvä koulu, harrastukset, kaupat, kirjasto, juna-asema ja bussit kaikki kävelymatkan päässä. Muutama vuokratalokin löytyy lähistöltä, mutta eipä ole haitannut. Haluamme pysyä hyvien liikenneyhteyksien päässä, että päivässä ei kulu liikaa aikaa työmatkoihin, joka on lapsilta pois. Meitä hyvätuloisia keskiluokkaisia lapsiperheitä on täällä paljon.
niin en todellakaan etsisi asuntoa Espoosta. Miten olisi tämä?
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6941143
Täällä on uusia alueita ja hinta on kohtuullinen vielä!
t ex-espoolainen
asumme nyt puolen miljoonan asunnossa jossa neliötä on vain 15 per henkilö, mutta en vaihtaisi isompaan Espooseen.
niin en todellakaan etsisi asuntoa Espoosta. Miten olisi tämä?
<a href="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6941143" alt="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6941143">http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6941143</a>
meillä ole miljoonaa, vaan about puolet siitä. Se oli joku toinen joka asui miljoonatalossa.
ap
Itse en voisi kuvitellakaan perhettämme noin ahtaassa asunnossa keskustassa. Mieluummin Espoossa hyvällä paikalla, oma talo, pieni piha ja tilaa.
Tuossa Otsolahdessa olisi kiva tilava talo, vähän alle 2 miljoonaa. Säilyttäisi vaivatta arvonsa vuosien mittaan.
T. Tyytyväinen tapiolalainen
Tuossa Otsolahdessa olisi kiva tilava talo, vähän alle 2 miljoonaa. Säilyttäisi vaivatta arvonsa vuosien mittaan.
T. Tyytyväinen tapiolalainen
veikkaan et mä tiedän mitä sä tarkotat ja oonkin kuolannu sen perään. Ei vaan rahat tosiaan riitä. Muuten ollaan katottu paljon myös Tapiolasta, mut suurin osa on just niitä 70-luvun homeloukkuja mitä ei haluta ostaa...
ap
ja valittaa jonkun toisen alueen meluisuutta? Kun mä olen ajatellut, että keskustat ovat meluisia...
ja valittaa jonkun toisen alueen meluisuutta? Kun mä olen ajatellut, että keskustat ovat meluisia...
pitäisi löytyä?
Meillä on kolmio ja lapset jakavat ison huoneen. Leikkitilaa on paljon. En ymmärrä miten ihmiset suostuvat asunnoissa, joissa neljä huonetta ja sauna on ahdettu 90 neliöön.
29
Motari valmistuu reilun vuoden kuluttua ja tälläkin hetkellä puoleen tuntiin ajaa duuniin Hesan rajalle. Junalla nopeimmillaan hesan keskustaan 35min ja bussilla samoin. Harvasta paikasta Espoossa pääsee yhtä nopeasti.
No, hinnalle ei tietty voi mitään:(
Kirkkonummelainen